Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214221 keer)

0 gebruikers (en 31 gasten bekijken dit topic.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #2130 Gepost op: 25 juli 2014, 12:25:18
Citaat van: ReinierNH link=msg=1285654 date=1406273092
bij de eerste versies waren er wel wat problemen mee (voor de uitrol)

Dat weet ik ook nog te herinneren, ze waren niet elastisch, als je je armen naar voren deed zat je klem :)

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #2131 Gepost op: 25 juli 2014, 13:13:01
Ik moest thuis de zolder opknappen. Laminaat er in. Nieuwe plinten verven. En ondertussen nog even op kleindochter passen. En dat allemaal bij een temp. van boven de 30 graden. Blij dat ik mijn vhv niet aan hoefde. Dus ook even niet op het forum.

Over de gele banen op de polo: in de kraag en de boordjes van de mouwen zijn de banen er in geweven. De gele banen op het lijf zijn er op aangebracht. Ik durf niet te melden welk materiaal het is. Het rekt nu betere mee dan de exemplaren van de winkelsessie, waarover ook Reinier rept. Ik heb nog geen goede onderkleding en ervaar dat het wel broeit onder de strepen. Is voor mij een punt van verbetering. Strepen verkleuren in ieder geval niet als je wast volgens voorschrift. Mijn polo's zijn al diverse keren gewassen en zijn nog mooi. Ook niet hoeven strijken. Op een knaapje laten dragen.

Heb recent mijn vhv en de softshell thuis gestuurd gekregen. Ik zorg nog wel even voor detailfoto's waar al enige tijd over gezeurd wordt, maar het was me toch echt te warm om de softshell aan te trekken.

Ik heb wel de eerste versie van de hoes gekregen met, zoals een aantal keren genoemd, minder gele banen.  Wij van het POPU zijn toch een beetje de ambassadeurs en daarom ga ik een andere aanvragen.

Op alle bovenkleding zit links en rechts thv het sleutelbeen een lusje voor de spreeksleutel van de portofoon.  Deze  gaat dus in een tasje aan de koppel gedragen worden. Zoals volgens mij voor de aanbesteding van de randapparatuur is vast gesteld. Iedereen een eigen portofoon met spreeksleutel.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #2132 Gepost op: 25 juli 2014, 18:41:33
Citaat van: Venture link=msg=1285678 date=1406283918
Dat weet ik ook nog te herinneren, ze waren niet elastisch, als je je armen naar voren deed zat je klem :)

Ja precies!

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #2133 Gepost op: 25 juli 2014, 19:17:58
Citaat van: MartinJ link=msg=1285687 date=1406286781

Ik heb wel de eerste versie van de hoes gekregen met, zoals een aantal keren genoemd, minder gele banen.  Wij van het POPU zijn toch een beetje de ambassadeurs en daarom ga ik een andere aanvragen.

Op alle bovenkleding zit links en rechts thv het sleutelbeen een lusje voor de spreeksleutel van de portofoon.  Deze  gaat dus in een tasje aan de koppel gedragen worden. Zoals volgens mij voor de aanbesteding van de randapparatuur is vast gesteld. Iedereen een eigen portofoon met spreeksleutel.

Hoe bedoel je minder gele banen? Is in de discussie al voorbij gekomen zeg je, dus denk dat ik het even gemist heb.

Enforcer

• Agent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Agent, noodhulp
Reactie #2134 Gepost op: 25 juli 2014, 19:54:39
IK vermoed dat het geel op het vest minder fel is dan op de polo! tenminste dat viel me op bij de presentatie!
Maar ik begrijp dus dat hier aan gewerkt is en dat bij de volgende uitrol in september de vhv NOG beter uit zien?

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #2135 Gepost op: 25 juli 2014, 20:04:15

NOG beter!?  ;)

Enforcer

• Agent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Agent, noodhulp
Reactie #2136 Gepost op: 25 juli 2014, 20:38:16

Ja zeker weten! Ik ben ernstig enthousiast over het nieuwe VHV. Zonder het nog maar ook maar een seconde gedragen te hebben, het uiterlijk is goed! En dan zal het ook nog eens 100% beter zitten als het huidige VHV!

Ben verder nog benieuwd naar de detail foto's van Martin van het softshell, ik geloof graag dat je aan de polo genoeg had afgelopen dagen  8)

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #2137 Gepost op: 27 juli 2014, 11:55:26
wat ik overigens ook niet snap aan het gele VHV is dat er naast de tekst POLITIE geen grijze reflecterende blokjes staan zoals op de Blauwe hoes. Uniform uiterlijk???

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #2138 Gepost op: 27 juli 2014, 12:12:43
Begrijp ook niet waarom ze daarvoor gekozen hebben....

Heb trouwens de eerste foto's al gezien van collega's waar hun gele banden desintegreren... Verkeerd gewassen of slijtage? Zeg 't maar... :(

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #2139 Gepost op: 28 juli 2014, 08:50:30
Eerst nog even een reactie over de strepen op het VHV. Bij de eerste afgeleverde serie bleek al dat er een aanzienlijk kleurverschil was t.o.v. de strepen op de overige kleding. Daarover is contact geweest met de fabrikant en latere versies hebben de juiste kleur.

Er is m.i. dus geen sprake van verwassing of slijtage. Dit ook op grond van de wastesten van TNO, tenzij men zich niet aan de voorschriften heeft gehouden; te heet of wasverzachters gebruikt.

Dan hierbij de detailfoto's van de softshell. Niet al te scherp denk ik, maar duidelijk genoeg om er over te oordelen. Heb de softshell de afgelopen dagen wel tentoongesteld op mijn bureau en iedereen is er enthousiast over.

-de sluiting onder aan de mouw
-de elleboogbescherming
-de kraag met het einde van de ritssluiting
-voorzijde
-achterzijde

Geen zakken dus op de softshell omdat deze onder het vhv gedragen wordt. Zij die de winkelsessies hebben bijgewoond zullen de ritsen op de mouwen missen. De gele ritsen waren leuke details. Goed passend bij het geheel, maar de zakjes achter de ritsen waren zodanig klein dat ze geen meer waarde hadden en extra letsel konden veroorzaken bij het aanzetten van een verwurging.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.