Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214149 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3100 Gepost op: 11 januari 2015, 18:34:02
Trouwens best lekker hoor: Ongeval A1re in een beetje regen en binnen 15 minuten niet alleen op mijn gele jas maar vooral in mijn o-zo-nieuwe zomerbroek. Heerlijk zo'n klamme broek tegen je blote benen  :'( Ik had het geluk nog dat de sokken niet nat werden, mijn maatje had niet alleen verzopen benen maar ook verzopen voeten  98uiye

Na 20 minuten begon gelukkig ook de cap door te lekken dus was ik zowel van onderen als van boven nat. De mazzel is dat de gele jas het na 7 jaar nog steeds prima doet!

Waterafstotend die nieuwe broek??? Nee tis gewoon TROEP!

(en voor de wijsneuzen die het altijd beter weten: de broek is nog niet gewassen geweest!)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #3101 Gepost op: 11 januari 2015, 19:51:54
Citaat van: moppersmurf link=msg=1322030 date=1420997642
(en voor de wijsneuzen die het altijd beter weten: de broek is nog niet gewassen geweest!)
Je moet hem ook eerst wassen!  :D

Maar zonder gekheid, dat is wel dramatisch. Iemand met ervaring bij de winterbroek?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #3102 Gepost op: 11 januari 2015, 20:41:26
Zowel met de zomer als winterbroek in sneeuw en regen gestaan en beide stoten bij mij prima het water af... helemaal droog hou je het nooit maar die pantalon, dat was pas een drama.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #3103 Gepost op: 11 januari 2015, 22:10:59
Trouwens best lekker hoor: Ongeval A1re in een beetje regen en binnen 15 minuten niet alleen op mijn gele jas maar vooral in mijn o-zo-nieuwe zomerbroek. Heerlijk zo'n klamme broek tegen je blote benen  :'( Ik had het geluk nog dat de sokken niet nat werden, mijn maatje had niet alleen verzopen benen maar ook verzopen voeten  98uiye

Na 20 minuten begon gelukkig ook de cap door te lekken dus was ik zowel van onderen als van boven nat. De mazzel is dat de gele jas het na 7 jaar nog steeds prima doet!

Waterafstotend die nieuwe broek??? Nee tis gewoon TROEP!

Een broek die volledig waterdicht is bezorgd je in plaats van klamme benen tijdens een langdurige hoosbui, de hele dag klamme benen....keuzes keuzes....

Daarnaast, ik heb afgelopen zomer met mn eigen FjallRaven broek een vulkaan in IJsland beklommen tijdens een hoosbui, nou, ook die bleef niet droog. Voordeel was wel dat hij binnen 30min weer droog was :) Hoe was dat met de dienstbroek? Dat vind ik persoonlijk veel belangrijker.

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #3104 Gepost op: 12 januari 2015, 02:01:24
Bij de winterbroek krijg je ook nat ondergoed in een goede plensbui. De jas is echter wel waterdicht.
De broeken drogen idd wel snel en het is in ieder geval beter dan de pantalon. Maar een regenbroek zou niet verkeerd zijn!

Hoorde trouwens van de leverancier dat er thermokleding in ontwikkeling is. Weet niet of dit al bekend was?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3105 Gepost op: 12 januari 2015, 16:18:10
Citaat van: Cabo link=msg=1322109 date=1421024484
Hoorde trouwens van de leverancier dat er thermokleding in ontwikkeling is. Weet niet of dit al bekend was?

Zowiezo worden er technische ondershirts in het blauw ontwikkeld...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3106 Gepost op: 12 januari 2015, 23:24:38
Hallo! Snapt nou niemand dat een spijkerbroek nog langer waterafstotend is dan die dienstbroek die zogenaamd "waterafstotend" zou moeten zijn? Bij mijn jeans staat het nergens op de labels, bij die dienstmeuk wel!

Misschien toch maar in de kookwas gooien ipv wassen op 40gr zoals het wasvoorschrift aangeeft, mischien dat hij dan wél waterafstotend wordt?????
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #3107 Gepost op: 13 januari 2015, 10:39:37
Koop gewoon een stukje wax (fjallraven, whatever) en impregneer het naar je eigen behoefte. Strijkbout erover en klaar. Kost je 6-8€.

Is het eruit gewassen, doe je het er weer op. Sim-pel.

Voor de goede orde: ik heb al meerdere malen in de regen gebiked met de broek en heb nog geen slechte ervaringen mbt waterafstotendheid (winter- en zomerbroek). Toegegeven het  waren geen hoosbuien van 1+ uur.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #3108 Gepost op: 13 januari 2015, 10:55:04
Ik had het geluk nog dat de sokken niet nat werden, mijn maatje had niet alleen verzopen benen maar ook verzopen voeten  98uiye

Ik ben dat maatje dus.

Na 5 min begon de zomerbroek al door te lekken. Na 10 min was mijn onderbroek nat, na 15 min liep het via mijn benen mijn schoenen in.

Puntje bij paaltje. Na 20 min was ik dus compleet doorweekt. (onder)broek, polo, ondershirt, sokken en schoenen.

Het enige wat idd de regen tegenhield was mijn gele jekker.

Citaat van: MNL-7200 link=msg=1322076 date=1421010659
Voordeel was wel dat hij binnen 30min weer droog was :) Hoe was dat met de dienstbroek? Dat vind ik persoonlijk veel belangrijker.

Na een uur in de droogkamer was hij nog niet droog.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #3109 Gepost op: 13 januari 2015, 11:06:59
Tja we moeten natuurlijk wel altijd iets te zeuren hebben bij de politie. Wil je echt iets waar geen water doorheen komt, dan moet je een regenbroek aantrekken.
Kunnen we dan weer gaan klagen dat hij niet brandveilig is.

Komop mensen, we zijn er enorm op vooruit gegaan met het nieuwe uniform. Tov de oude pantalon is dit een stuk beter in weer en wind.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.