Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214385 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #1960 Gepost op: 29 juni 2014, 22:16:56
Nog nooit van gehoord, daarom het tussen haakjes gedeelte erachter ;)
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1961 Gepost op: 29 juni 2014, 23:51:41
Citaat van: Meneer link=msg=1280812 date=1404069257
Draagplicht, je weet nooit waar je 10 minuten later staat ;)

Tsja! Je weet hoe dat gaat bij de politie....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #1962 Gepost op: 30 juni 2014, 14:00:53
Afgelopen zaterdag tijdens Nationale veteranendag waren er een aantal Limburgse collega's ook aanwezig. Mooi om het uniform eens van dichtbij te zien, maar wat me opviel was dat geen één het VHV droeg, heb het nagevraagd bij hen maar het stond niet in de instructie van wat ze mee moesten nemen  ::)

Zover ik weet is bij evenementen je VHV altijd verplicht omdat je nooit weet wat voor mafkees achter je staat...
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1963 Gepost op: 30 juni 2014, 14:14:55
Wat mij al paar keer was opgevallen en ook vandaag weer was dat de gewone hoes van het vhv veel valer geel heeft dan de gele hoes en de polo die gedragen wordt. Verder waren alle agenten die ik sprak over het nieuwe uniform allen zeer tevreden hierover.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1964 Gepost op: 30 juni 2014, 14:47:07
Citaat van: kaasje link=msg=1280965 date=1404129653
Afgelopen zaterdag tijdens Nationale veteranendag waren er een aantal Limburgse collega's ook aanwezig. Mooi om het uniform eens van dichtbij te zien, maar wat me opviel was dat geen één het VHV droeg, heb het nagevraagd bij hen maar het stond niet in de instructie van wat ze mee moesten nemen  ::)

Zover ik weet is bij evenementen je VHV altijd verplicht omdat je nooit weet wat voor mafkees achter je staat...

Zoals ik al eerder heb gemeld is er het eerste jaar een draagpicht voor VHV en cap. Daarna wordt geevalueerd. De draagplicht is gecommuniceerd op intranet van Limburg. Een aparte instructie over wat je mee moet nemen lijkt me dan overbodig. Je vraagt je toch ook niet af of wel;ke bewapening je mee neemt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1965 Gepost op: 30 juni 2014, 14:52:48
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1280766 date=1404047302
Misschien iemand vh POPU (=Programmateam Operationeel Politie Uniform). Of een verdwaalde Limburgse collega!

Niemand van de geuniformeerde POPO-leden
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #1966 Gepost op: 30 juni 2014, 17:14:45
Citaat van: MartinJ link=msg=1280998 date=1404132768
Niemand van de geuniformeerde POPO-leden

0098 0098

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #1967 Gepost op: 30 juni 2014, 21:06:55
Citaat van: MartinJ link=msg=1280992 date=1404132427
Zoals ik al eerder heb gemeld is er het eerste jaar een draagpicht voor VHV en cap. Daarna wordt geevalueerd. De draagplicht is gecommuniceerd op intranet van Limburg. Een aparte instructie over wat je mee moet nemen lijkt me dan overbodig. Je vraagt je toch ook niet af of wel;ke bewapening je mee neemt.
Voor ons, forumleden, duidelijk. Wij tonen echter extra interesse in dit alles, daar we in onze eigen tijd mee discussiëren over het eea via dit forum.
Blijkbaar is dit niet duidelijk voor de gemiddelde diender in Limburg. Of het nu gecommuniceerd is of niet, blijkbaar gaat het ergens fout. In mijn ogen een belangrijk punt om mee te nemen naar de landelijke uitrol van het uniform! Wellicht teamchefs duidelijke instructies geven, of op een andere manier borgen dat het vest gedragen wordt.
Dit is geen snauw naar de mensen van het nieuwe uniform, maar gewoon een belangrijk punt dat aandacht verdiend!

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #1968 Gepost op: 30 juni 2014, 22:53:31

Het is gewoon in mijn ogen gewoon eigenwijs gedrag om het vhv niet te dragen. Beetje hetzelfde idee als eerst een apparaat gaan gebruiken op de verkeerde manier omdat je geen zin had om even naar de handleiding te kijken.  
We zijn allemaal volwassen, het is toch geen kleuterklas waarin alles 10x verteld moet worden en waarbij er in elke gang een poster moet hangen met grote dikke rode letters... Want als de leiding ons ergens teveel op wijst, dan gaan we daar weer over zeuren en voelen we ons behandeld als een kind.  :-X

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #1969 Gepost op: 30 juni 2014, 23:22:23

Maar toch krijgen we het (over het algemeen) wel voor elkaar om in de winter allemaal lange mouwen te dragen, met een stropdas. We hebben allemaal een bonnenboekje bij ons en onze wapenstok laten we ook niet in de kluis liggen. Maar zoiets is dan blijkbaar toch een stuk lastiger.
Gewoon strikt in zijn, zonder vest ga je niet naar buiten. Ben je wel buiten zonder vest, dan mag je terug om het aan te gaan trekken. Vanaf dag één heel duidelijk in zijn en binnen de kortste keren krijg je commentaar van je collega's wanneer je je vest niet draagt.