Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1213841 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #2700 Gepost op: 23 oktober 2014, 23:51:12
Citaat van: tcf link=msg=1303908 date=1414100605
Het zal vast aan het tijdstip liggen dat ik het niet begrijp, maar hoe ga je dat doen? Elastiekjes om de wapenstok? Het vak dichtnaaien?

Het laatste. Aan de onderkant van de wapenstokzak een nieuwe zoom, waardoor de wapenstok hoger in de zak komt te zitten.

PS: De verwarring is niet jouw schuld, zie nu dat ik in mijn bericht wapenstok schreef, dat moet dus de wapenstokzak zijn!
Senior GGP / Oost-Brabant

tcf

• Senior gebruiker
Reactie #2701 Gepost op: 24 oktober 2014, 09:11:28
Haha ok thanks. Goede tip trouwens, ik heb dat namelijk ook dat de wapenstok in mijn knieholte 'prikt'.

Maaike_24

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #2702 Gepost op: 24 oktober 2014, 09:13:14
Ook ik heb nog geen vest en jassen.
Heb het nieuwe uniform 2 oktober opgehaald en draag het vanaf c.a. 11 oktober, omdat mijn hele team nu aangekleed is en ik anders de enige zou zijn tijdens o.a. Horeca in het oude uniform.
Ik ben de enige nog zonder jassen. Bij ons wordt het momenteel alsvolgt gedragen:
- Bij geen nieuw VHV = oude VHV onder polo. Ervaring leert dat dit bij de korte mouw prima gaat, lange mouw daarentegen is echt niet te doen in mijn geval. Zit veel te strak en je kunt nauwelijks bewegen, omdat het onder je armen ontzettend gaat knellen ter hoogte van de oksel. Draag ik de polo met lange mouw, dan gaat mijn oude VHV daar dus overheen. Klopt, ziet er werkelijk niet uit. Je kunt dan dus ook echt niet naar buiten zonder jas.
- geen jassen = er kan niet gezegd worden wanneer de jassen worden geleverd. Momenteel leen ik zowel de softshell als het all weather jacket van een collega die het uniform pas in maart weer gaat dragen. Echter, als je de meegeleverde documentatie (die ik dan wel uitgebreid doorgenomen heb) er op na slaat, dan staat hier duidelijk in dat je je uniform en uniformstukken niet mag uitlenen. Gevalletje overmacht lijkt me.

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #2703 Gepost op: 24 oktober 2014, 09:24:37
Hoe verhoud dit zich met arbo? Geen goede jas/kleding hebben en de aankomende winter?

Maaike_24

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #2704 Gepost op: 24 oktober 2014, 09:34:19
Lenen of een gele blouson dragen zal het antwoord wel zijn schat ik in.

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #2705 Gepost op: 25 oktober 2014, 14:13:36
Citaat van: Maaike_24 link=msg=1303931 date=1414136059
Lenen of een gele blouson dragen zal het antwoord wel zijn schat ik in.
Gele blouson hebben wij nooit gehad. Zolang ik geen nieuwe jas heb draag ik (als de softshell niet warm genoeg is) gewoon de oude jas. Het is niet anders.

juanneele

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #2706 Gepost op: 25 oktober 2014, 21:05:16
Blijft toch een raar verhaal.
Tijdens de pas sessie twee weken geleden in Eersel gehoord dat mijn jassen niet beschikbaar waren maar wel in Apeldoorn zouden liggen.
Deze zouden dus binnen paar dagen verstuurd worden en mijn steekvest zou later komen.

Ook minder polos gekregen omdat wij als vrijwilliger minder diensten draaien, ook deze zouden snel geleverd worden.

Tot nu toe niks gehad of gehoord.

Wordt komende dinsdag toch echt combinatie van oude en nieuwe uniform, geen gezicht, maar beter dan zonder jas de straat op.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #2707 Gepost op: 26 oktober 2014, 00:32:30
Citaat van: juanneele link=msg=1304331 date=1414263916

Ook minder polos gekregen omdat wij als vrijwilliger minder diensten draaien, ook deze zouden snel geleverd worden.

Als in; je kreeg nu niet 4 om 4 omdat er te weinig zijn en je vrijwilliger bent?
Of als in; je krijgt / kreeg minder omdat je vrijwilliger bent?

Van wat ik begrepen heb zou je het gehele pakket moeten krijgen namelijk.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2708 Gepost op: 26 oktober 2014, 00:54:52
Citaat van: juanneele link=msg=1304331 date=1414263916
Wordt komende dinsdag toch echt combinatie van oude en nieuwe uniform, geen gezicht, maar beter dan zonder jas de straat op.

Ach, de oude blouson kun je best over het nieuwe uniform dragen...
Ik zou niet in die parka gaan lopen, dat ziet er dan weer niet uit  0098
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

R.3144

• Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
Reactie #2709 Gepost op: 26 oktober 2014, 01:26:13
Als iemand toevallig van zijn gele Parka af wil...  ;)  ik zoek er nog een voor mijn neventaak als aanrijdingselecteur.