Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214356 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #1980 Gepost op: 1 juli 2014, 14:01:52
Dus...

Misschien zijn de meesten iets te voorbarig geweest in het (ver)oordelen van deze collega en heeft hij gewoon nog geen veiligheidsvest gekregen?
Het nieuwe uniform combineren met het oude vest lijkt me niet echt een handige optie. (tenzij je van plan bent je gloednieuwe polo's wat op te rekken natuurlijk)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #1981 Gepost op: 1 juli 2014, 14:10:40
Citaat van: Red link=msg=1281223 date=1404216112
Dus...

Misschien zijn de meesten iets te voorbarig geweest in het (ver)oordelen van deze collega en heeft hij gewoon nog geen veiligheidsvest gekregen?
Het nieuwe uniform combineren met het oude vest lijkt me niet echt een handige optie. (tenzij je van plan bent je gloednieuwe polo's wat op te rekken natuurlijk)

Het oude vest moet je zelfs inleveren begreep ik.. Het gaat ook niet oordelen over een specifieke collega, helemaal niet zelfs. Maar we weten allemaal hoe het gaat zodra het om draagvoorschriften gaat.
Overigens vind ik de redenering om geen van allen het vest te dragen omdat een paar het niet hebben vreemd. Als het gaat om eenheid van tenue kun je nog altijd voor die dag de witte hoes gebruiken.

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #1982 Gepost op: 1 juli 2014, 14:14:37
Citaat van: Red link=msg=1281223 date=1404216112
Dus...

@Red, ik val geen individuele collega's aan. Ik wil alleen aangeven dat je indien mogelijk je VHV en cap moet dragen. Uitzondering alleen iom leiding.

Ik denk dat je achteraf problemen krijgt als je VHV niet gedragen hebt en je maakt een steek- en/of schietincident mee.

De cap is toch een kleine moeite... En we wilden toch van ons vliegdekschip af😛
"Waakzaam & Dienstbaar"

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #1983 Gepost op: 1 juli 2014, 19:30:14
Citaat van: Gadgetman link=msg=1281148 date=1404164579
😆😆 😆geweldige discussie...had hem al voorspeld nadat ik hoorde van de draagplicht... Politiemedewerkers iets verplichten is zoiets als straatschoffies de les lezen...'Wat nou? Waarom dan? Wie ben jij om me dat te zeggen? Het zijn jou regels niet de mijne! Ik bepaal zelf wel wat ik doe, ga jij me niet vertellen.' Uiteindelijk doen ze toch wel wat je van ze vraagt tot je de hoek om bent 😆😆😆 Een ding is zeker er blijkt een goede verankering in de burgermaatschappij uit. Bij defensie zou je niet wagen.  98uiye

Daarom zijn wij politie en geen defensie.  :)

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1984 Gepost op: 1 juli 2014, 20:02:44
We zijn dan geen defensie, maar je hebt bewust voor een uniformberoep gekozen waarbij er onderscheid wordt gemaakt in rangen. Als er van hogerop een draagplicht wordt opgelegd, heb je dat dan ook maar te dulden.
Een uniform, uniformiteit... whats in a name.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Tony-cc

• Forum gebruiker
Reactie #1985 Gepost op: 2 juli 2014, 12:55:14
Ik kom de nieuwe uniformen nu dagelijks meerdere malen tegen, maar.... Het VHV heb ik tot op heden nog niet gezien !? :(
(En dat terwijl ik ontzettend nieuwsgierig ben naar hoe het er in werkelijkheid uit ziet...)
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1986 Gepost op: 2 juli 2014, 13:31:25
VHV ziet er mooi uit, en wat ikk heb gehoord ook heel praktisch door de vakken erop. Alleen is het geel erop valer dan op de polo's. Alsof het vest uren in de zon heeft gelegen al.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #1987 Gepost op: 2 juli 2014, 22:10:09
http://www.l1.nl/video/schoten-gelost-bij-straatruzie-roermond-beelden-2-jul-2014

Collega in de eerste seconden lijkt het oude vest onder zijn polo te dragen? Daarna verschillende keren het nieuwe vest te zien en een aspirante met het gele vest.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1988 Gepost op: 2 juli 2014, 22:24:21
Lijkt mij op vertekend beeld door stand van camera en agent.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #1989 Gepost op: 2 juli 2014, 22:30:08

Lijkt een bolling te lopen precies op de plek waar de ballistische plaat loopt. Maar het is inderdaad niet goed te zien, zeker weten zullen we het niet  ;)