Bedankt voor de link. Ik ben zelf biker en ik snap ergens de keuze wel. De nieuwe broek (afgaand op fotos) verschilt niet zo veel met mijn huidige bikebroek. En de bikepolo word vervangen voor de nieuwe polo. Tot zover snap ik de keuze wel. Waarom zou je immers iets maken wat feitelijk beschikbaar is in het nieuwe uniform. Toch ben ik van mening dat een biker anders in het uniform zit ( om het zo even te omschrijven) dan de incidentele fietsende collega. Lichamelijke inspanning in groter. Kan mijn lichaam zijn warmte kwijt?! Slijtage aan het pak is anders, schuren van knieën langs binnenkant van broek. Irritatie?? Gedoe met ketting en broek. Komt dat niet vast te zitten? Snel wat dingen waarvan ik me afvraag of die bij het huidige nieuwe tenue bekeken zijn in combinatie op een bike.
Kijk alleen maar naar het nieuwe ME pak. Daarvan werd ook gezegd dat het voldeed en al vrij snel bleek dat niet echt het geval.
Wat ik aan wil geven is dat ik het erg kort door de bocht vind om de aanbesteding in de ijskast te zetten en maar te gokken op dit jonge nieuwe paard. het heeft niks met onderscheidingsdrang te maken wat ik her en der hier lees.. Het hele project van het nieuwe uniform ging over een pak wat geschikt was van het werk anno 21e eeuw. Functionaliteit, draagcomfort en nog meer van die krachttermen. De diender zou een pak krijgen wat geschikt is voor HET werk op straat. Dan snap ik niet dat er gelijk weer in die valkuil word gestapt van.. Het voldoet toch?! Regel het nu in 1x goed in plaats van achteraf concluderen dat het toch niet helemaal voldoet. Wat uiteraard weer resulteert in een fikse vertraging... Een wielrenner gaat immers ook niet in een spijkerbroek de Alphues over