Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1215358 keer)

0 gebruikers (en 42 gasten bekijken dit topic.

Bryyan

• Forum gebruiker
Reactie #190 Gepost op: 31 december 2012, 10:50:36
Wanneer wordt er een definitieve keuze gemaakt voor het nieuwe uniform? Nu er twee mogelijkheden zijn?..

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #191 Gepost op: 31 december 2012, 13:14:45
@Moderators,

Kunnen we hier ook geen extra poll opzetten om te kijken wat de lezers vinden van de opties:

• polo / werkhemd
  • strepen uniform / 1 gele band aan de bovenzijde
  • cap of schuitjes

Ik hoor het wel.....

Cop/Fireman

mee eens. zou wel leuk zijn ja. kunnen ook niet politiemensen op stemmen...

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #192 Gepost op: 5 januari 2013, 16:07:40
Ben benieuwd wat er straks uit de enquête komt. Wanneer wordt definitief bekend gemaakt of het de gele streep/vlak en sidecap/cap wordt? Ik dacht eind januari?

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #193 Gepost op: 5 januari 2013, 16:38:36
Op verzoek van sommige leden een nieuwe poll aangemaakt. Hier kunt u uw voorkeur aangeven hoe u het nieuwe uniform het liefst draagt. U kunt 3 keuzes maken.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #194 Gepost op: 10 januari 2013, 11:57:40
Mooi gedaan hoor!
Maar de keuze was uit een polo (lang/kort) of een overhemd?

Klopt maar heb geen overhemd versies gemaakt nog....

Plaatje deed het niet meer dus nogmaals:

pjbreevaart

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #195 Gepost op: 11 januari 2013, 18:29:50
Ik vind het huidige uniform er representatiever uitzien en meer gezag uitstralen dan de nieuwe uniformen waar tussen kan worden gekozen. Ik vind de linkse uitvoering beter dan de rechter uitvoering en de cap vind ik beter dan het schuitje. Het proefmodel wat in 2001 getest werd in Zeeland vond ik er in vergelijk met de huidige ontwerpen beter uitzien.
P.J. Breevaart

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #196 Gepost op: 11 januari 2013, 19:14:35
Het uniform dat we nu hebben is leuk voor achter een bureau. Maar absoluut niet functioneel voor de dienders op straat, voor geldt een keer onder een of op een vrachtwagen klimmen om de lading te controleren en ik kan mijn broek en in de zomer  ook mij bloes weggooiet ivm de vlekken.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #197 Gepost op: 11 januari 2013, 19:16:16
Het uniform dat we nu hebben is leuk voor achter een bureau. Maar absoluut niet functioneel voor de dienders op straat, voor geldt een keer onder een of op een vrachtwagen klimmen om de lading te controleren en ik kan mijn broek en in de zomer  ook mij bloes weggooiet ivm de vlekken.

Ook dat, en we moeten meegaan met de tijd. Vele landen in Europa dragen ook een fuctioneel uniform ipv een bureaupak.

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #198 Gepost op: 11 januari 2013, 20:37:36
Ik vind het huidige uniform er representatiever uitzien en meer gezag uitstralen dan de nieuwe uniformen waar tussen kan worden gekozen. Ik vind de linkse uitvoering beter dan de rechter uitvoering en de cap vind ik beter dan het schuitje. Het proefmodel wat in 2001 getest werd in Zeeland vond ik er in vergelijk met de huidige ontwerpen beter uitzien.

Nou, dan zullen de meesten wel blij zijn dat jij er niet over hoeft te beslissen  :)

Lefty

• Agent van Politie regionale eenheid Rotterdam
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #199 Gepost op: 11 januari 2013, 20:39:22
Als er iets is wat ik nu wel heb geleerd is dat je nooit iedereen tevreden kunt stellen. Ik ben van mening dat ons huidige uniform niet praktisch is. Ik heb nu "nog maar" twee keer een broek gemold of een overhemd onomkeerbaar vies gemaakt omdat ik door de tuinen moest crossen. Wat de overweging is geweest om toentertijd het huidige uniform aan te nemen weet ik niet en het maakt nu ook niet zo veel meer uit.

Ik ben blij dat er nu, door de mannen en vrouwen die daar daadwerkelijk iets over mogen en of kunnen vinden, naar een goede mix tussen uitstraling en praktisch nut gezocht wordt. Ik las dat er weer overleg is geweest met de mensen die de voorlopige eerste gunning hebben gekregen voor het nieuwe vest met de hoezen dus ik wacht met smart af naar meer info.

Ik denk dat we niet moeten vergeten dat je niet iedereen tevreden kunt stellen maar dat er nu wel beter of in elk geval meer geluisterd word naar de mannen en vrouwen op straat.
Moet je werken morgen?.... nee ik ben Morgan Freeman!