Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214167 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3140 Gepost op: 21 januari 2015, 08:03:20
Citaat van: MartinJ link=msg=1324591 date=1421788844
Ik krijg al een tijdje geen meldingen meer als er berichten op dit topic zijn geplaatst en ben daarom geruime tijd uit de lucht geweest.
Bij de aanbesteding hebben de fabrikanten aan moeten tonen wat hun productiecapaciteit was. Het leveringsschema is met hen besproken en alle fabrikanten gaven aan aan het schema te kunnen voldoen. De fabrikant van de vhv'en heeft zelfs extra capaciteit ingehuurd.
Ik meen dat er ook boeteclausules zijn opgenomen bij niet tijdige levering.
Er is zeker niet te kort besteld, omdat er ook gelijk een voorraad opgebouwd gaat worden voor de gewone bestelling, zoals dat voorheen ook ging.

Overigens las ik in een ander citaat dat er van alles niet meer te bestellen is. Dat klopt en dat is ook op intranet te lezen geweest. Voor veel artikelen was de contractduur verlopen of het lopende contract niet geheel juridisch correct. Veel artikelen moet dus opnieuw aanbesteed worden en dat kost verschrikkelijk veel tijd. Het gedoe met het afkeuren van de Sig Sauer en de contracten met Volkswagen werken daarbij nog eens extra vertragend.
Hoe krijg je het als organisatie voor elkaar om een voorraad op te bouwen terwijl het contract (kennelijk) niet lang genoeg doorloopt of juridisch niet goed in elkaar steekt? En dan de fabrikanten allerlei zaken opleggen maar er zelf zo'n bende van maken? Oja wacht even we hebben het over de/het/een VTSPN  e050 Dan kan dat inderdaad  98uiye

Sorry MartinJ maar ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen als VTS(PN): de organisatie is een bende, we zijn wederom met troep uitgerust of we worden niet uitgerust en als er niemand die amateurclub in Apeldoorn opdoekt zal dat helaas altijd zo blijven.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3141 Gepost op: 21 januari 2015, 09:20:44
Ja Mopper dat vraag ik me idd ook af. Je gooit je oude schoenen toch ook niet weg voor je nieuwe hebt?

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #3142 Gepost op: 21 januari 2015, 23:07:36
Citaat van: moppersmurf link=msg=1324617 date=1421823800
Hoe krijg je het als organisatie voor elkaar om een voorraad op te bouwen terwijl het contract (kennelijk) niet lang genoeg doorloopt of juridisch niet goed in elkaar steekt? En dan de fabrikanten allerlei zaken opleggen maar er zelf zo'n bende van maken? Oja wacht even we hebben het over de/het/een VTSPN  e050 Dan kan dat inderdaad  98uiye

Sorry MartinJ maar ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen als VTS(PN): de organisatie is een bende, we zijn wederom met troep uitgerust of we worden niet uitgerust en als er niemand die amateurclub in Apeldoorn opdoekt zal dat helaas altijd zo blijven.

Ik vraag me af of je reactie bedoeld is om je nickname te bevestigen. Dat is in ieder geval gelukt, maar ik vind je reactie in ieder geval behoorlijk ongenuanceerd. Misschien heb ik het niet duidelijk genoeg uitgelegd, dan moet ik me dat zelf kwalijk nemen. Ik ga het anders uitleggen.

Er zijn meer OPuniformen besteld dan het aantal mensen voor wie het in eerste instantie bestemd was. Als de fabrikanten zich aan het leverschema gehouden zouden hebben, dan waren er nu dus uniformen over. Daarnaast loopt dit contract niet af, maar het is een doorlopend contract, waardoor er steeds nieuwe zendingen binnen komen om ook in de toekomst kleding te kunnen verstrekken als men bijv. extra polo's wil bestellen of als er iets kapot gaat.

Met de verlopen contractduur of juridisch incorrecte contracten doelde ik op bijv onderkleding en de zichtbaarheidsvesten. In ieder geval artikelen die niet onder het OPU pakket vallen.

Ik vind het erg kort door de bocht om zulk kortzichtig commentaar te leveren als je niet weet hoe dat allemaal werkt en wat er allemaal een aan aanbesteding vast zit. Door mijn lidmaatschap van het projectteam OPU heb ik daar wel inzicht in gekregen. Ik voel me niet zelf aangesproken maar neem het op voor een beperkte groep mensen die de laatste maanden achter de schermen heel hard hebben gewerkt om het logistieke proces van de uitrol zo optimaal mogelijk te laten verlopen

Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent als je pakket nog steeds niet compleet is. Dat mag je ook uiten, maar verbindt er geen conclusies aan als je de ins en outs niet weet.

