Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214465 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #3410 Gepost op: 5 april 2015, 15:42:42
Ik blijf het wel bijzonder vinden, iedereen ervaart het toch anders. Bijvoorbeeld de minpunten die mopper aanhaalt, de zweetgeur, zweetvoeten en zichtbaarheid in het verkeer zijn we het allemaal wel mee eens dat dat inderdaad slecht is. Voor de andere punten ben ik juist positief: de uniformkleding is prima water afstotend (al meerdere malen urenlang in de zeikende regen gestaan met zowel winterjas als softshell). Ik draag alleen een thermo ondershirt (zomer en winter) en heb het nooit koud óf heel warm in de kleding. Voelt altijd prima.
Het pennenzakje leeft ook nog bij mij, alleen gaan alle pennen stuk die in dat zakje zitten... weer net wat anders.

Wel even benieuwd; waarom draag je je koppel anders? Ik draag hem nog exact hetzelfde, heb dan ook nergens last van.
Dat ze verbeteringen snel kunnen doorvoeren blijkt wel met de kwaliteit van het vhv, er zit een groot verschil tussen collega's die een gestikte en een geplakte versie hebben.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #3411 Gepost op: 5 april 2015, 16:55:14
Citaat van: tazbrw link=msg=1341675 date=1428237102
- Normale VHV waar de gele banden na normaal dragen al vies worden(en niet fatsoenlijk schoon te krijgen zijn(iemand idee??)
- Dubbele beenzakken, als de voorste vol zit past er achterin niks meer.
- Binnen voering van de allweather jack. Als je die uittrekt gaan je armen half mee of je krijgt je armen niet eruit door je horloge.

Verder vind ik het veel beter dan het oude uniform. Kan nu eens fatsoenlijk op de grond zitten en over een muurklimmen zonder dat je broek gelijk scheurt. Ben alleen wel benieuwd in de zomer, hoe warm het gaat worden.

inderdaad veel verschil tussen de vale geplakte versie van het VHV hoes en de gestikte. Gestikte heb ik nergens last van. Vale zie ik inderdaad vaker vies worden.

en die voering van de jas? Tsja...dat is een keuze, OF je hebt een ruimte mouw die dan over je handen heenzakt als je bezig bent/naar je wapen moet grijpen, of het is wat strakker. Ik heb overigens nog nooit die voering gedragen ook niet in de winter (geldt ook voor mn oude jas). thermoshirt/polo/softshell/vest/jas zonder voering was bij mij meer dan warm genoeg.

Golf-10

• Brigadier, schipper (ME), kerninstructeur Portogewoon, Decentrale Beslagbeheerder
  • Forum gebruiker
Reactie #3412 Gepost op: 5 april 2015, 21:24:06
Grootste negatieve punt vind ik dat, ondanks dat het heerlijke schoenen zijn om mee te lopen, bij ons werk deze niet voldoen. De zolen zijn te glad waardoor er al verscheidene collega's uitgegleden zijn op het dek van een binnenvaartschip. Hiermee komt onze veiligheid behoorlijk in gevaar, zeker omdat de kans om te water te vallen of gewond te raken bij vallen op het dek erg groot is Daarnaast zijn het geen goede veiligheidsschoenen waarmee we dus niet op haven- en industrieterreinen mogen komen wat dus ons werk behoorlijk beperkt. Men is bezig om ons wel goede veiligheidsschoenen te kunnen verstrekken maar dit is zo'n langdradig verhaal dat we kennelijk moeten wachten tot st juttemis. Voor de rest vind ik het nieuwe uniform prima om mee te werken (oh ja het pennenzakje blijft een zwak gedeelte en de witte hoes voor het vhv lijkt net een pamper met plastic laag waardoor deze nog heter is dan het vorige vest).

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #3413 Gepost op: 5 april 2015, 21:40:34
Ik ervaar de grip van de Meindl's juist beter als de oude schoenen, maar dat waren natuurlijk kantoorpantoffels en ook geen veiligheidsschoenen.

Uniform bevalt mij prima. Ik heb wel 1 polo waar ik opvallend meer zweet onder het vest. De strepen zijn ook net iets anders van kleur en de laag lijkt dikker. Ik heb geen last van nare luchtjes (misschien de collega wel  e050 al heeft die nog niet geklaagd). Heb alles behalve de tweede winterbroek. Regen wordt prima afgestoten, sneeuw ook. Ik ben benieuwd hoe hij bij beter weer bevalt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3414 Gepost op: 5 april 2015, 23:12:10
Citaat van: Golf-10 link=msg=1341723 date=1428261846
Grootste negatieve punt vind ik dat, ondanks dat het heerlijke schoenen zijn om mee te lopen, bij ons werk deze niet voldoen.
Dat is dus het grootste nadeel van standarisatie. Als het afwijkende van de standaard heeft pech. En aangezien een standaard niks meer of minder is dan een gemiddelde en het grootste deel van het politie-werk gewoon bij de wijkteams ligt, valt de rest buiten de boot. Voor jullie is dat helaas letterlijk  >:( maar ook de VP's vallen buiten de auto  ;) Verkeersjassen zijn er niet, het uniform is onvoldoende reflecterend volgens de IM regels en met alle respect: met Meindle's een auto-rijden? Een verdachte schoppen: JA. Door plassen lopen: JA. Op iemands tenen staan: JA. Maar autorijden is ook gevoel hebben in wat je doet (ten minste als dat je ook maar iets interesseert)

ach ja, ik mopper weer te veel
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #3415 Gepost op: 5 april 2015, 23:22:58
Auto rijden met de meindl gaat redelijk als je in een automaat zit. Afgelopen week reed ik in de opvallende golf hatchback schakelbak, dat was bijna niet te doen. De auto kwam wel vooruit, maar had niet het gevoel dat ik tegen een pedaal aan het trappen was. Ze zijn vrij lomp en zwaar voor een kleine ruimte daar onderin met lange benen en grote maat voeten.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3416 Gepost op: 6 april 2015, 01:29:16

Dat is dus het grootste nadeel van standarisatie. Als het afwijkende van de standaard heeft pech. En aangezien een standaard niks meer of minder is dan een gemiddelde en het grootste deel van het politie-werk gewoon bij de wijkteams ligt, valt de rest buiten de boot. Voor jullie is dat helaas letterlijk  >:( maar ook de VP's vallen buiten de auto  ;) Verkeersjassen zijn er niet, het uniform is onvoldoende reflecterend volgens de IM regels en met alle respect: met Meindle's een auto-rijden? Een verdachte schoppen: JA. Door plassen lopen: JA. Op iemands tenen staan: JA. Maar autorijden is ook gevoel hebben in wat je doet (ten minste als dat je ook maar iets interesseert)

ach ja, ik mopper weer te veel

Ik herken dat helemaal met dat autorijden! Inderdaad weinig gevoel met bedienen. En ik ben al zo lomp...
Heb maat 48 2/3e en kan met kisten niet in onze VW Polo Slowmotions rijden. Als ik gasgeef trap ik ook de rem in!

Heb al geklaagd waarom we bij de politie alleen maar die kleine hokken hebben! Bah! Ons bin' zuunig!

Overigens komen de gele verkeersjassen wel terug.  Die worden nog ontwikkeld. Tot die tijd de oude gebruiken.

Oscar

• Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
Reactie #3417 Gepost op: 6 april 2015, 20:43:05
Ik loop al een aantal jaren op Meindl.
Ideale schoen voor in de natuurgebieden waar ik vaak dienst doe.
Echter autorijden is inderdaad minder prettig. Ik heb maat 40/41, dus bedienen van de pedalen gaat nog wel.
Ik krijg echter bij langere ritten last van mijn rechterenkel door de vreemde hoek waarin mijn enkel staat.  :-\
Als ik dienst doe in de stad, draag ik (als een van de laatsten bij ons) nog steeds Mephisto's.
Ideale schoen om op te lopen en auto mee te rijden.  :)

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #3418 Gepost op: 6 april 2015, 22:56:52
Citaat van: CopVR3 link=msg=1341752 date=1428276556

Ik herken dat helemaal met dat autorijden! Inderdaad weinig gevoel met bedienen. En ik ben al zo lomp...
Heb maat 48 2/3e en kan met kisten niet in onze VW Polo Slowmotions rijden. Als ik gasgeef trap ik ook de rem in!

Heb al geklaagd waarom we bij de politie alleen maar die kleine hokken hebben! Bah! Ons bin' zuunig!

Overigens komen de gele verkeersjassen wel terug.  Die worden nog ontwikkeld. Tot die tijd de oude gebruiken.

Dus de conclusie: Schoenen zijn super en de auto's zijn te klein!!

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3419 Gepost op: 6 april 2015, 23:07:03
Welke auto's? Wij rijden in koektrommels.