Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1213999 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #2420 Gepost op: 8 september 2014, 21:16:02
Citaat van: voske83 link=msg=1294278 date=1410202238
Vandaag het nieuw uniform voor het eerst "in het wild" gezien in Den Bosch. Ziet er goed uit.

Verandert er ook wat voor de parketpolitie in de rechtbanken en gerechtshoven of blijven die dienst doen in het oude uniform?

Heb zelf meerdere keren politie gezien vandaag (in Den Bosch), helaas nog niet het nieuwe uniform :P

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #2421 Gepost op: 8 september 2014, 21:34:10
Citaat van: voske83 link=msg=1294278 date=1410202238
Vandaag het nieuw uniform voor het eerst "in het wild" gezien in Den Bosch. Ziet er goed uit.

Verandert er ook wat voor de parketpolitie in de rechtbanken en gerechtshoven of blijven die dienst doen in het oude uniform?
Ik toevallig ook, waren twee collega's in een onopvallende VW Polo, liepen over het station. Vroeg me al af waar ze vandaan kwamen en wat ze in den Bosch bracht, kwamen in ieder geval niet voor het Paleis van Justitie.
Zag er goed uit, moet wel zeggen dat het kleurverschil in het vest van de twee collega's enorm was. Door het vale geel leek het alsof het vest al jaren oud was. Zonde!

Parketpolitie behoudt voor zover ik weet het huidige uniform, net als arrestantenzorg. Alleen wanneer men 'op straat' werkt draagt men het nieuw uniform.

Gloeilamp

• Surveillant VP
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #2422 Gepost op: 9 september 2014, 11:51:58
In Rotterdam werkt de parketpolitie ook wel op straat, ter assistentie en bij uitreikingen papos etc. Zij krijgen echter geen nieuw uniform. Is dit voor de eerste uitreiking het geval, of gaat dit niet veranderen ? Ik vind het zelf nogal vreemd om hier onderscheidt in te maken, zelfs al zouden ze alleen in & om de Rechtbank werken, ze zijn WEL executieve medewerkers. ???
Vigilat ut quiescant

RS6

• HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #2423 Gepost op: 9 september 2014, 16:06:26
Citaat van: Gloeilamp link=msg=1294384 date=1410256318
In Rotterdam werkt de parketpolitie ook wel op straat, ter assistentie en bij uitreikingen papos etc. Zij krijgen echter geen nieuw uniform. Is dit voor de eerste uitreiking het geval, of gaat dit niet veranderen ? Ik vind het zelf nogal vreemd om hier onderscheidt in te maken, zelfs al zouden ze alleen in & om de Rechtbank werken, ze zijn WEL executieve medewerkers. ???

Hmmm raar. Volgens mij krijgt toch iedereen die met een koppel op straat loopt het nieuwe uniform?  ::)
Voor het kantoor personeel blijft het zoals het nu.
Maar de exacte details ken ik eigenlijk ook niet...

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #2424 Gepost op: 9 september 2014, 16:12:31
Volgens mij, zoals ik m heb gelezen, is dat eerst alle Eenheden worden voorzien van het nieuwe uniform. Daarna wordt bekeken welke onderdelen er ook voorzien worden van het nieuwe uniform. Dus dat is geen definitief Nee.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Pepernoot

• Forum gebruiker
Reactie #2425 Gepost op: 9 september 2014, 17:00:58
Citaat van: quattromontanes link=msg=1294106 date=1410151374
Ik ben nog altijd zeer benieuwd naar de ervaringen en verschillen tussen de Haix en Meindl. Ik loop nu nog op Crispi schoenen en moet zeggen dat ik er heel erg veel werkgemak van ervaar.

Zelf beschik ik nu over de Meindl. De schoenen zien er behoorlijk groot uit, gelukkig wegen ze niet heel veel.
Iedereen die Meindls aan heeft groeit gelijk 4 centimeter.

Verder vind ik het een heerlijke schoen. Alleen je mag wel een halfuur eerder je bed uit voor de veters..

Ik hoorde dat de Haix wat smaller waren. Voordeel van de Haix is dat het wel heel makkelijk gaat met de veters aangezien het over een trek mechanisme beschikt.
En ze zijn een stukje minder groot wat voor het hardlopen denk ik wel een verschil maakt.

Maar neem je tijd bij het passen is allemaal perfect geregeld op de locatie O0

BrigB

• Brigadier
  • Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #2426 Gepost op: 9 september 2014, 19:51:21
Vandaag het nieuwe uniform gehaald op Vliegveld Valkenburg. Top geregeld daar. Aardige medewerkers/sters die de tijd namen om je goed te helpen. Top! O0
Wel even wennen aan het strakke poloshirt. Knelt een beetje in de oksels. Ik heb daarom een grotere maat genomen en dan zit het beter.
Het hele uniform is perfect ! Wat gaan we hiermee vooruit zeg  O0
Ik heb voor de Meindl gekozen. Zitten perfect. Ik heb smalle voeten en vond dat de Meindl beter aansloot dan de Haix.
Ik heb nog wat detail foto's van de Meindl gemaakt.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2427 Gepost op: 9 september 2014, 20:02:06
Ben benieuwd, hoor diverse collega's die de nieuwe polo's veel groter nemen omdat het ''anders zo strak zit''.
Ik ben bang dat dit een kwestie van wennen is, de (witte bsst) ondershirtjes zitten ook strak, omdat de rimpels/plooien anders gaan irriteren onder het vest.
Hoop dat hier ook over nagedacht is  O0

V.w.b. de Meindl's! Eindelijk neusbescherming erop  >:D  O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #2428 Gepost op: 9 september 2014, 20:03:52
Bedankt voor het delen van de foto's! O0

Hier is het aftellen ook begonnen... Nog 20 dagen! 098uo
If you can dream it, you can do it.

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #2429 Gepost op: 9 september 2014, 21:08:31
Citaat van: Jerommeke link=msg=1294485 date=1410285726
Ben benieuwd, hoor diverse collega's die de nieuwe polo's veel groter nemen omdat het ''anders zo strak zit''.

Dat idee had ik ook al. Dat zal ook mijn keus worden denk ik dan want als ik ergens een hekel aan heb is t wel aan klotsende oksels door strakke shirts. Dat bsst-shirt heb ik ook vrij ruim en heb nooit ergens last van.