Tot slot: als je denkt het allemaal zo goed te weten dan zou je in ieder geval de benaming vtsPN niet mee gebruiken. Dat heet al een tijdje Dienst Politie Uitrusting.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #3143 Gepost op: 21 januari 2015, 23:31:46
Citaat van: MartinJ link=msg=1324879 date=1421878056
Tot slot: als je denkt het allemaal zo goed te weten dan zou je in ieder geval de benaming vtsPN niet mee gebruiken. Dat heet al een tijdje Dienst Politie Uitrusting.

Dat ligt meer aan hen dan aan ons. Ik was ook niet op de hoogte van de naamsverandering!
Mogelijk kunnen ze wat aan marketing gaan doen!

Sorry, maar als ze fabrikanten niet aan leveringsschema's kunnen voldoen moet DPU (is dit de nieuwe afkorting?) maar met een oplossing komen. Want behalve al werkzame collega's, komen er ook nieuwe collega's in dienst welke helemaal GEEN veiligheidsvest geleverd hebben gekregen. En deze worden wel gewoon de praktijkstage's ingestuurd. Men moet dan maar lenen van een collega.

Ik weet ook niet van de ins en outs, maar ik weet wel als ik ergens wat bestel, ik ook verwacht dat mijn product binnen afzienbare tijd geleverd wordt.

Daarnaast heb ik mijn twijfels over de distributie van de kleding.

Dit is niet persoonlijk naar jou gericht, maar je neemt het wel op voor de verantwoordelijke mensen.

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #3144 Gepost op: 22 januari 2015, 14:41:28
@MartinJ; een DIKKE +1!

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #3145 Gepost op: 22 januari 2015, 14:54:10
Allereerst wil ik MartinJ bedanken voor de uitleg. Ik snap dat hij het probeert uit te leggen.

Echter, en dat zal uiteraard aan mijn eigen hersencapaciteit liggen, ik begrijp niet dat er goederen uit het contract gelopen zijn en dat daar, gedurende de aanbesteding, geen nieuwe goederen voor geleverd gaan worden. Dan heb je:

A: Slechte planning, je weet namelijk dat het einde van het contract er aan komt, dus je moet de aanbesteding eruit gaan gooien. Lijkt mij dat, inmiddels wel bekend is hoe lang een aanbesteding duurt. Dat je dus op tijd moet beginnen voor de aanbesteding omdat je anders dit soort perikelen krijgt.

B Gewoon hebt zitten slapen... Zie bovenstaande. Er zal gerust heel veel met de aanbesteding te maken hebben. Echter als contracten aflopen moet je al een nieuwe leverancier / contract hebben.

Voor wat betreft de naamsverandering. Ik wist het wel mbt de naamsverandering. Erg veel is er ook niet aan gedaan om dit bekend te maken. Dat is de collega's dus ook niet kwalijk te nemen dat niet iedereen dit weet.

Voor wat betreft het nieuwe uniform, ik heb geen klagen gehad. Ik had, bijna, alles in een keer. Incluis veiligheidsvest. Daar zul je me niet over horen klagen.
Ik ben er van overtuigd dat er echt wel goede zaken gebeuren binnen DPU. Echter de zaken die goed verlopen blijven minder hangen dan de zaken die slecht verlopen. Wat dat betreft snap ik mopper wel. Dat hij daarbij zijn naam eer aan doet... tja.

Hoe je het ook bekijkt. Ongenuanceerde kritiek is kritiek en kun je dus ook gaan ontvangen als feedback.

Ik denk dat er zowiezo veel te verbeteren valt binnen de DPU.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

flowcop

• Gen. GGP
  • Forum gebruiker
Reactie #3146 Gepost op: 22 januari 2015, 18:48:41
@MartinJ Mogelijk dat je mij, en misschien anderen, uit kunt leggen waarom juist het veiligheidsvest zo'n enorme vertraging heeft opgelopen bij het verstrekken ervan?

Wat mij vooral irriteert is dat er ook totaal geen duidelijkheid wanneer dit vest nu verstrekt wordt... En dan lees ik ondertussen dat collega's die ruim 1,5/2 maanden later hun uniform hebben opgehaald dan mij inmiddels wel hun maatje S vest hebben gekregen terwijl ik nog zit te wachten...? Mijn inziens word er dan onderscheid gemaakt tussen regio's ofzo en verbeter me als het niet zo is.

