Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214154 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #2250 Gepost op: 13 augustus 2014, 15:33:36

Een belangrijk gedeelte binnen de KMar is elkaar aanspreken op een onjuist tenue. Op het moment dat je kleding draagt welke niet aan de voorschriften voldoen, weet je dat er iemand zal zijn die je zal aanspreken. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand binnen de KMar een sanctie heeft gekregen, omdat hij zich niet aan kledingsvoorschriften hield.

De leiding moet er gewoon strakker op zitten en beginnen met zelf het goede voorbeeld te geven.
Heeft er weinig mee te maken of je militair wel of geen militair bent.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #2251 Gepost op: 13 augustus 2014, 16:03:25
Citaat van: Cabo link=msg=1289181 date=1407936816
Een belangrijk gedeelte binnen de KMar is elkaar aanspreken op een onjuist tenue. Op het moment dat je kleding draagt welke niet aan de voorschriften voldoen, weet je dat er iemand zal zijn die je zal aanspreken. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand binnen de KMar een sanctie heeft gekregen, omdat hij zich niet aan kledingsvoorschriften hield.

Er zijn programma's waarbij ze mensen volgen die een militaire opleiding doen (KMar en/of leger) waarbij ze meteen worden gestraft als ze niet gekleed zijn volgens de voorschriften. En dan bedoel ik niet een officiële waarschuwing o.i.d. maar direct naar de grond en opdrukken met die handel. Geloof me, dan leer je het wel af hoor.

Citaat van: Cabo link=msg=1289181 date=1407936816
De leiding moet er gewoon strakker op zitten en beginnen met zelf het goede voorbeeld te geven.
Heeft er weinig mee te maken of je militair wel of geen militair bent.

Wat is bedoel is dat er bij de opleiding van Marechaussee's veel meer discipline wordt aangeleerd (of ingestampt indien nodig). Die luisteren naar wat hun leidinggevende zegt. Als zij een veiligheidsvest moeten dragen, dan dragen ze dat. Ze zullen waarschijnlijk niet eens proberen om tegendraads te zijn.

En bij de Politie lijkt het alsof de draagplicht geen plicht meer is.

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #2252 Gepost op: 13 augustus 2014, 16:26:09
Citaat van: Daniel! link=msg=1289189 date=1407938605
Er zijn programma's waarbij ze mensen volgen die een militaire opleiding doen (KMar en/of leger) waarbij ze meteen worden gestraft als ze niet gekleed zijn volgens de voorschriften. En dan bedoel ik niet een officiële waarschuwing o.i.d. maar direct naar de grond en opdrukken met die handel. Geloof me, dan leer je het wel af hoor.

Als jij denkt dat dit effect heeft bij iemand van 30+. Ik betwijfel het.
Bovendien heb ik zelf in de AMBV (waar jij op doelt) gezeten en daar word je wel een beetje gevormd op deze manier, maar ik neem aan dat je op de PA ook je tenue in orde hoort te hebben? Misschien hoef je daar niet op te drukken of iets dergelijk, maar ik kan me niet voorstellen dat ze er daar maling aan de docenten/begeleiders hebben.

De leeftijd van mensen die bij Defensie gaan is tussen de 16,5 en 24 jaar. Bij de politie worden mensen aangenomen die al boven de 30 zijn. Vanaf bepaalde leeftijden is een aanpak met mensen laten opdrukken echt niet zo succesvol.

Daar komt nog bij dat het probleem al bestaat dat mensen er maling aan hebben.

Citaat van: Daniel! link=msg=1289189 date=1407938605
Wat is bedoel is dat er bij de opleiding van Marechaussee's veel meer discipline wordt aangeleerd (of ingestampt indien nodig). Die luisteren naar wat hun leidinggevende zegt. Als zij een veiligheidsvest moeten dragen, dan dragen ze dat. Ze zullen waarschijnlijk niet eens proberen om tegendraads te zijn.

En bij de Politie lijkt het alsof de draagplicht geen plicht meer is.

Als mijn leidinggevende zegt dat ik mijn veiligheidsvest aan moet doen dan doe ik dat helemaal niet omdat hij dat zegt, maar omdat het wel of niet in de voorschriften staat. Ik draag mijn tenue zoals het hoort, omdat mijn collega's en ik er hetzelfde kwa uniform uit dienen te zien. Bovendien wordt je hier gewoon gecorrigeerd door anderen.

