Je mag best op zijn tijd kritisch zijn maar als ik ergens een hekel aan heb, zeker als ik aan het werk ben, is dat collega's zo gruwelijk negatief zijn over hoe slecht zaken wel niet geregeld zijn. En het grappige is, de mensen die vaak zo negatief zijn doen er zelf helemaal niets aan om het te veranderen. (Mijn eigen referentiekader, niet gericht op de forumleden).
En als ik jou dan zo zie reageren moppersmurf doet me dat denken aan van die negatieve collega's.
Tis nooit goed. Maar als ik de reactie van dielangemotormuis zo lees ben je kennelijk zo slecht nog niet. Misschien moeten we inderdaad maar eens den nachtdienst doen dan samen, wie weet
Moet je wel naar Rdam komen.. Of ik naar Den Haag (toch?).
Ik snap Mopper op zich wel. Ik ben het er wel mee eens dat het zo'n vreselijk stroperige organisatie wordt met enorm lange lijntjes en uitvindingen waar het echte blauw alleen maar last van heeft.
Heeft niks met negativiteit te maken maar het is gewoon belachelijk dat mensen achter de schermen gaan bepalen wat het beste voor ons werkt.
Wij staan immers met de poten in de modder, niet zij.
Kortom meer luisteren naar de werkvloer en meer klankbordgroepen met straatdienders die zich net wat dieper in de materie interesseren. En ja ik zit/zat ook in een aantal kbg's, maar dan merk je ook weer wat voor enorm stugge organisatie het is geworden waarin elk chefje zich belangrijk voelt en van alles over dingen moet gaan vinden.
Als je collegas vraagt wat ze van het nieuwe uniform vinden dan is nagenoeg iedereen tevreden. Ik ook. Ik vind het nagenoeg perfect. De uitvoering qua uitrol en nabestellingen kan m.i. beter. Dat collegas maanden moeten wachten op een onderdeel toont wel aan dat men eea heeft onderschat.
Het is ook een enorme operatie. Daarom had ik al eens eerder geroepen dat men beter eerst het spul voor elkaar had moeten hebben en dan evt de uitrol een half jaar kunnen uitstellen.
Je hoeft echt niet overal op te zeiken, dat klopt. Maar kritiek is niet verkeerd. Mits opbouwend.