Het mag duidelijk zijn, iets meer informatie dan alleen het bericht bij de webwinkel 'er wordt niet geleverd voor eind februari' is voor mij niet voldoende want ik ben het beu mijn vest onder mijn polo's te dragen wat totaal niet lekker draagt en ook niet over mijn polo omdat het er met zo'n witte hoes niet uit ziet!
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #3147 Gepost op: 22 januari 2015, 20:06:10
Citaat van: flowcop link=msg=1324978 date=1421948921
Het mag duidelijk zijn, iets meer informatie dan alleen het bericht bij de webwinkel 'er wordt niet geleverd voor eind februari' is voor mij niet voldoende want ik ben het beu mijn vest onder mijn polo's te dragen wat totaal niet lekker draagt en ook niet over mijn polo omdat het er met zo'n witte hoes niet uit ziet!

De polo's zitten zo strak (prima hoor!) dat het vest er niet goed onder past. Of je doet het wel en de gele strepen scheuren (nog) sneller. Dus gewoon over de polo heen. Jammer dan dat het er niet uit ziet... Gelukkig is het koud buiten en gaat de softshell er over heen.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3148 Gepost op: 23 januari 2015, 01:18:06
Citaat van: MartinJ link=msg=1324879 date=1421878056

@ MartinJ: namen en afkortingen veranderen zo snel bij de politie dat zelfs de medewerkers het niet meer bij kunnen houden. Het enige dat niet veranderd zijn de medewerkers. Conclusie:dezelfde minkukel die bij de/het/een VTSPN niks deed doet dat nog steeds niet bij de DPU  >:(

Alsjeblieft: ga je niet wentelen in 1000 en 1 excuses. Dat tijd die je hebt gehad om achter de schermen te kijken: prachtig, hartstikke mooi  O0  leuke ervaring. Maar zet die roze bril af! Een vuilinsman blijft een vuilnisman, een hoer blijft een hoer. Of je nou achter de schermen hebt gekeken of niet. (voor de goede orde en voordat ik een van beide beroepsgroepen voor de borst stoot:  ;) )
Grizz heeft het wat minder ongenuanceerd uitgelegd, daarvoor mijn dank. Helaas is dat niet mijn beste kant, ik noem gewoon iets troep als het troep is (in mijn ogen wel te verstaan).

Oja 1: ik mopper niet om mijn nickname hoog te houden, dat intereseert mij namelijk geen klote. Lees de tekst onder mijn opmerkingen: ik reageer als ik dat wil en anders .... niet! En ik reageer als ik vind dat iemand een schouderklop(je) verdient , als iemand steun verdient of als iemand een schop onder zijn hol verdient. Soms doe ik dat ongenuanceerd, zowel positief als negatief. Helaas heb ik het nog niet meegemaakt dat  het VTSPN of de DPU (of welke naam men aan deze paarse krokodil ook geeft) iets in welke vorm dan ook aan positieve berichtgeving verdient. En dat er dan commentaar komt is niet aan mij te wijten maar aan het stelletje ....... dat bij VTSPN/ DPU werkt.

Oud hollands gezegde: als je in de stront trapt zal je de stank ruiken  >:D

Oja 2: als jij een CJIBtje op de mat ontvangt, dan klaag je ook over de politie. Dat is geen gok, dat is gewoon zo.  Ik, én duizenden anderen, doen dat ook over de VTSPN/ DPU. Je kan eraan wennen of een andere baan zoeken (dat argument gebruiken ze namelijk ook altijd bij de POLITIE (en verdomme! Die naam verandert nou nooit...... :'())

Maar goed: de uitrol... goed geregeld. De kleding?  :-X Het kleding pakket:  :-X :-X

Ga jij ff in je zomertenue bij -4 buiten staan? Ik denk het niet. Dus gewoon oud hollands: KUT GEREGELD!

Dankzij VTSPN/DPU  98uiye
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #3149 Gepost op: 23 januari 2015, 10:20:58
Citaat van: moppersmurf link=msg=1325043 date=1421972286
(..)

Fijn dat er links onder je icoontje staat "uit respect". Wellicht een idee om dat in je postings soms ook toe te passen en wat minder de zin: "ik reageer zo want ik ben zo" te gebruiken.