Er wordt erg gehamerd op eenheid van tenue. Of met zijn alle de baret af, of met zijn alle de baret op. Zelfde geldt voor het gele veiligheidsvest.

En ook binnen de KMar zijn er mensen die hier geen gehoor aan geven wanneer de leiding uit beeld is, maar goed. Gelukkig zijn er dan weer andere collega's die hen stimuleren dit wel te doen.

Is iets wat bij de politie ook gewoon kan, maar dan zal de leiding toch echt zelf het goede voorbeeld eerst moeten geven.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #2253 Gepost op: 13 augustus 2014, 17:31:45
Citaat van: Cabo link=msg=1289193 date=1407939969
Als jij denkt dat dit effect heeft bij iemand van 30+. Ik betwijfel het.
Bovendien heb ik zelf in de AMBV (waar jij op doelt) gezeten en daar word je wel een beetje gevormd op deze manier, maar ik neem aan dat je op de PA ook je tenue in orde hoort te hebben? Misschien hoef je daar niet op te drukken of iets dergelijk, maar ik kan me niet voorstellen dat ze er daar maling aan de docenten/begeleiders hebben.

De leeftijd van mensen die bij Defensie gaan is tussen de 16,5 en 24 jaar. Bij de politie worden mensen aangenomen die al boven de 30 zijn. Vanaf bepaalde leeftijden is een aanpak met mensen laten opdrukken echt niet zo succesvol.

Daar komt nog bij dat het probleem al bestaat dat mensen er maling aan hebben.

En daar zit het verschil. Omdat het bij de KMar van te voren al wordt aangepakt heb je er in een later stadium geen (tot weinig) last van. Bij de Politie wordt daar dus niet (genoeg) op gehamerd. En daardoor denken sommige dienders dat zij zelf bepalen wat er wordt gedragen.

Citaat van: Cabo link=msg=1289193 date=1407939969
Als mijn leidinggevende zegt dat ik mijn veiligheidsvest aan moet doen dan doe ik dat helemaal niet omdat hij dat zegt, maar omdat het wel of niet in de voorschriften staat. Ik draag mijn tenue zoals het hoort, omdat mijn collega's en ik er hetzelfde kwa uniform uit dienen te zien. Bovendien wordt je hier gewoon gecorrigeerd door anderen.

Er wordt erg gehamerd op eenheid van tenue. Of met zijn alle de baret af, of met zijn alle de baret op. Zelfde geldt voor het gele veiligheidsvest.

En ook binnen de KMar zijn er mensen die hier geen gehoor aan geven wanneer de leiding uit beeld is, maar goed. Gelukkig zijn er dan weer andere collega's die hen stimuleren dit wel te doen.

Is iets wat bij de politie ook gewoon kan, maar dan zal de leiding toch echt zelf het goede voorbeeld eerst moeten geven.

Dan zal de leiding zeker het goede voorbeeld moeten geven en ook streng moeten controleren. Gelukkig zijn er in jouw team (en/of regio) wel collega's die elkaar hier op aanspreken, maar dat is helaas in de rest van het land niet zo. :(

rrpd

• Gast
Reactie #2254 Gepost op: 13 augustus 2014, 20:39:46
Hey Daniel,
Ik zie je ontzettend veel conclusies trekken. Tegelijkertijd geef je zelf aan dat je geen ervaring hebt in een politieopleiding, er van uitgaande dat je ook niet bij de politie werkt. Wil je stoppen met dingen te roepen waarvan je eigenlijk niets af weet?

Hoe weet jij nou dat nergens anders in het land collega's elkaar aanspreken?
En dat er in de politie dus niet (genoeg) op wordt gehamerd?
Insinueren dat de politie niet naar de leiding luistert en de KMAR wel.

Het feit dat enkele collega's hun kleding niet op de voorgeschreven wijze dragen wilt nog niet zeggen dat heel NL dit doet of dat men bij de politie elkaar niet aanspreekt of lak heeft aan de leiding. Kan niet ontkennen dat agenten tikkeltje eigenwijs zijn, dat hoort ook bij het beroep, maar jij schetst hier wel even een heel verkeerd beeld.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #2255 Gepost op: 13 augustus 2014, 20:43:25
Citaat van: Daniel! link=msg=1289203 date=1407943905
En daar zit het verschil. Omdat het bij de KMar van te voren al wordt aangepakt heb je er in een later stadium geen (tot weinig) last van. Bij de Politie wordt daar dus niet (genoeg) op gehamerd. En daardoor denken sommige dienders dat zij zelf bepalen wat er wordt gedragen.

