Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214222 keer)

0 gebruikers (en 32 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #2300 Gepost op: 29 augustus 2014, 23:55:48

Meer foto's op: http://www.112hm.nl/2014/08/29/wijkagenten-van-teylingen-in-een-nieuw-jasje-op-de-braderie-in-sassenheim/

Foto('s) geplaatst met toestemming van rechthebbende

Wat mij overigens opvalt is dat het ene veiligheidsvest dof over komt, zoals in de eerste serie, terwijl het andere veiligheidsvest veel beter past het geel van de polo. Dit op meerdere foto's dus het ligt denk ik niet aan de kijkhoek.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #2301 Gepost op: 30 augustus 2014, 12:36:15

Het klopt inderdaad dat het fluorgeel niet bij ieder vest hetzelfde is. Sterker nog er is ook al verschil te zien bij polo's.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #2302 Gepost op: 30 augustus 2014, 13:00:01
Zelfde verschijnsel als met de gele jassen dus. Hang een kapstok vol en geen twee zijn hetzelfde. Sommige neigen zelfs naar groen of oranje.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #2303 Gepost op: 30 augustus 2014, 20:39:16
Zoals ook zichtbaar op tv hadden alle agenten een pet op, de gele hoes van het vhv en wanneer nodig de all weather jacket erover aan. Soft-shell werd niet gedragen ivm veiligheid (eerst vhv uittrekken, softshell aan en dan vhv weer aandoen en andersom met uitdoen).
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

knarf1990

• Team Verkeer
  • Forum gebruiker
Reactie #2304 Gepost op: 30 augustus 2014, 21:20:29
Vanwege de veiligheid? Zou het niet met uniformiteit te maken hebben?
--Niets is wat het lijkt--

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #2305 Gepost op: 30 augustus 2014, 21:24:16
Nee: het all weather jacket gaat over de gele vhv heen en dan ben je dus weer donkerblauw met gele strepen. Het vhv mocht niet uit ivm veiligheid. Er werd gezegd: je zult zien, je hebt net je vhv tussen je benen staan of tegen het hek om je soft shell aan te trekken en dan gebeurd er iets. Nu had je dus agenten die in korte mouw en geel vhv liepen en agenten die er de all weahter jacket erover en dus blauw met gele strepen liepen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

knarf1990

• Team Verkeer
  • Forum gebruiker
Reactie #2306 Gepost op: 30 augustus 2014, 21:57:39
Ik vind het onzin. Maar jij hebt het ook niet bedacht.. Omkleden doe je toch ook niet op straat?
--Niets is wat het lijkt--

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #2307 Gepost op: 30 augustus 2014, 22:36:56
Ik weet het.... Ik heb het gelukkig niet bedacht nee xD haha. Begreep zowiezo niet waarom verplicht werd de gele hoes te dragen. Wat wel goed was vond ik dat er streng gecontroleerd werd op de draagvoorschriften. Iedereen droeg de kleding hoe het dus hoort (eigenlijk)

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geďnterreseerd
Reactie #2308 Gepost op: 31 augustus 2014, 09:03:29

Dus het kan wel........ Het houden aan het draagvoorschrift is niet moeilijk, echter in sommige situaties lastig.😜
"Waakzaam & Dienstbaar"

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue