Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214085 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #2280 Gepost op: 14 augustus 2014, 23:02:52
Citaat van: Venture link=msg=1289518 date=1408047120
Op twitter tweette (..rare zin) de NLPolitie een nieuwe folder. Heb het plaatje er even uit gevist, is overigens in Arnhem gemaakt viel me op maar het is (volgens mij) geen Arnhemse collega daar zijn model portofoon eigenlijk niet in gebruik is in GLM.

Wel mooie foto, voor het eerst de windstopper mooi in beeld én voor het eerst dat het uniform mij blauw oogt!

Foto (C) Nationale Politie

Gelukkig ieder z'n mening, maar als je m.i. niet wilt opvallen moet je geen uniform aandoen.

Gave foto, en windstopper + vest ziet er ook netjes uit! O0

Enforcer

• Agent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Agent, noodhulp
Reactie #2281 Gepost op: 14 augustus 2014, 23:15:31
Citaat van: Venture link=msg=1289523 date=1408048244
Mee eens hoor maar ik heb allang de illusie niet meer dat me dat lukt. M'n dieselauto wordt al vanaf de rand van de wijk gehoord, onopvallend lopen val ik alsnog op door mijn 'politiële houding', het uniform kom je niet omheen, ook niet om het gerammel van m'n koppel, m'n lompe schoeisel, m'n portofoon die oplicht, etc etc. Ik heb voor mijzelf iig de illusie dat ik echt nooit onopvallend kan zijn. Maar nogmaals, ik snap wel wat je bedoeld.

Precies, die bus hoor je al van ver aan komen, ik denk het niet de prio heeft gehad om ons niet op te laten vallen maar juist wel in geval van openbare orde.
Ook ik begrijp dat het lekker zou zijn om in de nacht af en toe eens niet op te vallen maar helaas dat moeten we dan maar aan andere diensten overlaten!!

Windstopper ziet er goed uit!! Puur nieuwsgierig, folder over het nieuwe uniform?

Dan nog iets over de draagvoorschriften en de handhaving ervan. Ik had het er met een chef over die mij vertelde dat hij er nog niets over had gehoord en dat hij er ook vanuit ging dat hij pas geïnformeerd zou worden bij het passen van de kleding. Hij had dit graag anders gezien en had het prettig gevonden als hij de info al had gehad.
De draagschriften lijkt mij info die al via mail, folder of intranet openbaar gemaakt kunnen worden voor elke eenheid. Zo kunnen chefs zich al op voorbereiden dat er duidelijke draagvoorschriften zijn opgesteld .

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #2282 Gepost op: 15 augustus 2014, 00:02:06
Politie: Tot januari 2015 dragen steeds meer agenten het nieuwe operationele uniform. Meer weten? Bekijk de folder:
http://www.politie.nl/binaries/content/assets/politie/documenten-algemeen/onderwerpteksten/folder-politie-uniform.pdf

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #2283 Gepost op: 15 augustus 2014, 00:39:00
Zo jammer om dan weer een verkeerde foto van de pet te gebruiken in de uitleg. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #2284 Gepost op: 15 augustus 2014, 09:33:45

Erger: oude tekening (!) van de enquete, oude cap, oude gele VHV (zit nog een korpsbrevet op), het harnas is zonder logo, echt sneu.

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #2285 Gepost op: 15 augustus 2014, 11:00:28
Citaat van: DiNozzo link=msg=1289547 date=1408055940
Zo jammer om dan weer een verkeerde foto van de pet te gebruiken in de uitleg. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Achja, zulke tekeningetjes kosten meestal veel geld.

Buiten dat denk ik dat de doelgroep wel snapt hoe het nieuwe uniform eruit gaat zien zo en ik denk dat de meesten de verschillen niet eens zullen opvallen.

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #2286 Gepost op: 15 augustus 2014, 13:12:01
Citaat van: DiNozzo link=msg=1289547 date=1408055940

De cap op de foto is toch wel de goede versie? Hij lijkt wel anders...
"Waakzaam & Dienstbaar"

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #2287 Gepost op: 15 augustus 2014, 13:21:54
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1289603 date=1408101121
De cap op de foto is toch wel de goede versie? Hij lijkt wel anders...

Op de foto wel maar in die folder op de tweede pagina staat de oude baseballcap.

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #2288 Gepost op: 15 augustus 2014, 14:17:46
Citaat van: Venture link=msg=1289607 date=1408101714
Op de foto wel maar in die folder op de tweede pagina staat de oude baseballcap.

Die had ik inderdaad gezien. Ik vind het een bagger slecht foldertje...... Vraagje is de film alweer online. Ze zouden hem na de officiële presentatie in Limburg weer uploaden....
"Waakzaam & Dienstbaar"

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #2289 Gepost op: 18 augustus 2014, 00:37:07
welke lijn zitten we momenteel ongeveer in het land?
Zie de laatste tijd nogal veel wisselvallige uniformen in het noorden.
De lederen jasjes kwamen laatst zelfs nog naar voren  ^-^
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge