Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1213969 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #2880 Gepost op: 25 november 2014, 20:22:01
Nou, na al die tijd wachten was ik vanmiddag dan eindelijk aan de beurt! Helaas lang niet alles meegekregen, de belangrijkste dingen in ieder geval gelukkig wel. Wat ik nog zal krijgen nagezonden:

- 4x lange mouwen polo (die was ik gelukkig gezien de mouwlengte al niet van plan te gaan dragen);
- 2x winterbroek (zoals vrijwel iedereen in Amsterdam tot nu toe);
- Softshell (maatwerk, was aan de voorkant te kort en maat groter was ook niet te doen, gaat 2 maanden duren);
- Allweatherjack (maatwerk, zelfde verhaal als de softshell).

In tegenstelling tot een heleboel andere collega's dus wel het VHV meegekregen. Zoals eerder al werd gezegd zijn de maten t/m M van het VHV niet meer te krijgen.

Moet zeggen dat ik me moet aansluiten bij de meeste anderen: top geregeld! Alle lof voor de mensen in de passtraat. Je zal dag in dag uit maar die bijdehante/eigenwijze dienders moeten helpen. Sommige POPU's zijn nogal rechtlijnig en kijken alleen of het volgens de ''richtlijnen'' goed zit, maar de meesten willen vooral graag dat het jou lekker zit. Sfeer bij iedereen was ook wel goed, op een oude diender hier en daar na had iedereen er zin in en keek er naar uit.

Ik heb zelf gekozen voor de Meindl's. Van de Haix kwam ik niet eens in maat 47,5 met mijn brede voeten. De Meindl's zitten heerlijk en smoelen ook goed. Ik kwam er na een tijdje op lopen in de passtraat achter dat ze toch een maatje groter moesten. Ook al was ik het ''schoenenstation'' al voorbij en had ik het kaartje er al vanaf getroffen, was het geen enkel probleem om toch nog een maatje te krijgen!

Vwb het pak valt me nu al op dat het best een warm pak is. Als je een ondershirt draagt, een polo, het VHV, de softshell en het allweatherjack zal je het echt niet snel koud krijgen. De polo zit lekker, maar de plakstreep geeft erg veel warmte en voel je al snel gaan plakken. Heb begrepen dat dit in de toekomstige polo's is aangepast.

Al met al, een enorme verbetering en zou nu al niet meer terug willen!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #2881 Gepost op: 25 november 2014, 21:11:35
Citaat van: Mademan86 link=msg=1310501 date=1416936341
@AureliusM,, Ik heb de meindl gekozen, omdat ik vrij brede voeten heb. Ze hebben in de meindl schoen nog een brede versie schoen. Zodat je niet gelijk een maat groter hoeft. Die vond ik lekker zitten.

in tegenstelling wat sommige zeggen: de Haix zijn er ook in breedte maten!

Voor de mensen die nog moeten: vraag hier specifiek naar als je brede voeten hebt maar de Meindl's te log/zwaar vind of ze niet lekker bij je zitten.

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #2882 Gepost op: 25 november 2014, 23:20:08
Breedte maat maakte bij mij niet echt het verschil, zelfs daar kwam ik niet in. Wellicht zal het voor anderen net wel helpen.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #2883 Gepost op: 26 november 2014, 06:44:32
Citaat van: piet60 link=msg=1310414 date=1416911038
Vraagje: waar zit het verschil tussen winter en zomerbroek, dikte stof of iets zo? Ik doe voor de winter een thermobroek onder de worker aan. Werkt prima, misschien een tip voor als jouw winterbroek in de was zit, zomerbroek met thermo eronder.

De stof is ietsjes dikker maar is met name gevoerd met een soort fleece aan de binnenkant.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #2884 Gepost op: 26 november 2014, 20:28:04
Vandaag een pakketje op het bureau: m'n allweather jas!  O0
Totaal net geen 1.5 week geduurd voordat hij geleverd werd. Prima voor elkaar. Nu met de winter voor de deur is het wel zo lekker om iig mn jas te hebben :D

Dat het vest iets langer laat wachten, soit... komt wel.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #2885 Gepost op: 27 november 2014, 21:06:29
Vanmorgen kleding gehaald. Alles meegekregen op de 2 winterbroeken na.

Zit lekker, ziet er goed uit, leuke/positieve reacties. Al met al een goede prestatie van de politie.

Feit blijft dat ik het petje absoluut niks vind, maar dat is persoonlijk.

Als schoen heb ik gekozen voor de Meindl.

flowcop

• Gen. GGP
  • Forum gebruiker
Reactie #2886 Gepost op: 27 november 2014, 21:35:59
Meer collega's die maatje S veiligheidsvest nog niet binnen hebben? Heb het idee dat andere (grotere) maten wel fatsoenlijk uitgeleverd worden...
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #2887 Gepost op: 27 november 2014, 21:57:21
Ik heb maatje XL lang en die was voldoende op voorraad. Vwb de maten S en M, die vliegen het magazijn uit, aangezien de gemiddelde diender deze maat voert.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #2888 Gepost op: 28 november 2014, 00:06:41
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1311065 date=1417121841
Ik heb maatje XL lang en die was voldoende op voorraad. Vwb de maten S en M, die vliegen het magazijn uit, aangezien de gemiddelde diender deze maat voert.

Tja als ze nou bij de/het/een vtspn in de afgelopen jaren de administratie knap hadden bijgehouden dan hadden ze geweten wat er zoal besteld werd en dus naar verwachting veel uitgegeven zou worden. Maar ja.....

Voor mij  geen jas, geen vest en geen winter broek. Lekker zo'n zomerbroek die doorwaait  98uiye
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #2889 Gepost op: 28 november 2014, 00:23:56
Citaat van: moppersmurf link=msg=1311102 date=1417129601
Tja als ze nou bij de/het/een vtspn in de afgelopen jaren de administratie knap hadden bijgehouden dan hadden ze geweten wat er zoal besteld werd en dus naar verwachting veel uitgegeven zou worden. Maar ja.....

Dat zou wel heel praktisch en logisch zijn.