Let's agree to disagree.
Het was trouwens slechts een vraag aan de persoon die aan het proces heeft deelgenomen en het was geen klagen. Daarnaast had ik het over een gespiegelde kleurstelling. U kwam met wit. Het gele shirt met donkere strepen zou dan naar wens tussen 1 april en 1 oktober gedragen kunnen worden. Er zou dan ook geen lange mouw versie van hoeven komen.
In het huidige uniformreglement is voor de BPZ geen plaats voor een donkere polo. Dus ik neem aan dat u van het verkeer dan wel hondengeleider bent?
Be it as it may. Een nekklem is in mijn 14 jaar op straat een effectief middel gebleken en ik heb niemand horen klagen.
Allereerst mag u tegen mij wel je zeggen. Zo oud ben ik niet. Zelf gebruikte ik wit als eigen voorbeeld, bedoelde er niet mee te zeggen dat u dat voorstelde. Er had evengoed lichtblauw kunnen staan.
De datum is een optie, echter ben ik van mening dat je wel een lange mouwen versie moet hebben, want wat als de een het koud heeft? Het is immers 's niet altijd 20+ graden. En gezien de uniformiteit zal men toch beiden een gelijkend uniform aan moet hebben.
Negatief, werk momenteel bij de KMar.
En dat een nekklem bij u wel al 14 jaar werkt, zal misschien te maken hebben met uw eigen lichaamslengte en/of gewicht met mogelijk een juiste techniek.
Echter zoals u zelf kan zien past de agent deze nekklem(of keelgreep?) in het filmpje het, naar mijn mening, niet goed toe. Het heeft in ieder geval niet het gewenste effect (tenzij de bedoeling was om die jongen recalcitrant te maken). Bovendien gezien DEZE situatie vind ik het onveilig hoe zij gepositioneerd staan terwijl dit, nogmaals vind ik, onnodig was.
Maar mogelijk bent u het nog steeds oneens en zullen wij dit blijven. Even goede vrienden.
Over de kleurstelling van het uniform van de politie gesproken, acht ik de kans klein dat in de toekomst Nederland van de Europese (blauwe) norm afwijkt. Recentelijk zijn ook Bulgarije en Duitsland overgestapt op blauw. Geen idee of hier afspraken over zijn, maar het is wel opmerkelijk toch?
De KMar zal overigens in de nabije toekomst licht blauwe polo's gaan krijgen. Volgens mij is het de bedoeling dat het nieuwe uniform op de eerst volgende wapendag gepresenteerd wordt.