Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214414 keer)

0 gebruikers (en 23 gasten bekijken dit topic.

jss179

• VAP-AT
  • Forum gebruiker
Reactie #1940 Gepost op: 27 juni 2014, 13:05:31
Citaat van: Venture link=msg=1280379 date=1403865935
Ja die snapte ik, maar dan met blauwe strepen op geel en in het patroon conform RWS hesjes ? Of blauwe strepen op geel zoals nu geel op blauw is in het OPU.

De nieuwe all weather jas, maar dan de kleuren omgedraaid denk ik dat er wordt bedoeld. (Gele jas met blauwe striping, ipv blauwe jas met gele striping)

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1941 Gepost op: 27 juni 2014, 14:56:38
Citaat van: jss179 link=msg=1280384 date=1403867131
De nieuwe all weather jas, maar dan de kleuren omgedraaid denk ik dat er wordt bedoeld. (Gele jas met blauwe striping, ipv blauwe jas met gele striping)

Klopt. Dit is wat ik bedoelde: het all weather jack, waarbij alles wat nu blauw is, geel wordt en andersoms. Dus geel met twee horizontale blauwe banen. Ik hoop, en met mij  de andere geuniformeerden uit het POPU, dat het de materie deskundigen van de DPU lukt om met fabrikanten materiaal te vinden dat op de kleding aangebracht kan worden om de blauwe banen dan te doen oplichten bij beschijning. Voor bestickering van voertuigen e.d bestaat dat spul wel. Al heel lang. Kijk bijv. naar de vroegere voertuigen van de rijkspolitie. Daar stond de tekst op de achterzijde in het zwart op de oranje ondergrond. Als je de auto bescheen in het donker was de tekst licht grijs reflecterend.
Nu spul zien te vinden dat in het blauw leverbaar is en dat op kleding blijft zitten.
Het kleuren schema van het OPU wordt dus niet aangepast. We laten ons niet leiden door het RWS vest, want zoals eerder gezegd bij hele kleine maten kan ons kleding niet voldoen aan de RWS norm.
Overigens is daarbij nog steeds de vraag hoe men daar aangekomen is en wat de wettelijke basis is.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #1942 Gepost op: 27 juni 2014, 15:02:41
Ik neem aan dat e meer eflectie op komt dan enkel de strepen die je nu noemt?
Senior GGP / Oost-Brabant

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #1943 Gepost op: 27 juni 2014, 15:20:53
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1280261 date=1403812858
Tja, ik hoop dat ze de 'klankbordgroepen' weer in ere herstellen. En dan korte lijnen met de KL. En niet via de zovele bekende schijven😜

Ik wil best meedenken. Dus als ze mensen zoeken . . .

@MartinJ heb je nog iets gehoord over de nieuwe versie vd striping? Iedereen die het plaatje ziet, is dol enthousiast!

Er is ons bij de formele eindbijeenkomst van de klankbordgroepen verteld dat er een opvolging komt, in een iets andere vorm. Voorheen kan elk korps een afgevaardigde leveren.  Zal mogelijk nu per eenheid eenheid gaan. De lijnen zouden ook korter zijn werd verteld. Heb echter nog geen idee hoe men an de bemensing komt. Goed intranet in de gaten houden en elkaar oa. via dit medium op de hoogte houden.
De personele reorganisatie is natuurlijk nu op volle gang en dat houdt andere processen wel iets op denk ik.