Dan zal de leiding zeker het goede voorbeeld moeten geven en ook streng moeten controleren. Gelukkig zijn er in jouw team (en/of regio) wel collega's die elkaar hier op aanspreken, maar dat is helaas in de rest van het land niet zo. :(
Pssst, Cabo zit bij de KMAR.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #2256 Gepost op: 13 augustus 2014, 22:41:34
Citaat van: rrpd link=msg=1289246 date=1407955186
Hey Daniel,
Ik zie je ontzettend veel conclusies trekken. Tegelijkertijd geef je zelf aan dat je geen ervaring hebt in een politieopleiding, er van uitgaande dat je ook niet bij de politie werkt. Wil je stoppen met dingen te roepen waarvan je eigenlijk niets af weet?

Als je mijn posts goed had gelezen dat kun je daaruit opmaken dat het mijn mening en/of constatering is.

Ik merk iets op, ik probeer te bedenken waar het door kan komen en geef daar mijn mening over.

Hoe weet jij nou dat nergens anders in het land collega's elkaar aanspreken?
Ik zie het zó ontzettend vaak fout gaan. En ik bedoelde niet dat er nooit collega's zijn die elkaar hier op aanspreken (heb ik misschien niet helemaal duidelijk geformuleerd) maar meer dat het in de rest van het land zo vaak fout gaat dat het lijkt alsof collega's zich weinig aantrekken van elkaars feedback?

En dat er in de politie dus niet (genoeg) op wordt gehamerd?
Dat maak ik op uit het bericht van Cabo waarin hij zegt dat er bij hem (KMar?) op wordt gehamerd. En daar zie je het vaker goed gaan dan dat het fout gaat. Ik zie dit bij de Politie vaker fout gaan dan bij de KMar. Dan zal er wel ergens een oorzaak zitten. Voor zover bij mij bekend is het bij een militaire opleiding een van de punten die je al tijdens je opleiding meekrijgt. En ik denk dat omdat het er al aan het begin van de opleiding met de paplepel wordt ingegoten, het een gewoonte wordt dat je voldoet aan een kledingvoorschrift/draagplicht.

Insinueren dat de politie niet naar de leiding luistert en de KMAR wel.
Misschien heb ik op dit punt een beetje overdreven. Alleen als er een draagplicht is ingesteld dan wordt dit neem ik aan door de leidinggevende (of de persoon die hier over gaat) duidelijk wordt gemaakt aan de dienders. Vervolgens zijn er agenten die zich hier niet aan houden. Dan vinden ze het kennelijk niet nodig om zich te houden aan de draagplicht?

Ik heb op verzoek van DiNozzo (en anderen) het even duidelijk gemaakt dat ik niet werkzaam ben bij de Politie. Ik vond het plaatje van de Politie-badge leuk en dacht dat de striping in mijn onderschift er wel goed bij past. Heb dit absoluut niet gedaan om mij voor te doen als agent. Dacht dat mensen aan mijn status (Integrale Veiligheidskunde) konden opmaken dat ik die studie volg en dus niet werkzaam ben binnen de Politie. O0

Nogmaals, dit is niet als aanval bedoeld op mensen. Ik kan mij er simpelweg erg aan irriteren dat er mensen zijn die denken dat ze zelf regels kunnen bedenken terwijl er gewoon een draagplicht is.

Chazia

• Forum gebruiker
Reactie #2257 Gepost op: 13 augustus 2014, 23:06:17
Oh, maar binnen de NP is alles nog lang geen één en sommige dingen onderling echt een zooitje, veel van die kleine dingetjes zijn dan wel verplicht maar worden niet door iedereen serieus genomen. Dus verwacht je ook wel dat mensen zich er niet aan zullen houden, er is gewoon nog geen 1 lijn.
eat or be eaten

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #2258 Gepost op: 13 augustus 2014, 23:15:28

Tja, maar dan zou je toch zoiets hebben van laten we hier vast mee beginnen? Want het zal ooit allemaal op één lijn moeten zitten, dan kunnen ze hier een mooi begin maken lijkt me O0

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #2259 Gepost op: 13 augustus 2014, 23:22:12
Citaat van: Chazia link=msg=1289296 date=1407963977
Oh, maar binnen de NP is alles nog lang geen één en sommige dingen onderling echt een zooitje...

Klopt. Maar goed dat is bij de Kmar ook zo... zo hoor ik...
En Cabo weet ook hoe het het op het politiebureau aan toe gaat.