Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214211 keer)

0 gebruikers (en 28 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #3160 Gepost op: 24 januari 2015, 12:40:05
Amsterdam.

flowcop

• Gen. GGP
  • Forum gebruiker
Reactie #3161 Gepost op: 24 januari 2015, 14:37:39
Waar ging dit topic ook alweer over... Oh wacht, het politie uniform #ontopic 0098
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #3162 Gepost op: 24 januari 2015, 16:03:57
Collega's hebben jullie ook zo'n moeite met het uittrekken van de winterjas? De binnenvoering heeft aan het einde enorm strakke mouwen waardoor je de jas niet normaal uit kan trekken, zeker niet als je een horloge draagt.
Heb al meerdere collega's hierover gehoord. Hopen dat ik nooit in de brand vlieg, want dan krijg ik 'em echt niet zomaar uit.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #3163 Gepost op: 24 januari 2015, 16:25:07
Citaat van: silque link=msg=1325529 date=1422111837
Collega's hebben jullie ook zo'n moeite met het uittrekken van de winterjas? De binnenvoering heeft aan het einde enorm strakke mouwen waardoor je de jas niet normaal uit kan trekken, zeker niet als je een horloge draagt.
Heb al meerdere collega's hierover gehoord. Hopen dat ik nooit in de brand vlieg, want dan krijg ik 'em echt niet zomaar uit.

Ik heb hier ook veel moeite mee. De mouwen van de binnenvoering zitten maar met een knoop aan de jas vast, in plaats met drie van de vorige jas. Daarnaast is de mouw van de binnenvoering ook vrij krap, ik heb er al moeite mee zonder horloge om. Je trekt hem zo los, dus moet ik steeds met met mijn rechter hand de mouw vasthouden zodat mijn linker hand er uit kan en andersom. Vrij irritant als je dit een paar keer per dag doen en het steeds vergeet.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #3164 Gepost op: 24 januari 2015, 16:47:17
Hier ook...

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #3165 Gepost op: 24 januari 2015, 17:11:11
Het kan m.i. ook tot gevaarlijke situaties leiden als je ergens achter blijft haken, brand etc. Misschien dat ik dit toch eens ga aankaarten, of misschien kan Martin aangeven of dit al bekend is?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3166 Gepost op: 24 januari 2015, 19:10:05
Je mag best op zijn tijd kritisch zijn maar als ik ergens een hekel aan heb, zeker als ik aan het werk ben, is dat collega's zo gruwelijk negatief zijn over hoe slecht zaken wel niet geregeld zijn. En het grappige is, de mensen die vaak zo negatief zijn doen er zelf helemaal niets aan om het te veranderen. (Mijn eigen referentiekader, niet gericht op de forumleden).

En als ik jou dan zo zie reageren moppersmurf doet me dat denken aan van die negatieve collega's.
Tis nooit goed. Maar als ik de reactie van dielangemotormuis zo lees ben je kennelijk zo slecht nog niet.  ;D Misschien moeten we inderdaad maar eens den nachtdienst doen dan samen, wie weet  0098

Moet je wel naar Rdam komen.. Of ik naar Den Haag (toch?).
Ik snap Mopper op zich wel. Ik ben het er wel mee eens dat het zo'n vreselijk stroperige organisatie wordt met enorm lange lijntjes en uitvindingen waar het echte blauw alleen maar last van heeft.

Heeft niks met negativiteit te maken maar het is gewoon belachelijk dat mensen achter de schermen gaan bepalen wat het beste voor ons werkt.
Wij staan immers met de poten in de modder, niet zij.
Kortom meer luisteren naar de werkvloer en meer klankbordgroepen met straatdienders die zich net wat dieper in de materie interesseren. En ja ik zit/zat ook in een aantal kbg's, maar dan merk je ook weer wat voor enorm stugge organisatie het is geworden waarin elk chefje zich belangrijk voelt en van alles over dingen moet gaan vinden.

Als je collegas vraagt wat ze van het nieuwe uniform vinden dan is nagenoeg iedereen tevreden. Ik ook. Ik vind het nagenoeg perfect. De uitvoering qua uitrol en nabestellingen kan m.i. beter. Dat collegas maanden moeten wachten op een onderdeel toont wel aan dat men eea heeft onderschat.
Het is ook een enorme operatie. Daarom had ik al eens eerder geroepen dat men beter eerst het spul voor elkaar had moeten hebben en dan evt de uitrol een half jaar kunnen uitstellen.

Je hoeft echt niet overal op te zeiken, dat klopt. Maar kritiek is niet verkeerd. Mits opbouwend.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3167 Gepost op: 24 januari 2015, 22:16:56
Citaat van: silque link=msg=1325529 date=1422111837
Collega's hebben jullie ook zo'n moeite met het uittrekken van de winterjas?

Dat moet ik inderdaad bevestigen. Ik heb er namelijk geen een  ;)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3168 Gepost op: 24 januari 2015, 22:33:41
Het gaat mij echt niet om het zeiken of mopperen. Alleen heb ik een broertje dood aan opbouwende kritiek, oftewel kritiek verhullen zodat het leuk lief en aardig overkomt. Waarom hebben er zoveel mensen moeite met het krijgen van kritiek? Als ik iets niet goed doe, zeg het gewoon.
Weet je wat grappig is? Ik lever ongezoute kritiek als je het niet goed doet. Maar ik geef ook ongezoute complimenten als je iets goed gedaan hebt. Ik zeg gerust tegen mijn collega's als ze naar huis "bedankt voor je inzet". Daarom heb ik draagvlak binnen ons team. Men weet waar men aan toe is.

Bij dat oneindig diplomatiek aardig zijn, opbouwend kritiek leveren, een plus en een min geven blablabla. Dan komt er gewoon niks van terecht. Als pasta niet gaar is, is de pasta niet gaar. Ook niet als je zegt dat hij bijna gaar was.

Trouwens als je zo graag kritiek wilt indammen in lieve woordjes, wat doe je dan met lovende woorden?

Kritiek geven is makkelijk, complimenten geven doet men zelden. Ik doe beiden en ik heb een afdeling vol getuigen. Slik kritiek, het wordt niet voor niks gegeven. Accepteer complimenten, koester ze ze worden namelijk veel te weinig gegeven.

Nu jij weer
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #3169 Gepost op: 24 januari 2015, 23:15:29
Citaat van: moppersmurf link=msg=1325672 date=1422135221
Het gaat mij echt niet om het zeiken of mopperen. Alleen heb ik een broertje dood aan opbouwende kritiek, oftewel kritiek verhullen zodat het leuk lief en aardig overkomt.
Je hoeft kritiek niet perse opbouwend te brengen, dat is afhankelijk van de situatie. Als iemand al onzeker is over zijn optreden dan kan je hem met keiharde en ongezouten kritiek eerder dieper de put in helpen dan dat het hem vooruit helpt.  Andersom kan ongezouten kritiek ook goed werken als iemand vol zelfvertrouwen is over zijn optreden terwijl hij het volledig verprutst heeft.

Maar we gaan nu wel heel offtopic.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.