Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1213846 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #2680 Gepost op: 22 oktober 2014, 20:20:50
Citaat van: Red link=msg=1303695 date=1413999631
En zo denken sommige collega's dus vast ook over de pet, en het vest. Als jij die mening hebt over schoenen, dan zou je die collega's niet moeten aanvallen. Je doet er zelf namelijk ook aan mee.

Ik val ze er niet over aan? Ik doe een constatering, voortkomend uit de bewoording die zij gebruiken. Niet omdat ik dat denk omdat zij het niet dragen.

Als een collega zegt het vest niet te dragen omdat het geen draagplicht is of dat meerdere collega's zeggen dat ze het onzin vinden om het oude uniform te dragen in de balie,  dan denk ik dat ze niet op de hoogte zijn.

Het is nogal een verschil wanneer collega's wel of geen pet dragen of als iemand soortgelijke andere hoge schoenen draagt. Zo lijken de Meindls (zomer&winter) die ik heb meer op de verstrekte Meindl dan dat die verstrekte Meindl en Haix op elkaar lijken. Dus in hoeverre kan je bij bijv. de hoge schoenen die ik heb nog spreken van een afwijking in de uniformiteit (behalve dat het anders is omdat de baas dit zegt).
Leuke bewoording dat 'uniform beroep', maar volgens mij is uniformiteit ook wel eenheid. En wanneer je 2 soorten kleding verstekt kan je niet spreken van eenheid.

Maar voor de volledigheid zal ik wel een vraag uitzetten over het dragen van andere soort gelijke hoge schoenen. Zelf heb ik er in ieder geval klaarblijkelijk overheen gelezen.

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #2681 Gepost op: 22 oktober 2014, 21:11:46
Citaat van: Cabo link=msg=1303687 date=1413997835
In de draagvoorschriften staat dat de gele blouson het enige oude kledingstuk is wat gedragen mag worden op het nieuwe uniform. Dit tot er een passend alternatief is gevonden.

Mogelijk zal er dus nog een gele jas worden ontwikkeld in de nieuwe

Wat is dit voor onzin? Als mijn huidige Defensie Meindls lekkerder zitten dan blijf ik die lekker dragen!

Valt me trouwens wel op hoe slecht collega's op de hoogte zijn van draagvoorschriften. Pet word niet gedragen, veiligheidsvest alleen in de noodhulp, softshell over het vest heen.

En er werd geroepen baliediensten in oude uniform ;D

Kwestie van de meegeleverde papieren even doorlezen....
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

YNPD

• Agent
  • Forum gebruiker
Reactie #2682 Gepost op: 23 oktober 2014, 01:07:14
17 december mag ik! We zijn denk ik een van de laatsten. Zie er naar uit!

tcf

• Senior gebruiker
Reactie #2683 Gepost op: 23 oktober 2014, 09:54:40
Citaat van: Hammie link=msg=1303714 date=1414005106
Kwestie van de meegeleverde papieren even doorlezen....

En een kwestie van uberhaupt een nieuw vest hebben.... :-X
Vele mogen nog lange tijd met het oude vest lopen, bericht gekregen dat ze een fikse achterstand hebben bij de leverancier en dat het nog weken tot maanden kan duren voordat ze hem nageleverd krijgen.

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #2684 Gepost op: 23 oktober 2014, 10:11:10
Gister bij een pechgeval op de snelweg. In het hoge natte gras tot boven de enkels. Oude uniform zou resulteren in natte broekspijpen en sokken, maar nu nergens last van. Top!

rrpd

• Gast
Reactie #2685 Gepost op: 23 oktober 2014, 11:56:15
Citaat van: Senior GGP link=msg=1303696 date=1413999757
'Ik vind..." is volgens mij niet van belang. Jouw werkgever heeft in de voorschriften iets bepaald en daar zul je je (uitzonderingen zoals ARBO daargelaten) aan dienen te conformeren.

Gekozen voor een uniform beroep, kan dus betekenen dat je werkgever je verteld wat je wel of niet mag dragen.

Wat een enge opmerking...  :|. Jij houdt je natuurlijk altijd aan de voorschriften gesteld door de werkgever.

