Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1213957 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #2820 Gepost op: 16 november 2014, 15:25:27
Ik ben aan het eind van de week aan de beurt. Iets langer en breder dan de meeste collega's. Zou ik nog geluk hebben...?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #2821 Gepost op: 16 november 2014, 16:25:22
Citaat van: DiNozzo link=msg=1308689 date=1416147927
Ik ben aan het eind van de week aan de beurt. Iets langer en breder dan de meeste collega's. Zou ik nog geluk hebben...?

Volgens mij zegt dat niks. Ik begreep dat er tussendoor diverse leveringen gedaan worden. Het is meer een kwestie van geluk.

Maar het viel mij op dat eigenlijk collega's met grote maten vaak juist alles wel mee kregen.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #2822 Gepost op: 17 november 2014, 19:52:42
Inderdaad, de afgelopen dagen niet veel collega's die een gemiddelde maat hebben, welke een vest hebben meegekregen. De wat grotere/kleinere maten zijn wel op voorraad.

Ik zou het onterecht vinden om het af te schilderen als een puinhoop, het is een hele grote operatie en het is vanuit de politie kant goed geregeld. Dat je onverhoopt minder voorraad hebt van enkele maten, dat kan altijd gebeuren. Nu is het zaak om zsm de naleveringen te krijgen.
Nou ja puinhoop.... okee... misschien gaat dat wat te ver.
Maar het vervangende uniform zat er al jaren aan te komen. En hoe hard iedereen er ook voor werkt, goed het pak ook is en hoe groot de operatie ook is... als de helft van de NL agenten soms nog weken/maanden moet wachten op zowel winterbroeken, polo's, AWjackets als veiligheidsvesten, dan kun je toch stellen dat de afdeling Inkoop ook op dit vlak een fout heeft gemaakt.
Men had ook in eerste instantie gewoon meer kunnen bestellen bij de leverancier. Onder het mom van: wat er over blijft bewaren we in het magazijn. In de toekomst is namelijk nog veel meer kleding nodig. Voorkomt een hoop onzinnige nabestellingen.

knarf1990

• Team Verkeer
  • Forum gebruiker
Reactie #2823 Gepost op: 17 november 2014, 20:05:43
Of later kunnen beginnen met de uitlevering, zodat er eerst een buffer opgebouwd wordt qua voorraad.  

Wordt er nu geproduceerd naar vraag en aanbod voor wat betreft de maten of zijn de hoeveelheden per maat van te voren vastgesteld?
--Niets is wat het lijkt--

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #2824 Gepost op: 17 november 2014, 20:11:35
Je zou toch zeggen dat ze daar een bestand van hebben. Iedereen is er een keer geweest om te passen. Daarbuiten wordt alles wat je koopt geregistreerd onder jou naam.
Lijkt me toch dat je aan de hand van zo'n bestand toch een redelijke lijst kan opmaken van elke maat.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #2825 Gepost op: 17 november 2014, 21:07:32
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1308898 date=1416251495
Je zou toch zeggen dat ze daar een bestand van hebben. Iedereen is er een keer geweest om te passen. Daarbuiten wordt alles wat je koopt geregistreerd onder jou naam.
Lijkt me toch dat je aan de hand van zo'n bestand toch een redelijke lijst kan opmaken van elke maat.
Maten kunnen in de loop van tijd veranderen, en daarnaast is een maat M overhemd anders dan een maat M polo, om over de pasvorm nog maar niet te spreken ;)

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #2826 Gepost op: 18 november 2014, 01:03:29
Citaat van: knarf1990 link=msg=1308896 date=1416251143
Of later kunnen beginnen met de uitlevering, zodat er eerst een buffer opgebouwd wordt qua voorraad.  

Wordt er nu geproduceerd naar vraag en aanbod voor wat betreft de maten of zijn de hoeveelheden per maat van te voren vastgesteld?

Later beginnen was eerder een optie geweest dan wat boven jouw reactie geopperd wordt.
Want zeggen dat er maar meer besteld had moeten worden en dat alles wat over is maar terug naar de fabriek/magazijn moet is onzin. Het probleem is juist dat de fabrieken nooit alles in een keer kunnen maken. Je zit dus vast aan doorlopende naleveringen. Daarbij is echt wel een inschatting gemaakt over gemiddelde maten en dergelijke.
Sinds de aanbesteding rond is draaien de fabrieken overuren.
De enige manier waarop er minder problemen zouden zijn geweest met uitleveren van complete pakketten, is een jaar wachten op alle fabrikanten en eerst een buffer opbouwen.
En in dat laatste geval had ook iedereen geklaagd dat het te lang duurt.

Ik heb groot respect voor de manier waarop deze operatie verloopt. De meeste collega's hoeven niet lang te wachten op naleveringen, al is het natuurlijk vervelend voor collega's die daar tegenaan lopen. 50.000 mensen in een nieuw pak stoppen verloopt nu eenmaal niet vlekkeloos.

En nee, ik zit zelf niet in het programmateam en hoef het dus niet om die reden te verdedigen.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #2827 Gepost op: 18 november 2014, 09:06:57
Citaat van: ReinierNH link=msg=1308932 date=1416269009
En nee, ik zit zelf niet in het programmateam en hoef het dus niet om die reden te verdedigen.

Hear hear  O0

Golf-10

• Brigadier, schipper (ME), kerninstructeur Portogewoon, Decentrale Beslagbeheerder
  • Forum gebruiker
Reactie #2828 Gepost op: 18 november 2014, 11:11:50
Ik mag 3 december mezelf in een nieuw pak laten hijsen. Gezien bovenstaande reacties zie ik wel wat ik allemaal mee krijg. Heb in ieder geval niet de illusie dat alles op voorraad is en dat er een nalevering zal plaatsvinden. Wat ik me eigenlijk wel afvraag is waarom de schoenen niet S3 veiligheidsschoenen zijn met zuur- en oliebestendige zolen. Op bedrijven terreinen en (motortank-) schepen, waar wij veel komen, mag je in veel gevallen niet eens zonder dit soort schoenen komen. In mijn ogen toch een klein missertje...

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #2829 Gepost op: 18 november 2014, 11:14:37
De 'rest' van de BPZ komt daar amper mee in aanraking, misschien kosten/baten afweging? En dat er nog speciale schoenen komen voor jullie?