Over de nieuwe versie van de striping: dat is natuurlijk niet zomaar even een idee op werpen, omdat een beperkt groepje via dit forum laat weten het wel mooi te vinden. Daar moet je een goed document voor in leveren. Argumenten als overeenkomst met andere landen (Engeland en Zweden), rapporten van TNO over onze huidige striping  enz. moet je er bij mee nemen. Nieuwe en goedkoperen technieken om te wrappen, waardoor je ook andere kleuren dan wit kunt kopen en die waarschijnlijk een hogere restwaarde opleveren. Witte auto's zijn slecht te verkopen. Kortom spitten in documentatie. Daarnaast is Flying Dutchman bezig om zijn ontwerpen nu te projecteren op de Touran. Dat is immers de standaard surveillancewagen van de NP. FD is geen diender, maar wel enthousiast volger van onze hulpdiensten. We moeten hem dus koesteren en niet te veel opjagen.
Ik heb op diverse bureau's al wat afbeeldingen van de Transporter en de Volvo met het ontwerk van FD opgehangen en dan krijg je vanzelf wel reacties. Ik peil over het algemeen instemmende geluiden, sommigen vinden de gele achterkant dan weer te veel op een ambu lijken. Anderen refereren weer aan de KMar. Kortom ook hier verdeelde meningen, maar het gros vindt de overeenkomst met het OPU passend.
Dat laatste neem ik ook mee in het hele verhaal.

Als de korpsleiding er al voor openstaat moet je toch rekening houden met een lange termijn. Immers de striping maakt deel uit van de huidige gunning door aanbesteding. Het contract zal m.i. opengebroken moeten worden, om dat volledige wrapping duurder is dan de gedeeltelijke beplakking. Daar staat een mogelijke hogere restwaarde tegenover. Maar in de verschillen in prijs heb ik geen inzicht.

Kortom: geduld is een schone zaak
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #1944 Gepost op: 27 juni 2014, 15:32:07
Citaat van: Nick link=msg=1280402 date=1403874161
Ik neem aan dat er meer reflectie op komt dan enkel de strepen die je nu noemt?

Volgens mij staat er duidelijk dat we insteken op de twee reflecterende banen. (De banen die in het OPU geel zijn.) Vooralsnog geen andere reflectie. omdat we niet kunnen voldoen aan de  RWS-norm genoemde hoeveelheid oppervlakte van geel in combinatie met de reflecterende banen. Ook niet als je er een vierkant op plakt. Om te kunnen voldoen aan die criteria moet je ook reflectie op je broek hebben. meer dan het logo op de zakkleppen.

Ik kan geen maten noemen, maar ga in dit geval af op de deskundigen van de DPU, die al geruime tijd bezig zij n op uit te zoeken wat de wettelijke basis is en of de politie door een goed alternatief ontwerp ook goedkeuring krijgt.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1945 Gepost op: 27 juni 2014, 16:13:23
Ik vraag me ook af of wrapping verstandig is, veel politie auto's raken snel (en veel) beschadigd. Diverse krassen zitten er vaak na een paar horecanachten al in, iets wat zeker opvalt bij wrapping.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1946 Gepost op: 27 juni 2014, 16:17:31

Wat wel een optie is de auto in donkerblauw te bestellen, en daarover donkerblauw te wrappen en daaroverheen te stickeren. Beschermlaag voor je lak en je ziet het niet snel als er een kras in je plastic zit. Overigens krast je niet zo makkelijk in het materiaal waarmee ze tegenwoordig wrappen hoor...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1947 Gepost op: 27 juni 2014, 16:25:25
Citaat van: silque link=msg=1280418 date=1403878403
Ik vraag me ook af of wrapping verstandig is, veel politie auto's raken snel (en veel) beschadigd. Diverse krassen zitten er vaak na een paar horecanachten al in, iets wat zeker opvalt bij wrapping.

De ''Engelse'' stickers zijn véél dikker als de huidige striping.
Daar maakt de basiskleur ook niet zoveel uit, aangezien nagenoeg de hele zijkanten/voorkant en achterkant worden bestickerd ;) Maar dat is een ander topic  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #1948 Gepost op: 27 juni 2014, 17:04:03
Citaat van: Jerommeke link=msg=1280424 date=1403879125
Maar dat is een ander topic  ;)

Ben het met je eens. Anders dwalen we weer af.

Bernt

• Senior gebruiker