Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214347 keer)

0 gebruikers (en 30 gasten bekijken dit topic.

flowcop

• Gen. GGP
  • Forum gebruiker
Reactie #3340 Gepost op: 27 februari 2015, 16:19:14
Ik stel voor; maak gewoon een gele hoes voor het vest die wel aan de eisen voldoet... Bespaart een hoop geld denk ik...
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant

tazbrw

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #3341 Gepost op: 27 februari 2015, 16:39:29
Citaat van: CopVR3 link=msg=1333733 date=1425044616
Inderdaad. Daarmee is het probleem opgelost. Gewoon even afwachten dus. Ik vind het uniform meer dan prima.
Ik wil tactisch gezien soms helemaal niet zo zichtbaar zijn. Als ik noodhulp heb neem ik ook mijn gele blouson mee voor als we op de grote weg terecht komen.

Die hebben wij niet eens in de noodhulp. Wij moeten het met onze eigen hesjes doen of de hesjes(lees: goedkope hesjes) die in de auto liggen.

Volgens mij begin ik het te snappen. We/Ze denken er kort over na. Dan doen we/ze iets en dan pas gaan we/ze reflecteren. Kunnen we/ze dat niet in de eerste fase doen?
Groeten,  Tazbrw

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #3342 Gepost op: 27 februari 2015, 17:27:41
Citaat van: flowcop link=msg=1333757 date=1425050354
Ik stel voor; maak gewoon een gele hoes voor het vest die wel aan de eisen voldoet... Bespaart een hoop geld denk ik...

De hoes kon niet naar de eisen gemaakt worden omdat de kleinere vesten een te klein reflecterend oppervlakte kregen. We moeten gewoon voortaan alleen maar grote mannen aannemen zoals vroeger ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3343 Gepost op: 27 februari 2015, 18:14:52
Die hebben wij niet eens in de noodhulp. Wij moeten het met onze eigen hesjes doen of de hesjes(lees: goedkope hesjes) die in de auto liggen.

Volgens mij begin ik het te snappen. We/Ze denken er kort over na. Dan doen we/ze iets en dan pas gaan we/ze reflecteren. Kunnen we/ze dat niet in de eerste fase doen?
Ja die kon iedereen met een executieve functie in de noodhulp/verkeer enkele jaren geleden bestellen.
Was tijdelijk mogelijk.

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #3344 Gepost op: 27 februari 2015, 21:12:23
De hoes kon niet naar de eisen gemaakt worden omdat de kleinere vesten een te klein reflecterend oppervlakte kregen. We moeten gewoon voortaan alleen maar grote mannen aannemen zoals vroeger ;)
Een beetje creatieve ontwerper had de hoes aan de onderziijde voorzien van wat losse flappen voor en achter (uitsparing voor vuurwapens opzij!) zodat de hoes alsnog aan de zichtbaarkeidseisen vwb oppervlak fluorescerend materiaal voldoet.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

Citroen

• Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • Better safe than sorry
Reactie #3345 Gepost op: 27 februari 2015, 22:06:35
Het lijkt me een beter plan als er gewoon een tweede jas komt, net zoals bij het 'oude uniform'.
De jas gaat immers over het VHV, dus dan zouden we weer een probleem hebben als je de jas aan wil trekken... e050
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #3346 Gepost op: 27 februari 2015, 22:58:21
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1333812 date=1425067943
Een beetje creatieve ontwerper had de hoes aan de onderziijde voorzien van wat losse flappen voor en achter (uitsparing voor vuurwapens opzij!) zodat de hoes alsnog aan de zichtbaarkeidseisen vwb oppervlak fluorescerend materiaal voldoet.

Ik denk dat er iets meer bij komt kijken om aan de eisen te voldoen dan een flap aan een vest naaiden die iets langer is.

Een nieuwe gele jas zou helemaal top zijn. Nu zie je in Rotterdam alweer dienders met de oude gele jas lopen omdat er nu eenmaal niets anders beschikbaar is.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3347 Gepost op: 27 februari 2015, 23:59:38
Politie-uniform voldoet aan eisen

http://www.politie.nl/nieuws/2015/februari/27/berichtgeving-over-nieuwe-uniform-onjuist.html
Laatste update: 27-02-2015 | 19:31

Den Haag - Politieagenten zijn 's nachts niet goed te zien, omdat de reflectoren op het pak niet functioneren. Zij moeten daarom over hun nieuwe uniform oude hesjes dragen. Dit melden BNR en andere media.

Onvoldoende oppervlakte
Bij het ontwerpen van het nieuwe politie-uniform hadden de fluorgele stroken echter nooit het doel om te dienen als reflector. Bijvoorbeeld tijdens activiteiten in het donker langs de openbare weg of snelweg. De fluorgele uniformdelen hebben ook niet voldoende oppervlakte om aan de officiële normering voor reflectoren te voldoen.

Geen probleem
Van meet af aan stond vast dat agenten in specifieke situaties die extra zichtbaarheid vereisen over hun nieuwe uniform een goedgekeurd zichtbaarheidsvest of de gele blouson moeten dragen. Het politie-uniform voldoet dus in alle opzichten aan de eisen.
Samen sterk in de hulpverlening!

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #3348 Gepost op: 1 maart 2015, 22:55:40
Citaat van: ReinierNH link=msg=1333836 date=1425074301
Een nieuwe gele jas zou helemaal top zijn. Nu zie je in Rotterdam alweer dienders met de oude gele jas lopen omdat er nu eenmaal niets anders beschikbaar is.

Niet alleen in 010 hoor. In 020 idem. Als ik in uniform naar buiten ga een enkele keer dan heb ik ook mijn gele jas aan en met mij meerdere collega's van Team Hoofdwegen en VHT

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3349 Gepost op: 2 maart 2015, 08:10:14

Dat is in het verkeer ook de bedoeling. (of zichtbaarheidsvestje) Tot de nieuwe beschikbaar is.