Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214322 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #2020 Gepost op: 5 juli 2014, 04:06:53
Maar nog steeds geen foto's van de softshell.  :-\

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #2021 Gepost op: 5 juli 2014, 11:47:41
Verzoek aan de mods om dit topic af te splitsen, kunnen we het hier houden over het nieuwe uniform. De discussie over de financiële gevolgen vind ik namelijk ook wel interessant.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #2022 Gepost op: 5 juli 2014, 12:42:48
Citaat van: Red link=msg=1281905 date=1404470953
er staat ook geen collega tussen in de laatste 20 jaar die nog had geleefd als hij het vest wel had gedragen.

Wat waarschijnlijk te wijten is aan het feit dat het meerendeel van de collega's wel zijn(of haar) vest draagt. Een goed overzicht krijg je pas als je alle geweldsincidenten tegen de politie op een rijtje zet.

Zo ken ik ook motorrijders die hun vest niet dragen op de motor omdat tijdens een valpartij dat ding volgens hen meer letsel kan toebrengen. Het is een afweging die een ieder, naar mijn mening, voor zichzelf moet maken.

Zelf draag ik mijn vest tijdens 99/100 diensten. Tijdens bepaalde burgerdiensten(en heel soms op de motor) draag ik hem niet, terwijl ik dan wel bewapend ben.

Ik merk wel dat er een grote stijging in het aantal dragers binnen de KMar is sinds wij de buitenhoes gekregen hebben. Voor die tijd werden de vesten nauwelijks gedragen, nu draagt vrijwel een ieder het vest.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #2023 Gepost op: 5 juli 2014, 22:25:13
Nu meerdere agenten met all-weather jacket. Sta als Rode Kruis bij stationsplein in Roermond, kan helaaw geen foto maken maar ziet er echt goed uit! Ze hebben het vhv erover aan in gele hoes.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

knarf1990

• Team Verkeer
  • Forum gebruiker
Reactie #2024 Gepost op: 6 juli 2014, 06:13:27
Als het vhv er over heen gedragen werd, dan betrof het de softshell en niet het all wheather jack. Althans dat mag je verwachten.
--Niets is wat het lijkt--

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #2025 Gepost op: 6 juli 2014, 12:23:53
Het betrof 100% zeker dat dit het all weather jacket was. Ze hebben hiermee in de zeikende regen gestaan en later toen het droog was uitgedaan. Het zag er te soepel uit voor soft shell de stof waar t van gemaakt was en het water bleef er op liggen en liep eraf.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #2026 Gepost op: 6 juli 2014, 13:07:30
Citaat van: kaasje link=msg=1281180 date=1404200886
Klopt. Is k*t.

Daarnaast durf ik best wat geld op in te zetten dat het "One-size-fits-all-except-of-kaashoofden" is.

Je bent je geld kwijt. . Stort het maar op rekening van een goed doel.De cap is er net als de deftige pet in verschillende maten, daarbij zit er in de rand elastiek aan de achterzijde. De dames hebben een eigen model met een zogenaamd staartgat aan de achterzijde.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #2027 Gepost op: 6 juli 2014, 13:29:52
De agenten gisteravond hadden geen pet op. Geen enkele pet te vinden, toen ik vroeg waarom was het antwoord dat dit tijdens gewone dienst wel verplicht was en tijdens evenement-inzet niet.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #2028 Gepost op: 6 juli 2014, 13:41:18
Terecht is opgemerkt dat er kleurverschil tussen de gele banen op een aantal VHVen en de overige kleding. Dit was de eerste levering, die o.a. gebruikt is bij de presentatie in Maastricht. Dit is al bekend bij DPU en besproken met de fabrikant.

Je krijgt het VHV alleen uitgereikt als je het oude inlevert. Ik had mijn oude vest niet mee bij de presentatie en kreeg dus geen nieuw vest mee.

Dan even een rebus over het tactische vest. VHV+harnas= tactisch vest.  De oude tactische vesten zijn of zullen op korte termijn uit de roulatie genomen worden en vervangen door de harnassen. Een aantal keren is al gemeld dat de  traumaplaten verwijderd zijn. In dat geval biedt het vest dis niet meer bescherming dan een VHV. In de meeste gevallen zijn de platen er uitgehaald door facilitair medewerkers in opdracht van....? Maar ik ken ook gevallen van dienders die ze verwijderden omdat de platen zo zwaar waren. Dom natuurlijk, maar als je niet wordt uigelegd waarvoor ze dienen.

Er wordt gevraagd naar foto's van de softshell. Het lijkt me toch dat deze al uitgereikt zijn. Komende week is er een POPU overleg, waarbij de stand van zaken mbt de uitrol wel besproken zal worden. Heb overigens vakantie en ben er dus niet bij.
Kan me overigens wel voorstellen dat niemand die nu draagt omdat het gewoon te warm is. Kan me wel voorstellen dat ze het AWJ mee hebben als regenjack. Heb er zelf ook al mee in plensbuien gestaan. Capuchon uit het het opbergvakje halen, vastklikken met de drukknopen en hop... een keurig regenjack.

Ik vraag me af of dit topic ook gelezen wordt door dames. Bij het HUNP dragen veel dames een herenbroek. Is bij het POPU niet nodig om dat er verschillende pasvormen zijn. Tijdens de winkelsessies waren ze volgens mij allemaal tevreden, maar ben wel benieuwd hoe het nu voor grotere groepen damens opgaat.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #2029 Gepost op: 6 juli 2014, 13:45:28
Het OPU heeft internationale invloeden: Cap en Polo zijn afgeleid van Spaanse modellen. Broek Zweeds, VHV Brits enz.
Zag bij de NOS beelden van steekpartijen in Costa Rica na de voetbalwedstrijd. En daar waren onze gele strepen te zien