Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1215354 keer)

0 gebruikers (en 39 gasten bekijken dit topic.

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #200 Gepost op: 11 januari 2013, 22:26:38
Ik denk dat vooral oudere mensen het uniform van nu meer gezag vinden uitstralen. Ikzelf (en ik denk heel wat jongere mensen met mij) loop niet echt warm voor een overhemd dat 3 maten te groot is en een stropdas met nette pantalon. Het ziet er vooral netjes uit (voor achter een bureau), maar uitstraling heeft het niet en het toont ook weinig gezag naar mijn idee. Als ik naar bepaalde andere (Europese) uniformen kijk, en dan vooral de functionele, heeft dat wat mij betreft veel meer uitstraling. Een nette blouse met pet en stropdas geeft geen gezag meer in de wereld van vandaag, waar groepen hangjongeren je uitlachen als je ze aanspreekt in je nette pantalon. Respect zoals vroeger misschien vanzelfsprekend was is niet meer, en gezag krijg je alleen door te laten zien dat ze niet met je moeten f*cken, dat jij de baas bent. (Hiermee doel ik niet op onnodig geweld toe passen, al valt het mij wel op dat in bepaalde andere Europese landen veel criminelen en hangjongeren de politie liever mijden). Harder optreden, in combinatie met een uniform dat gezag eist draagt hierbij zeker bij naar mijn mening. Daarom ben ik zeer benieuwd hoe het nieuwe uniform eruit gaat zien, maar ben er zeker van dat het een enorme verbetering in uitstraling gaat worden voor de politie!

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #201 Gepost op: 11 januari 2013, 22:41:01
Mensen die het niet met mij eens zijn, neem als voorbeeld een willekeurig groepje agenten. Wanneer deze bijvoorbeeld een groep probleemjongeren aanspreekt in het kantoorpak van nu, of wanneer ze dat zouden doen in het uniform van een arrestatieteam (zonder bivakmuts, zelfde groepje agenten). Ben benieuwd of iemand hier durft te beweren dat dat geen verschil in reacties op roept.

Martijn95

• Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
Reactie #202 Gepost op: 11 januari 2013, 23:14:02
Mensen die het niet met mij eens zijn, neem als voorbeeld een willekeurig groepje agenten. Wanneer deze bijvoorbeeld een groep probleemjongeren aanspreekt in het kantoorpak van nu, of wanneer ze dat zouden doen in het uniform van een arrestatieteam (zonder bivakmuts, zelfde groepje agenten). Ben benieuwd of iemand hier durft te beweren dat dat geen verschil in reacties op roept.

Ik ben het gedeeltelijk met je oneens. Stel, een hele forse/dikke man in een spijkerbroek, en een jas met vest (AT uniform) iemand zou aanspreken, dan denk ik toch dat je op weinig respect kan rekenen.

Het gaat om de persoon in het uniform. Als je zelfverzekerd, een goede blik op kan zetten en goed toe kan spreken kunnen ze wel respect tonen. Zo heb je wijkagenten die goed gerespecteerd worden door groepen hangjongeren enz.

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #203 Gepost op: 11 januari 2013, 23:22:02
Om die reden zei ik expres dezelfde groep agenten. Die forse dikke man in een blouse met pantalon krijgt dan denk ik nog minder respect. En bij het AT uniform bedoel ik de worker met laarzen eronder, niet de spijkerbroek (al lopen ze hier wel vaker in dan het complete uniform lijkt het wel). Maar ik ben het volledig met je eens dat het uiteindelijk om de persoon in het uniform gaat, al draagt het uniform zeker bij naar mijn mening!

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #204 Gepost op: 12 januari 2013, 01:30:31
Als je er nu al als een zak hooi uit ziet in dit uniform dan zal je er straks nog steeds uit zien als een zak hooi in een ander kleurtje.
Respect dwing je niet af met kleren. Respect dwing je af met je gedrag en je uitstraling en daar is het uniform maar een heel klein deel van.

Waar het mij om gaat is dat we een praktisch uniform krijgen, waarbij ik niet bang hoef te zijn dat ik weer een andere broek kan aantrekken als ik eventjes door de bosjes of rotzooi loop om aan de achterkant van een huis te kijken!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #205 Gepost op: 21 januari 2013, 14:02:48
Deze week wordt toch bekend gemaakt hoe het nieuwe uniform eruit gaat zien?

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #206 Gepost op: 21 januari 2013, 14:10:01
Voor eind janurari krijgt Bouman de uitslag verwerkt in een rapport, hij gaat er mee naar Opstelten.
De degene die gereageerd hebben krijgen een mail met de uitslag, staat geen datum voor volgens mij.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #207 Gepost op: 21 januari 2013, 14:32:09
Zou mooi zijn, ben benieuwd!

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #208 Gepost op: 21 januari 2013, 14:38:28
Iemand trouwens een idee hoe de invoering van zoiets gaat? Krijgt iedereen een leuk (verlaat) kerstcadeau van de baas? Moet het van je eigen budget? Mag hopen dat dit iets is wat je 'krijgt', al heb ik volgens mij wel eens op het forum gelezen dat het met de motorkleding wel eens anders is gegaan..?

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #209 Gepost op: 21 januari 2013, 15:02:50
Voor eind janurari krijgt Bouman de uitslag verwerkt in een rapport, hij gaat er mee naar Opstelten.
De degene die gereageerd hebben krijgen een mail met de uitslag, staat geen datum voor volgens mij.

Neem aan dat algemeen bekend wordt gemaakt wat de uitslag is, en dat dit niet exclusief is voor alleen de politiemensen die hebben gestemd? Het lijkt me dat de media dit ook gewoon naar buiten brengt, aangezien dit toch iets is wat straks de hele maatschappij aangaat?