Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214212 keer)

0 gebruikers (en 29 gasten bekijken dit topic.

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #2160 Gepost op: 30 juli 2014, 22:20:04
Citaat van: MartinJ link=msg=1286470 date=1406730597
Ja dit is echt gezanik op niks af. De softshell kan inderdaad gezien worden als een trui  of als en dun jasje. Dat er een enorm behoefte was aan zo'n kledingstuk is de laatste tijd wel gebleken. Er zijn ongeveer 4000 motorrijders en er zijn meer dan 20.000 softshells afgenomen. Je hoeft het ding niet te dragen je kan ook kiezen om AWJ jack te dragen, al of niet met voering, over je polo en je VHV. Er is niets vastgelegd over wat je moet dragen alleen als je de softshell draagt , dan draag je die onder je VHV.

Je kan ook ontslag nemen, dan mag je dragen wat je wilt.   Wacht in ieder geval af met oordelen tot je het complete pakket hebt.

@MartinJ

Mag je niet de Softshell over het VHV dragen? Of ben je verplicht over het VHV te dragen?

Cop/Fireman
"Waakzaam & Dienstbaar"

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #2161 Gepost op: 30 juli 2014, 22:28:22
Het is verplicht om de softshell ONDER het veiligheidsvest te dragen.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #2162 Gepost op: 31 juli 2014, 09:11:41
Dames die aan het miepen zijn,

Ik weet niet of jullie ervaring hebben met softshells maar die dingen zijn ge-wel-dig. Voor mijn normale werk heb ik er ook één en ik draag hem het hele jaar door (behalve hartje zomer). Zelfs midden in de winter is dat ene laagje voldoende, maar ook in de lente ademt het voldoende. Je moet bedenken dat het totaal anders is dan de oude jas, een softshell ademt en is tegelijk warmer. Ik zou dus vooral niet miepen over de softshell tot het tegendeel bewezen is.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #2163 Gepost op: 31 juli 2014, 09:17:38
Citaat van: kaasje link=msg=1286558 date=1406790701
Dames die aan het miepen zijn,

Ik weet niet of jullie ervaring hebben met softshells maar die dingen zijn ge-wel-dig. Voor mijn normale werk heb ik er ook één en ik draag hem het hele jaar door (behalve hartje zomer). Zelfs midden in de winter is dat ene laagje voldoende, maar ook in de lente ademt het voldoende. Je moet bedenken dat het totaal anders is dan de oude jas, een softshell ademt en is tegelijk warmer. Ik zou dus vooral niet miepen over de softshell tot het tegendeel bewezen is.

Hallo ik vroeg me alleen af of de Softshell eventueel over het VHV mag worden...

Verder heb ik geen oordeel over iets geveld. Ik heb de definitieve versie vh OPU nog niet gedragen, dus kan ik er nog niks over zeggen.

En van plaatje dat kan niet!
"Waakzaam & Dienstbaar"

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
Reactie #2164 Gepost op: 31 juli 2014, 09:19:53
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1286560 date=1406791058

Hallo ik vroeg me alleen af of de Softshell eventueel over het VHV mag worden...

Verder heb ik geen oordeel over iets geveld. Ik heb de definitieve versie vh OPU nog niet gedragen, dus kan ik er nog niks over zeggen.

Wie de schoen past...  ;D

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #2165 Gepost op: 31 juli 2014, 11:45:01
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1286560 date=1406791058

Gewoon doen. Anders het VHV onder je polo dragen en daar je softshell overheen.  ;)

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
Reactie #2166 Gepost op: 31 juli 2014, 11:49:59
Citaat van: AureliusM link=msg=1286591 date=1406799901
Gewoon doen. Anders het VHV onder je polo dragen en daar je softshell overheen.  ;)
Dat is ook geen optie. Vest is verplicht over je kleding. Onder kleding is voor onopvallend.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #2167 Gepost op: 31 juli 2014, 15:54:14
Ik ga nu al voorspellen dat ook het nieuwe uniform - ondanks het draagvoorschrift - op 101 verschillende manieren gedragen gaat worden. Er gaan genoeg collega's zijn die geen ruk om het draagvoorschrift geven, handhaving is er niet want geen chef kent het voorschrift en is vaak genoeg op de werkvloer om bij te sturen.

Sterker nog, ik weet niet of het draagvoorschrift wordt verstrekt bij het nieuwe uniform.. maar het zou me niets verbazen als maar een heel klein percentage dienders er van op de hoogte zijn. Wij zijn 'vakidioten' die in onze vrije tijd ook op dit forum zitten en wat meer informatie hebben, maar velen hebben, lezen of hanteren het voorschrift toch niet.

Welkom bij de politie.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #2168 Gepost op: 31 juli 2014, 15:56:04
 ;D mooi onder woorden gebracht! En wat dacht je van oud en nieuw mengen (coltrui bijv.)  98uiye
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
Reactie #2169 Gepost op: 31 juli 2014, 16:14:12
Laat dan meteen zien waar de incapabiliteit van leidinggevenden zit en waar gesneden moet worden.