Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214448 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1900 Gepost op: 22 juni 2014, 10:13:09
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1278461 date=1403248245
Ik denk dat de broek, behorend bij het OPU, genoeg waterafstotend is. Dus we hebben geen aparte regenbroek meer nodig.

En . . . 'een goede diender wordt niet nat' . . .

Ik heb in de eerste nacht na de officiele presentatie een vette onweersbui op mijn dak gehad. Collega moest gelijk naar het bureau om een droge broek aan te trekken. Bij mij liep het water zo van het pak af. Droeg ook het all weather jack zonder voering en uiteraard de cap.  De broek was aan de oppervlakte enigszins vochtig maar binnen de kortste keren droog.

Desondanks kan ik me voorstellen dat er behoefte bestaat aan een goede regenbroek. Er zijn van die momenten dat de weergoden ons niet gunstig gezind zijn en we toch langdurig buiten moeten staan. Bijv bij afzetting van PD's of evenementen. De praktijk zal uit moeten wijzen of de broek ook bij langdurige in de regen staan water blijft afstoten.

In de klankbordgroep Basis Politie Uniform (BPU) was men bezig met het uitwerken van eisen voor een nieuwe aanbesteding van regenbroeken, waaronder reflectie. Zoals bekend zijn de klankbordgroepen opgeheven.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1901 Gepost op: 22 juni 2014, 10:17:31
Citaat van: Wout link=msg=1278681 date=1403345626
Ja, je mag zelf helemaal kiezen welke onderdelen van het nieuwe uniform je wanneer draagt.

Voor belangstellenden op dit punt. Op intranet van LimburgZuid staat een pagina met een aantal wetenwaardigheden.
Zoals een brief over de lifestyle neutralitiet, de draagplicht enz.
Niet te lezen dus voor andere hulpverleners. Maar die hebben er ook niet zoveel mee te maken.
http://pilz.politie.local/Pilz/CMS/De-praktische-informatie-over-het-nieuwe-uniform.htm
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

knarf1990

• Team Verkeer
  • Forum gebruiker
Reactie #1902 Gepost op: 22 juni 2014, 17:43:37
Huh? Van onweer wordt je toch niet nat?
--Niets is wat het lijkt--

Tony-cc

• Forum gebruiker
Reactie #1903 Gepost op: 23 juni 2014, 10:04:29
Citaat van: knarf1990 link=msg=1279014 date=1403451817
Huh? Van onweer wordt je toch niet nat?
Maar wel van een onweersbui zoals gemeld werd...  ^-^
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...

Martijn95

• Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
Reactie #1904 Gepost op: 23 juni 2014, 10:25:35
Citaat van: ReinierNH link=msg=1278693 date=1403347561
Is de nieuwe hoor..

Oeps, excusez moi!

Shire

• Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • Back to the sixties.
Reactie #1905 Gepost op: 23 juni 2014, 12:53:08
Citaat van: Martijn95 link=msg=1279131 date=1403511935
Oeps, excusez moi!

Goed lezen ander kom je niet verder dan "Voorlichting".    LOL
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #1906 Gepost op: 23 juni 2014, 22:48:22
http://www.acp.nl/actueel/actualiteit/nieuws/nieuwsbericht/archive/2014/06/article/van-operationeel-tenue-tot-bikertenue-13199.html

Berichtgeving over het stopzetten van de aanbesteding voor het bike tenue voor de geïnteresseerden.

crosslee

• Forum gebruiker
Reactie #1907 Gepost op: 24 juni 2014, 22:09:59

Bedankt voor de link. Ik ben zelf biker en ik snap ergens de keuze wel. De nieuwe broek (afgaand op fotos) verschilt niet zo veel met mijn huidige bikebroek. En de bikepolo word vervangen voor de nieuwe polo. Tot zover snap ik de keuze wel. Waarom zou je immers iets maken wat feitelijk beschikbaar is in het nieuwe uniform. Toch ben ik van mening dat een biker anders in het uniform zit ( om het zo even te omschrijven) dan de incidentele fietsende collega. Lichamelijke inspanning in groter. Kan mijn lichaam zijn warmte kwijt?! Slijtage aan het pak is anders, schuren van knieën langs binnenkant van broek. Irritatie?? Gedoe met ketting en broek. Komt dat niet vast te zitten? Snel wat dingen waarvan ik me afvraag of die bij het huidige nieuwe tenue bekeken zijn in combinatie op een bike.
Kijk alleen maar naar het nieuwe ME pak. Daarvan werd ook gezegd dat het voldeed en al vrij snel bleek dat niet echt het geval.

Wat ik aan wil geven is dat ik het erg kort door de bocht vind om de aanbesteding in de ijskast te zetten en maar te gokken op dit jonge nieuwe paard.  het heeft niks met onderscheidingsdrang te maken wat ik her en der hier lees.. Het hele project van het nieuwe uniform ging over een pak wat geschikt was van het werk anno 21e eeuw. Functionaliteit, draagcomfort en nog meer van die krachttermen. De diender zou een pak krijgen wat geschikt is voor HET werk op straat.  Dan snap ik niet dat er gelijk weer in die valkuil word gestapt van.. Het voldoet toch?! Regel het nu in 1x goed in plaats van achteraf concluderen dat het toch niet helemaal voldoet. Wat uiteraard weer resulteert in een fikse vertraging... Een wielrenner gaat immers ook niet in een spijkerbroek de Alphues over ;)

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #1908 Gepost op: 25 juni 2014, 09:59:53

Mee eens hoor.
Ik denk dat de polo best geschikt is en de zomerbroek is ook van mooie lichte stof. Het zou me dus niet verbazen als de broek voor het fietsen nog best wel goed voldoet. Wat ik me vooral afvraag is of een sport/fietsjasje (qua materiaalsoort bedoel ik dan) niet erg gemist zal worden. Ik denk dat de softshell erg warm is voor een biker en de all weather jas is denk ik niet nauwsluitend genoeg.

Ik ben benieuwd.

Scaniafan

• Senior gebruiker
  • HV geïnteresseerde
Reactie #1909 Gepost op: 25 juni 2014, 18:37:37
Wat is de bedoeling als er afzettingen worden geplaatst door de politie in de nieuwe kleding? Nog altijd geel hesje of gele jas of moet men het doen met de gele strepen op de kleding? Gister werd er door een agent in nieuwe kleding een reeks pionnen op een voorsorteerstrook geplaatst, maar vond de agent nou niet echt opvallen... Laat me maar gewoon zeggen slecht... De politieauto stond om het hoekje met blauwblauw en dat trok meer de aandacht...
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)