Ik ga met Cabo mee dat het onzin is dat hij zn defensie kisten niet aan zou mogen terwijl deze juist goed zitten.
Is wat anders dan een andere kleur jas of je pet achterstevoren...

tcf

• Senior gebruiker
Reactie #2686 Gepost op: 23 oktober 2014, 11:59:40
Citaat van: rrpd link=msg=1303799 date=1414058175
Wat een enge opmerking...  :|. Jij houdt je natuurlijk altijd aan de voorschriften gesteld door de werkgever.

Ik ga met Cabo mee dat het onzin is dat hij zn defensie kisten niet aan zou mogen terwijl deze juist goed zitten.
Is wat anders dan een andere kleur jas of je pet achterstevoren...

Inderdaad. Zolang ze maar netjes gepoetst zijn ( machinaal of handmatig ;) )
Ik heb mijn bikers-kisten aan en die moet ik aan ivm het dragen van steunzolen.
Die kunnen wel in de Meindls of Haix maar zijn daarvoor in mijn geval minder geschikt.
Je ziet dat verschil met Meindls en Haix pas als je er met je neus bovenop staat dus dat moet het probleem niet zijn.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #2687 Gepost op: 23 oktober 2014, 13:02:21
Citaat van: tcf link=msg=1303800 date=1414058380
Inderdaad. Zolang ze maar netjes gepoetst zijn ( machinaal of handmatig ;) )
Ik heb mijn bikers-kisten aan en die moet ik aan ivm het dragen van steunzolen.
Die kunnen wel in de Meindls of Haix maar zijn daarvoor in mijn geval minder geschikt.
Je ziet dat verschil met Meindls en Haix pas als je er met je neus bovenop staat dus dat moet het probleem niet zijn.

Alleen je snapt zelf ook wel dat steunzolen een betere reden is voor het dragen van andere schoenen dan "ik vind mijn oude schoenen fijner".

Als ik jou was Cabo zou ik gewoon even contact opnemen met de leiding en dan vragen of je alsnog je defensie kisten aan mag. Want ik meende ergens gelezen te hebben dat je op sommige punten mag afwijken als je daar een geldige reden voor hebt en toestemming van de leiding.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #2688 Gepost op: 23 oktober 2014, 13:08:34
Na een aantal weken het nieuwe uniform gedragen te hebben, kan ik er -in grote lijnen- alleen maar positief over zijn. Wat mij betreft is het in alle opzichten een vooruitgang. Ook de reacties van het publiek zijn erg positief. Zoals Meneer aangeeft, merk je zeker met het natte weer van de afgelopen dagen dat het uniform veel meer recht doet aan het dagelijkse werk.

De enige -minimale- minpuntjes die ik tot nu toe heb ervaren:
- De epauletknoopjes zitten op meerdere polo's niet goed, waardoor de rangonderscheidingstekens er wat raar uitzien. Tevens merkte een burger tegen me op dat het geel van de rot's vloekt met de gele banen. Sindsdien valt het me op.... (sorry voor degene die er nu ook op gaat letten ;)).
- De wapenstokzak is veel te lang. Dit ervaar ik zelf en heb ik van meerdere collega's gehoord.

Gelukkig zijn de knoopjes eenvoudig te verplaatsen en is de zak in te korten. Kan het thuisfront even mee aan de slag  >:D
Senior GGP / Oost-Brabant

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #2689 Gepost op: 23 oktober 2014, 13:12:47
Citaat van: Daniel! link=msg=1303818 date=1414062141
Alleen je snapt zelf ook wel dat steunzolen een betere reden is voor het dragen van andere schoenen dan "ik vind mijn oude schoenen fijner".

Als je 9 uur dienst moet doen op bepaald schoeisel, lijkt "ik vind mijn oude schoenen fijner" mij een hele plausibele reden om andere schoenen te dragen.

In het draagvoorschrift zijn de schoenen bovendien niet expliciet genoemd, er staat alleen dat oude kledingstukken zoals de parka en lederen jas niet gecombineerd mogen worden met het nieuwe uniform. Bovendien staat er in dat extra kledingstukken, zoals een regenbroek en handschoenen naar eigen inzicht gedragen mogen worden. Een vergelijkbare schoen dragen lijkt mij persoonlijk dus geen probleem.
Senior GGP / Oost-Brabant