Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214195 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3150 Gepost op: 23 januari 2015, 10:59:10
Citaat van: Venture link=msg=1325090 date=1422004858
Fijn dat er links onder je icoontje staat "uit respect". Wellicht een idee om dat in je postings soms ook toe te passen en wat minder de zin: "ik reageer zo want ik ben zo" te gebruiken.

eeeuh nee. respect heb ik voor de collega's in FRANKRIJK ( vandaar ook mijn avatar) en niet voor de VTSPN/ DPU.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #3151 Gepost op: 23 januari 2015, 11:06:39
Aan de ene kant waardeer ik dat je van je hart geen moordkuil maakt, aan de andere kant vind ik de manier waarop soms zeer irritant. Je verschuilen achter het argument 'Ik doe zo, want ik ben zo' raakt natuurlijk kant noch wal. Datzelfde argument gebruiken de schutters in Frankrijk ook (om maar bij je eigen voorbeeld te blijven).
Ik snap de meerwaarde er ook niet zo van, want je bereik er helemaal niets mee. Sterker nog, het werkt eerder tegen je.
Wil je je hart luchten? Prima, maar doe het dan iets genuanceerder of ga in het bos tegen een boom praten.

Ook ik ben niet blij met de gang van zaken, heb gisteren pas een winterbroek ontvangen en wacht inmiddels al 4 maanden op mijn vhv maat s. Desondanks heb ik wel respect voor de grote operatie die binnen korte tijd op poten is gezet. Kan het beter? Jazeker. Al geloof ik meer in opbouwende kritiek dan iemand kansloos afbranden voor je eigen gemoedsrust.

Enough said.  98uiye
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

rrpd

• Gast
Reactie #3152 Gepost op: 23 januari 2015, 17:03:53
Je zou maar een collega hebben die zo negatief is als moppersmurf. Verschrikkelijk... als je daar een hele nachtdienst mee zit opgescheept...  :-\
Zo slecht is het allemaal niet hoor.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #3153 Gepost op: 23 januari 2015, 21:27:47
Citaat van: rrpd link=msg=1325196 date=1422029033
Je zou maar een collega hebben die zo negatief is als moppersmurf. Verschrikkelijk... als je daar een hele nachtdienst mee zit opgescheept...  :-\

Nou... sorry dat ik het zeg... maar voor een organisatie die zegt professioneel te zijn.... Zo goed is het allemaal ook niet.

Opleiden / Bijscholen / trainen / oefenen ---------> 32 uur in het jaar. Een grote troep. Een politieacademie die van de ene reorganisatie in de andere rolt en nog zijn de opleidingen niet op orde. IBT docenten doen hun best maar met 32 uur in het jaar... wordt je niet de beste vechter/ schutter van nederland van. Moet dat ? Nee maar wel weerbaar genoeg om diverse situaties binnen het werk aan te kunnen.

DPU voertuigen en kleding... nou sorry dat ik het zeg... maar hierboven hebben we volgens mij het al genoeg gehad over de misstanden. Als je dit in het bedrijfsleven flikt dan kun je ander werk gaan zoeken.

ICT daar ga ik het niet eens over hebben. Youforce, BVCM, BVH.... jongens... wat een drama ik ga hier niet eens verbeterpunten plaatsen. Dan ben ik, in mijn vrije weekend, nog wel even beter en dat is het gewoon niet waard.

Meldkamer organisatie die nog steeds niet landelijk staat.

Dus ja... het werk en de collega's maakt dit werk zo machtig mooi. Blijft ook dat wij enorm naar deze organisatie zijn, als het moet zijn we er om extra diensten te draaien. Om de burger te helpen waar nodig.

Maar de organisatie er om heen... wat een verschrikkelijk gedrocht.

Zo slecht is het allemaal op het moment absoluut wel.... er zijn wel wat dingen die goed gaan... maar die zijn op een hand te tellen...
Ik ben blij dat je nog zo positief bent.... helaas zie ik veel dingen een kant op gaan die het werken straks niet makkelijker en leuker maken. Ga ik er me er nog druk om maken.

Nee... iets van cirkel van invloed en zo....

Jammer... want het is en blijft het meest mooie vak wat er is.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

7131

• Senior gebruiker
Reactie #3154 Gepost op: 23 januari 2015, 22:41:23

Ik zou zeggen; probeer het eens. Wie weet hoe leuk het is !

En bedenk een ding: de soep wordt nooit zo heet gegeten als dat ze is opgediend !

7131

• Senior gebruiker
Reactie #3155 Gepost op: 23 januari 2015, 22:42:09
Citaat van: grizz link=msg=1325284 date=1422044867
Nou... sorry dat ik het zeg... maar voor een organisatie die zegt professioneel te zijn.... Zo goed is het allemaal ook niet.

Opleiden / Bijscholen / trainen / oefenen ---------> 32 uur in het jaar. Een grote troep. Een politieacademie die van de ene reorganisatie in de andere rolt en nog zijn de opleidingen niet op orde. IBT docenten doen hun best maar met 32 uur in het jaar... wordt je niet de beste vechter/ schutter van nederland van. Moet dat ? Nee maar wel weerbaar genoeg om diverse situaties binnen het werk aan te kunnen.

DPU voertuigen en kleding... nou sorry dat ik het zeg... maar hierboven hebben we volgens mij het al genoeg gehad over de misstanden. Als je dit in het bedrijfsleven flikt dan kun je ander werk gaan zoeken.

