Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214163 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #2180 Gepost op: 3 augustus 2014, 13:22:36
En inmiddels sta ik ook ingepland voor een passessie in september!  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #2181 Gepost op: 3 augustus 2014, 19:45:05
Citaat van: rutger84 link=msg=1287014 date=1407062510
Shantikoor Woerden vs nieuwe uniform politie  ;D ;D

Ik kom zelf uit Woerden en deze hebben al heel erg lang deze kleding. Dus ik zou het niet terecht vinden als zij hun kleding moeten wijzigen.

Ik weet dat het OPU auteursrechtelijk beschermd is, maar dit zou ik echt te ver vinden gaan.
"Waakzaam & Dienstbaar"

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #2182 Gepost op: 3 augustus 2014, 20:02:48
Maar als hun dit uniform al langer hebben is het auteursrecht toch van hun. De ontwerper heeft Misschien dan toch een beetje afgekeken.

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #2183 Gepost op: 3 augustus 2014, 20:14:25
Citaat van: jelte link=msg=1287100 date=1407088968
Maar als hun dit uniform al langer hebben is het auteursrecht toch van hun. De ontwerper heeft Misschien dan toch een beetje afgekeken.

Ik weet niet of de ontwerper vd kleding vh koor zijn of haar ontwerp auteursrechtelijk heeft laten beschermen.

Ik hoop het wel en anders moet VTSPN in dit geval niet zo moeilijk doen.
"Waakzaam & Dienstbaar"

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #2184 Gepost op: 3 augustus 2014, 20:37:40
Volgens mij geld auteursrecht automatisch. Waren zij de eerste dan hebben zei het auteursrecht. Zie nog wel verschil dus waarschijnlijk mogen ze het beide blijven gebruiken. Dat is denk ik niet wenselijk want je kan snel verwarring krijgen. Het koor kan zelfs als merchandising de uniformen verkopen net als bij voetbalploegen gebeurt. Dan is het hek helemaal van de dam. Denk dat het verstandiger is om hen een nieuw uniform te geven en het auteursrecht op te kopen. Of alsnog iets nieuws verzinnen maar dat zal heel wat meer kosten met zich meebrengen

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #2185 Gepost op: 3 augustus 2014, 22:07:37
Citaat van: jelte link=msg=1287100 date=1407088968

Dat kan een leuke zaak worden. Als het koor het allang heeft en de politie hun tenue daarna pas merkenrechttechnisch heeft gedeponeerd vervalt theoretisch (helemaal afhankelijk van welke onderdelen in onderlinge samenhang als OPU verschijning zijn gedeponeerd) de bescherming van het politie tenue. Een van de eisen voor een unieke verschijning als model/merk is dat het nooit eerder op die wijze uitgevoerd mag zijn vóór deponering. Maar dat is puur theorie. :o
En auteursrecht geldt zéker niet automatisch, dat zal uit een depo moeten blijken.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #2186 Gepost op: 3 augustus 2014, 23:36:01
Misschien kan politie NL samen met het koor de inkopen doen. Kostenbesparing. ;)

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #2187 Gepost op: 4 augustus 2014, 18:19:47
Wow.. ik had je berichtje al eerder gelezen en dacht dat het een politiekoor was. Ik zie nu pas dat het gewoon enorm veel lijkt op het nieuwe uniform!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #2188 Gepost op: 5 augustus 2014, 00:41:40
Met deze kleding lijken ze nog meer erop:

Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #2189 Gepost op: 5 augustus 2014, 03:56:21
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1286878 date=1406974073
Ik heb ook nog 7 coltruien in mijn kast liggen. Die draag ik onder mijn motorkleding en zal dat ook gewoon blijven doen. Niemand die het ziet. Op het bureau gaat ie toch uit. Stap ik weer op gaat de trui aan.

Zit beter als de windstopper onder de motorjas.

Wat voor motorjas heb jij?! Heb zelf altijd polo'tje of motoronderhemd aan en heb daar voldoende aan.