Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214225 keer)

0 gebruikers (en 34 gasten bekijken dit topic.

Edwinvw

• Senior gebruiker
Reactie #2150 Gepost op: 29 juli 2014, 21:51:57

Klopt, maar ik ben bang dat het zo'n zelfde onding is als nu. Alleen ik moet rustig af wachten tot 1 september, dan kan ik pas echt oordelen

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #2151 Gepost op: 29 juli 2014, 22:22:26
Klaag dan ook niet  ;)

In jouw geval: trek 's winters een Polo met lange mouw aan, vest erover en buiten de jas. Trek je m binnen uit!

je hebt met deze uitrusting keuze mogelijkheden gekregen, die had je eerst Niet.  :)

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #2152 Gepost op: 29 juli 2014, 22:26:04
Ik zie deze jas vooralsnog als vervanging van de trui. Die is namelijk ook niet meer terug gekomen in het kledingpakket. De praktijk moet uitwijzen of ik hem ook net zo weinig draag  ;D
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #2153 Gepost op: 30 juli 2014, 09:19:03

en ik zoveel  e050 #chefhek
Hobby Bobby eenheid Den Haag

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #2154 Gepost op: 30 juli 2014, 10:15:18
Ik kan ook gewoon goed tegen kou. Ik heb de wintervoering nooit in mijn jas. En in eigen tijd loop ik vaak zat nog in een t-shirt met een dunne zomerjas er over heen...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #2155 Gepost op: 30 juli 2014, 12:40:39

Same here. Zachte winter gehad dus maar paar keer die coltrui aangehad.  ::)

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #2156 Gepost op: 30 juli 2014, 12:54:14
Ik draag de coltrui al als het 's-nachts onder de 10 graden wordt. Niet zozeer omdat ik het anders koud heb, maar dan hoef ik geen jas meer te dragen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #2157 Gepost op: 30 juli 2014, 16:29:57
Citaat van: Edwinvw link=msg=1286367 date=1406648615
Blijf het echt heel jammer vinden dat ze een jas bedacht hebben die je onder het vest moet dragen! Ik heb weinig een jas aan, maar mis nu wel een softshell jas voor in de nacht of bij winderig weer.  En dan krijgen we er 1 en dan moet ie onder het vest. Ik heb een jas alleen buiten (waar die voor bedoeld is) aan en niet binnen. Zo ik heb even mijn beklaag gedaan  ^-^

Ja dit is echt gezanik op niks af. De softshell kan inderdaad gezien worden als een trui  of als en dun jasje. Dat er een enorm behoefte was aan zo'n kledingstuk is de laatste tijd wel gebleken. Er zijn ongeveer 4000 motorrijders en er zijn meer dan 20.000 softshells afgenomen. Je hoeft het ding niet te dragen je kan ook kiezen om AWJ jack te dragen, al of niet met voering, over je polo en je VHV. Er is niets vastgelegd over wat je moet dragen alleen als je de softshell draagt , dan draag je die onder je VHV.

Je kan ook ontslag nemen, dan mag je dragen wat je wilt.   Wacht in ieder geval af met oordelen tot je het complete pakket hebt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #2158 Gepost op: 30 juli 2014, 16:37:13
Citaat van: Tony-cc link=msg=1286255 date=1406605765
Zie dat jij minimaal van gemiddelde lengte bent en de mouwen van de softshell erg 'gekreukt, zitten op/boven de ellebogen door het optrekken..!?
Een 'klacht' die ik al vaak gehoord heb (en zelf gezien) van de dienders die niet zo lang/of wat flinker zijn, is dat de mouwen echt veel te lang zouden zijn..? (Al kunnen die wel ingekort worden)
Is daar een reden voor ? (Zijn dus niet 'een beetje' aan de lange kant maar echt véél te lang...)

Ik heb de foto bewerkt. Omdat het om de softshell gaat heb ik mijn benen digitaal ingekort. Ik ben 187 en dat is toch niet zo klein dacht ik. de mouwen plooien inderdaad iets op de foto maar zijn m.i. niet te lang. Softshell kwam net uit de verpakking en zal door gebruik denk ik iets soepeler worden, waardoor de plooien minder opvallen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #2159 Gepost op: 30 juli 2014, 18:09:56
Citaat van: Tony-cc link=msg=1286255 date=1406605765
Zie dat jij minimaal van gemiddelde lengte bent en de mouwen van de softshell erg 'gekreukt, zitten op/boven de ellebogen door het optrekken..!?
Een 'klacht' die ik al vaak gehoord heb (en zelf gezien) van de dienders die niet zo lang/of wat flinker zijn, is dat de mouwen echt veel te lang zouden zijn..? (Al kunnen die wel ingekort worden)
Is daar een reden voor ? (Zijn dus niet 'een beetje' aan de lange kant maar echt véél te lang...)

Mouwen opstropen.