Wat is dan het probleem? De fabrieken en bijbehorende productiecapaciteit? Of de politie die veel te weinig bestellingen heeft gedaan om maar geen reserves over te houden?
Overigens nog een goed berichtje: de coolmax sokken zijn na meer dan een half jaar eindelijk weer leverbaar.
Ik krijg al een tijdje geen meldingen meer als er berichten op dit topic zijn geplaatst en ben daarom geruime tijd uit de lucht geweest.
Bij de aanbesteding hebben de fabrikanten aan moeten tonen wat hun productiecapaciteit was. Het leveringsschema is met hen besproken en alle fabrikanten gaven aan aan het schema te kunnen voldoen. De fabrikant van de vhv'en heeft zelfs extra capaciteit ingehuurd.
Ik meen dat er ook boeteclausules zijn opgenomen bij niet tijdige levering.
Er is zeker niet te kort besteld, omdat er ook gelijk een voorraad opgebouwd gaat worden voor de gewone bestelling, zoals dat voorheen ook ging.
Overigens las ik in een ander citaat dat er van alles niet meer te bestellen is. Dat klopt en dat is ook op intranet te lezen geweest. Voor veel artikelen was de contractduur verlopen of het lopende contract niet geheel juridisch correct. Veel artikelen moet dus opnieuw aanbesteed worden en dat kost verschrikkelijk veel tijd. Het gedoe met het afkeuren van de Sig Sauer en de contracten met Volkswagen werken daarbij nog eens extra vertragend.