Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214339 keer)

0 gebruikers (en 27 gasten bekijken dit topic.

rrpd

• Gast
Reactie #2010 Gepost op: 4 juli 2014, 12:29:32
Ik vind collega's die het VHV, tijdens het werk, niet dragen sowieso bijzonder. Sta je dan nooit vooraan bij een incident?
En ook dan kan er altijd wat gebeuren. Heeft niks met beren of draagplicht etc. te maken. Je hebt ook een verantwoordelijkheid naar jezelf en naar je gezin toe.

Bedoel je deze beren?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_omgekomen_Nederlandse_politiefunctionarissen

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #2011 Gepost op: 4 juli 2014, 12:49:13
Citaat van: rrpd link=msg=1281897 date=1404469772
Bedoel je deze beren?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_omgekomen_Nederlandse_politiefunctionarissen
Jammer dat je hier naar verwijst, het heeft namelijk niets te maken met het dragen van het veiligheidsvest, en er staat ook geen collega tussen in de laatste 20 jaar die nog had geleefd als hij het vest wel had gedragen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #2012 Gepost op: 4 juli 2014, 12:55:01
Hij heeft wel ergens een punt Red, het gaat gelukkig heel vaak goed in ons werk. Maar het kan ook goed fout gaan, dat zijn altijd onvoorziene gebeurtenissen. Misschien dat een vest in veel gevallen niet helpt, maar het is wel het meest belangrijke beschermingsmiddel wat wij hebben.

Overigens raad ik alle collega's aan om ooit een keer de tuin van bezinning te bezoeken, uit respect voor de overleden collega's. Maar dat terzijde.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #2013 Gepost op: 4 juli 2014, 13:04:00
Citaat van: silque link=msg=1281909 date=1404471301
Hij heeft wel ergens een punt Red, het gaat gelukkig heel vaak goed in ons werk. Maar het kan ook goed fout gaan, dat zijn altijd onvoorziene gebeurtenissen. Misschien dat een vest in veel gevallen niet helpt, maar het is wel het meest belangrijke beschermingsmiddel wat wij hebben.
Dat ben ik met je eens hoor, en het is een stukje bewustwording van de risico's. Maar in een discussie over het dragen van de veiligheidsvesten vind ik het argument wat minder goed.

rrpd

• Gast
Reactie #2014 Gepost op: 4 juli 2014, 13:33:23
Citaat van: Red link=msg=1281905 date=1404470953
Jammer dat je hier naar verwijst, het heeft namelijk niets te maken met het dragen van het veiligheidsvest, en er staat ook geen collega tussen in de laatste 20 jaar die nog had geleefd als hij het vest wel had gedragen.

Hoezo jammer? Bullshit. Het kan geen kwaad om stil te staan bij deze lijst.
Tuurlijk heeft niet elk geval te maken met het dragen van het VHV.

Maar ik hoef jou toch niet te vertellen dat het vest het verschil kan maken tussen leven en dood? Dus of dat jij op deze lijst komt te staan?

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #2015 Gepost op: 4 juli 2014, 13:38:28
Citaat van: rrpd link=msg=1281917 date=1404473603
Hoezo jammer? Bullshit. Het kan geen kwaad om stil te staan bij deze lijst.
Tuurlijk heeft niet elk geval te maken met het dragen van het VHV.

Maar ik hoef jou toch niet te vertellen dat het vest het verschil kan maken tussen leven en dood? Dus of dat jij op deze lijst komt te staan?
Ik draag altijd mijn vest, en ik weet prima dat het vest het verschil kan maken tussen leven en dood. In het kader van een stukje bewustwording kan het verwijzen naar de lijst geen kwaad, en daar mag je best bij stil staan, geen enkel probleem.

Ik geef slechts aan dat ik het benoemen van de lijst een slecht argument vind in deze discussie omdat er bijna niemand op staat waarbij het vest het verschil betekende tussen leven en dood. Ik ben wel benieuwd of er cijfers zijn van het aantal dienders die niet op deze lijst zijn gekomen doordat ze het vest droegen.

Overigens mag het wel iets respectvoller, waarvoor op voorhand dank.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #2016 Gepost op: 4 juli 2014, 15:36:35
Citaat van: Red link=msg=1281913 date=1404471840
Dat ben ik met je eens hoor, en het is een stukje bewustwording van de risico's. Maar in een discussie over het dragen van de veiligheidsvesten vind ik het argument wat minder goed.

Zeker bewustwording. Maar zie ook genoeg collega's op die lijst staan die door verkeersongeval om het leven zijn gekomen. En hoeveel collega's rijden er nog, ff snel, naar een melding zonder gordel.  :D

rrpd

• Gast
Reactie #2017 Gepost op: 4 juli 2014, 15:39:20
@Red
Dat is toch ook de reden dat ik daar naar toe verwijs? Voor bewustwording. Aangezien sommige hier "beren zien".
Er staan er genoeg op die doodgeschoten zijn. Dat daar geen cijfers mee samenhangen met een relatie tot het vest maakt toch niet uit?
Het gaat erom dat je niet op die lijst komt te staan. En dat je VHV daar een zeer belangrijke rol in speelt.

Ik vind het jammer dat de discussie nu gaat over het feit dat ik naar die lijst verwijs, wat je eerst jammer vind maar daarna oké vind als het om bewustwording gaat.

Je snapt mijn punt toch?

En mbt respect, dat heb ik sowieso voor je en ook voor de andere hier. Dat door mijn taalgebruik de indruk bestond dat niet zo is was niet mijn bedoeling. Dat is het nadeel van het schrijven, in een echt gesprek zou je mij anders opgevat hebben. Ik hou er rekening mee.

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #2018 Gepost op: 4 juli 2014, 17:15:50
Luister, zoals ik al eerder schreef ben ik voorstander van het vest. En heb ik hem zelfs vandaag bij 32.5 graden hem netjes aan.
Echter ging mijn opmerking over de financiele gevolgen. Er worden nu twee zaken door elkaar gehaald.

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #2019 Gepost op: 4 juli 2014, 18:26:18
Citaat van: rrpd link=msg=1281944 date=1404481160

En mbt respect, dat heb ik sowieso voor je en ook voor de andere hier. Dat door mijn taalgebruik de indruk bestond dat niet zo is was niet mijn bedoeling. Dat is het nadeel van het schrijven, in een echt gesprek zou je mij anders opgevat hebben. Ik hou er rekening mee.

Ik vind de term 'bullshit' gesproken niet getuigen van meer respect dan schriftelijk tijdens een discussie. Maargoed dat terzijde.

Misschien wat minder verhit discussiëren..