Tja, ik hoop dat ze de 'klankbordgroepen' weer in ere herstellen. En dan korte lijnen met de KL. En niet via de zovele bekende schijven😜
Ik wil best meedenken. Dus als ze mensen zoeken . . .
@MartinJ heb je nog iets gehoord over de nieuwe versie vd striping? Iedereen die het plaatje ziet, is dol enthousiast!
Er is ons bij de formele eindbijeenkomst van de klankbordgroepen verteld dat er een opvolging komt, in een iets andere vorm. Voorheen kan elk korps een afgevaardigde leveren. Zal mogelijk nu per eenheid eenheid gaan. De lijnen zouden ook korter zijn werd verteld. Heb echter nog geen idee hoe men an de bemensing komt. Goed intranet in de gaten houden en elkaar oa. via dit medium op de hoogte houden.
De personele reorganisatie is natuurlijk nu op volle gang en dat houdt andere processen wel iets op denk ik.
Over de nieuwe versie van de striping: dat is natuurlijk niet zomaar even een idee op werpen, omdat een beperkt groepje via dit forum laat weten het wel mooi te vinden. Daar moet je een goed document voor in leveren. Argumenten als overeenkomst met andere landen (Engeland en Zweden), rapporten van TNO over onze huidige striping enz. moet je er bij mee nemen. Nieuwe en goedkoperen technieken om te wrappen, waardoor je ook andere kleuren dan wit kunt kopen en die waarschijnlijk een hogere restwaarde opleveren. Witte auto's zijn slecht te verkopen. Kortom spitten in documentatie. Daarnaast is Flying Dutchman bezig om zijn ontwerpen nu te projecteren op de Touran. Dat is immers de standaard surveillancewagen van de NP. FD is geen diender, maar wel enthousiast volger van onze hulpdiensten. We moeten hem dus koesteren en niet te veel opjagen.
Ik heb op diverse bureau's al wat afbeeldingen van de Transporter en de Volvo met het ontwerk van FD opgehangen en dan krijg je vanzelf wel reacties. Ik peil over het algemeen instemmende geluiden, sommigen vinden de gele achterkant dan weer te veel op een ambu lijken. Anderen refereren weer aan de KMar. Kortom ook hier verdeelde meningen, maar het gros vindt de overeenkomst met het OPU passend.
Dat laatste neem ik ook mee in het hele verhaal.
Als de korpsleiding er al voor openstaat moet je toch rekening houden met een lange termijn. Immers de striping maakt deel uit van de huidige gunning door aanbesteding. Het contract zal m.i. opengebroken moeten worden, om dat volledige wrapping duurder is dan de gedeeltelijke beplakking. Daar staat een mogelijke hogere restwaarde tegenover. Maar in de verschillen in prijs heb ik geen inzicht.
Kortom: geduld is een schone zaak