Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1213944 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Golf-10

• Brigadier, schipper (ME), kerninstructeur Portogewoon, Decentrale Beslagbeheerder
  • Forum gebruiker
Reactie #2830 Gepost op: 18 november 2014, 11:28:16
Ik ga het in ieder geval vragen aan de kleding medewerkers maar misschien dat er hier iemand wat over zou weten..

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #2831 Gepost op: 18 november 2014, 21:15:20
Citaat van: Golf-10 link=msg=1308958 date=1416306496
Ik ga het in ieder geval vragen aan de kleding medewerkers maar misschien dat er hier iemand wat over zou weten..

Ik ga er vanuit dat je die speciale schoenen nu ook draagt. Lijk me dat je die gewoon blijft dragen? Eigen veiligheid boven het kledingprotocol lijkt mij in dit geval!

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #2832 Gepost op: 19 november 2014, 00:21:56
Later beginnen was eerder een optie geweest dan wat boven jouw reactie geopperd wordt.
Want zeggen dat er maar meer besteld had moeten worden en dat alles wat over is maar terug naar de fabriek/magazijn moet is onzin. Het probleem is juist dat de fabrieken nooit alles in een keer kunnen maken. Je zit dus vast aan doorlopende naleveringen. Daarbij is echt wel een inschatting gemaakt over gemiddelde maten en dergelijke.
Sinds de aanbesteding rond is draaien de fabrieken overuren.
De enige manier waarop er minder problemen zouden zijn geweest met uitleveren van complete pakketten, is een jaar wachten op alle fabrikanten en eerst een buffer opbouwen.
En in dat laatste geval had ook iedereen geklaagd dat het te lang duurt.

Ik heb groot respect voor de manier waarop deze operatie verloopt. De meeste collega's hoeven niet lang te wachten op naleveringen, al is het natuurlijk vervelend voor collega's die daar tegenaan lopen. 50.000 mensen in een nieuw pak stoppen verloopt nu eenmaal niet vlekkeloos.

En nee, ik zit zelf niet in het programmateam en hoef het dus niet om die reden te verdedigen.
okee... ik had de kennis niet dat het probleem ook deels bij de fabrieken lag die al maximaal draaiden in een te korte periode. Een kwart jaar uitstellen was wel een optie.  Maar ja dat is achteraf gelul natuurlijk.
Laten we hopen dan nog deze winter elke executieve collega zijn complete pakkie heeft.
En het gaat trouwens niet om 50000 collegas maar rond de 20000 straatdienders. ;)

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #2833 Gepost op: 19 november 2014, 02:52:28
Volgens mij +/- 34000.

Golf-10

• Brigadier, schipper (ME), kerninstructeur Portogewoon, Decentrale Beslagbeheerder
  • Forum gebruiker
Reactie #2834 Gepost op: 19 november 2014, 09:17:19
Citaat van: Maxx link=msg=1309083 date=1416341720
Ik ga er vanuit dat je die speciale schoenen nu ook draagt. Lijk me dat je die gewoon blijft dragen? Eigen veiligheid boven het kledingprotocol lijkt mij in dit geval!

Ja idd maar het kan nooit kwaad om te vragen. Bovendien zijn de huidige veiligheidsschoenen lage schoenen dus vandaar mijn vraagteken.
Ik zal het wel delen zodra ik wat weet.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #2835 Gepost op: 19 november 2014, 09:34:11
Citaat van: PietjePuk link=msg=1309125 date=1416361948
Volgens mij +/- 34000.
20.000 straatdienders en 14.000 binnenpersoneel wat ook een uniform nodig heeft wanneer de snack-wagen langs komt
Hobby Bobby eenheid Den Haag

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #2836 Gepost op: 19 november 2014, 09:51:13
Ja en dat binnenpersoneel zoals baliemedewerkers,  beleidsmedewerkers, arrestantenwachten krijgen volgens mij geen OPU. Maar misschien dat iemand hier een ander verhaal heeft gehoord?

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #2837 Gepost op: 19 november 2014, 09:52:59
Veel binnenpersoneel niet, maar bijvoorbeeld de recherche wel weer. Voor die ene dag in de 2 jaar dat ze eens een uniform aantrekken.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

tcf

• Senior gebruiker
Reactie #2838 Gepost op: 19 november 2014, 16:16:31
Mijn vest is tegen alle verwachtingen in toch vandaag nageleverd! Zou tot minimaal februari duren maar wonderen zijn de wereld nog niet uit. Complimenten dus voor de versnelde nalevering 👍

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #2839 Gepost op: 19 november 2014, 16:46:56
Citaat van: Golf-10 link=msg=1308953 date=1416305510
Ik mag 3 december mezelf in een nieuw pak laten hijsen. Gezien bovenstaande reacties zie ik wel wat ik allemaal mee krijg. Heb in ieder geval niet de illusie dat alles op voorraad is en dat er een nalevering zal plaatsvinden. Wat ik me eigenlijk wel afvraag is waarom de schoenen niet S3 veiligheidsschoenen zijn met zuur- en oliebestendige zolen. Op bedrijven terreinen en (motortank-) schepen, waar wij veel komen, mag je in veel gevallen niet eens zonder dit soort schoenen komen. In mijn ogen toch een klein missertje...

Schoenen zijn naar ik herinner uit de aanbesteding oliebestendig, zuurbestendig weet ik niet.