ICT daar ga ik het niet eens over hebben. Youforce, BVCM, BVH.... jongens... wat een drama ik ga hier niet eens verbeterpunten plaatsen. Dan ben ik, in mijn vrije weekend, nog wel even beter en dat is het gewoon niet waard.

Meldkamer organisatie die nog steeds niet landelijk staat.

Dus ja... het werk en de collega's maakt dit werk zo machtig mooi. Blijft ook dat wij enorm naar deze organisatie zijn, als het moet zijn we er om extra diensten te draaien. Om de burger te helpen waar nodig.

Maar de organisatie er om heen... wat een verschrikkelijk gedrocht.

Zo slecht is het allemaal op het moment absoluut wel.... er zijn wel wat dingen die goed gaan... maar die zijn op een hand te tellen...
Ik ben blij dat je nog zo positief bent.... helaas zie ik veel dingen een kant op gaan die het werken straks niet makkelijker en leuker maken. Ga ik er me er nog druk om maken.

Nee... iets van cirkel van invloed en zo....

Jammer... want het is en blijft het meest mooie vak wat er is.

O0

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #3156 Gepost op: 23 januari 2015, 23:00:04

Laat ik nou net een collega van Moppersmurf zijn. Sterker nog we werken dagelijks samen. Zitten in hetzelfde team.
Laat ik je dit vertellen als ik een collega binnen het team blindelings vertrouw is het Mopper en deze stijl hanteert hij ook in zijn werk.

Hij zegt wat ie denkt en dat doet hij (on)genuanceerd. Het komt er op neer dat hij gewoon eerlijk is en daar geen doekjes omwind. Ik hou er van en het team(werkvloer) respecteert ook zijn manier van communiceren.

Verder laat ik me er niet overuit.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3157 Gepost op: 24 januari 2015, 00:08:40
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1325338 date=1422050404
Laat ik nou net een collega van Moppersmurf zijn. Sterker nog we werken dagelijks samen. Zitten in hetzelfde team.
Laat ik je dit vertellen als ik een collega binnen het team blindelings vertrouw is het Mopper en deze stijl hanteert hij ook in zijn werk.

Hij zegt wat ie denkt en dat doet hij (on)genuanceerd. Het komt er op neer dat hij gewoon eerlijk is en daar geen doekjes omwind. Ik hou er van en het team(werkvloer) respecteert ook zijn manier van communiceren.

Verder laat ik me er niet overuit.

Das niet helemaal waar Lange: ik werk niet elke dag met jou. Zou er gek van worden  ;D

@rrpd: je mag het uitproberen hoor! Ik wed dat je een heel andere dienst gaat krijgen als dat jij jeelf vooraf bedenkt.  >:D  Ik heb gewoon een broertje hekel aan al dat poes-lief-en aardig doen. Zeg nou gewoon waar het op staat, doe wat er van je verwacht wordt.  

Scenario: ik sta met mijn vrouw in een kledingwinkel, zij past een broek, stapt het kleedhokje uit draait zich om en zegt "hij zit wel lekker"

Ik kijk ik zie en ik denk:"mijn god! wat een toges (reet)!

Dan heb je de volgende opties:

1 - ik zeg als hij lekker zit dan koop je hem toch
2 - ik zeg misschien moet je nog even verder kijken
3 - sorry schat, maar die broek is het niet.

Ik kies in dit scenario altijd optie 3. Waarom? Eerlijkheid duurt het langst. En weet je wat zo mooi is? Mijn vrouw gaat graag met mij winkelen, dan koopt ze namelijk geen kleding waar ze later weer spijt van heeft.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #3158 Gepost op: 24 januari 2015, 03:47:30

Gelukkig laat jij met deze opmerking zien beter te zijn dan mopper :-\
Ook zo'n naar iets op de werkvloer, al die vooroordelen welke men over elkaar heeft.

Misschien wordt het juist een leuke dienst, lekker discussieren met elkaar. Tenzij je(of een ander) alles wel prima en goed vindt.

Velen vinden het uniform goed. Ik vind het uniform grotendeels lekker zitten. Maar de uitlevering is/was een drama en ik snap niet dat mensen daar zoveel lof over hebben. Zo'n grote operatie blabla. Begin er dan niet aan of hou lekker alles op voorraad en lever het uit wanneer je de spullen voor elkaar hebt.

Over de pet heb ik trouwens nog niemand horen zeggen dat die mooi is! Ik heb ook het gevoel dat ik een van de weinigen ben in mijn werkgebied welke de pet buiten altijd op zet.

Voor de rest zit het uniform prima, zolang je in mijn geval een thermobroek draagt en geen veiligheidsvest aan doet!

rrpd

• Gast
Reactie #3159 Gepost op: 24 januari 2015, 12:28:02
Je mag best op zijn tijd kritisch zijn maar als ik ergens een hekel aan heb, zeker als ik aan het werk ben, is dat collega's zo gruwelijk negatief zijn over hoe slecht zaken wel niet geregeld zijn. En het grappige is, de mensen die vaak zo negatief zijn doen er zelf helemaal niets aan om het te veranderen. (Mijn eigen referentiekader, niet gericht op de forumleden).

En als ik jou dan zo zie reageren moppersmurf doet me dat denken aan van die negatieve collega's.
Tis nooit goed. Maar als ik de reactie van dielangemotormuis zo lees ben je kennelijk zo slecht nog niet.  ;D Misschien moeten we inderdaad maar eens den nachtdienst doen dan samen, wie weet  0098

Moet je wel naar Rdam komen.. Of ik naar Den Haag (toch?).