Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214078 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #2340 Gepost op: 2 september 2014, 11:31:18
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1292609 date=1409581333
Heeft wel lang geduurd zeg ;D

Maar wie kan mij zeggen waarom de soft-shell onder het vhv gedragen hoort te worden en de all weather jacket erover? Ik vind het beetje vreemd. Jas heb je toch over je kleren aan?
De softshell moet je zien als de vervanging van de coltrui,  zoals bij de motorrijders al was gebeurd. Veel collega's deden ook dienst in deze trui zonder de blouson. Kom je aan het bureau dan hoef je niet eerst de softshell uit trekken als je het vhv af wil leggen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #2341 Gepost op: 2 september 2014, 11:55:13
Twee foto's van het geteste zichtbaarheidsvest. Let wel. De strepen zijn grijs, maar het licht zorgt ook hier voor een wonderlijk effect. Mijn vrouw heeft dus oude logo's aangebracht en er een rits ingezet. Hierdoor is het vest over meerdere lagen kleding goed te sluiten met de rits en als ik alleen in mijn overhemd werkte gebruikte ik de klittenbandsluiting.
Door het elastiek in de lende slobbert het niet om je heen.

Met het kleurverschil door de lichtinval doel ik op de ogenschijnlijke verschillen in kleur van de gele strepen op andere kleding dan het VHV. Daar zit geen verschil in, maar lijkt het soms anders onder bepaalde hoeken.

Dat er een serie VHV-en is met kleur verschil is inmiddels duidelijk.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #2342 Gepost op: 2 september 2014, 12:03:12
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1291661 date=1409054348
Dat wist ik ook niet. Het is volgens mij ook de donkere hoes vh VHV en niet de gele hoes. Ik ben benieuwd naar een reactie van MartinJ, die zou ons 100% uitsluitsel kunnen geven.

Alleen de blokjes en het logo zijn retroreflecterend materiaal. Het geel zeker niet, maar het is zo fel dat het bij beschijning onder bepaalde hoeken lijkt te reflecteren

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #2343 Gepost op: 2 september 2014, 12:38:35
Begin augustus is er wat gepost over de schoenen. Men ontbeert reacties uit Limburg. Ik draag nu een jaar de Meindle's na jaren Magnum te hebben gedragen. Magnum is licht en soepel. De Meindle is aanzienlijk zwaarder en in het begin zeker stugger. Ik dacht dat ik klompen tot boven mijn enkels aan had. Moest er daardoor heel erg aan wennen.  Ik had vaak zweetvoeten en dat is bij deze schoenen aanzienlijk minder. De schoenen ademen dus goed. Maar ze zijn desondanks (zee)waterdicht . Heb er zeker een kwartier mee in zee gestaan in afwachting van de EOD, die granaten kwam ophalen, en van de gelegenheid gebruik gemaakt om de waterdichtheid te testen. Liep goed af. Wel verbazing bij strandwandelaars. Heb ze uitgelegd dat ik aan het testen was en dat er ook collega;s van een tafel moesten springen op een pnak met spijkers. Men vond dat de politie het serieus op nam.
Na die tijd ook geen witte kringen in het materiaal. Ik ben er dus zeer te vreden over, na endige dagen gewenning.

Gisternacht vanuit Den Helder even een ritje naar Den Bosch gemaakt om daar een weggelopen minderjarige aan de collega's uit Maastricht over te dragen.  Verbazing alom bij hen dat ik ook in het OPU liep, maar dat terzijde.

Zoals te verwachten gaat niet iedereen de nieuwe dienstschoenen dragen. Ik heb destijds gepleit voor een budget om zelf schoenen te kopen die aan de eisen voldoen. Dat kwam er niet door. We hebben te maken met dienstkleding en arbovoorschriften. Deze schoenen

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #2344 Gepost op: 2 september 2014, 19:01:19
Ik zag vorig jaar deze bike helm. Aangezien ik mee gedaan had aan de winkelsessies wist ik dat deze perfect bij het OPU zou passen. Inmiddels heb ik de details vd helm doorgespeelt aan de juiste persoon. Ik ben benieuwd wat mede bikers van deze helm vinden. Ik weet dat hij opvalt en dat sommige bikers niet willen opvallen en liever een donkere bike helm willen. Dan zeg ik dan moet je ook niet op een opvallende politiebike met retroreflecterende striping gaan fietsen😃

De helm is van het merk Bontrager en type Quantum. De helm is in de winkel €.60,=

"Waakzaam & Dienstbaar"

Pepernoot

• Forum gebruiker
Reactie #2345 Gepost op: 2 september 2014, 19:14:05
Ik mag bijna passen:)
Iemand die me nog van de laatste informatie kan voorzien over de schoenen..  0098

Hendriksje

• Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #2346 Gepost op: 2 september 2014, 19:24:34
Vandaag m'n eerste dienst gedraait in het OPU. Wat een fantastisch pak, enorm veel complimentjes ontvangen van burgers. Het enigste nadeel, met weersomstandigheden als vandaag is het een pak dat veel warmte aantrekt. Ik ben een kilotje lichter na vandaag.

Pepernoot

• Forum gebruiker
Reactie #2347 Gepost op: 2 september 2014, 19:40:34
Citaat van: Hendriksje link=msg=1292852 date=1409678674
Vandaag m'n eerste dienst gedraait in het OPU. Wat een fantastisch pak, enorm veel complimentjes ontvangen van burgers. Het enigste nadeel, met weersomstandigheden als vandaag is het een pak dat veel warmte aantrekt. Ik ben een kilotje lichter na vandaag.

En dan was het nog niet eens zo warm.. Wat had je dan allemaal aan?
Welke schoenen heb je erbij?

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #2348 Gepost op: 2 september 2014, 19:42:04
Hier in het zuiden van ons landje is het toch een 24 graden geweest. Dus toch redelijke temperatuur.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #2349 Gepost op: 2 september 2014, 20:06:35
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1292845 date=1409677279
Ik zag vorig jaar deze bike helm. Aangezien ik mee gedaan had aan de winkelsessies wist ik dat deze perfect bij het OPU zou passen. Inmiddels heb ik de details vd helm doorgespeelt aan de juiste persoon. Ik ben benieuwd wat mede bikers van deze helm vinden. Ik weet dat hij opvalt en dat sommige bikers niet willen opvallen en liever een donkere bike helm willen. Dan zeg ik dan moet je ook niet op een opvallende politiebike met retroreflecterende striping gaan fietsen😃

De helm is van het merk Bontrager en type Quantum. De helm is in de winkel €.60,=

ik vind'm niet mooi, inderdaad te opvallend.

dit is passender, donkerblauw: