Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214461 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #3670 Gepost op: 31 augustus 2015, 15:51:38
Ik heb ook een aantal collega's gezien met het korpsbrevet door de hoes van het vhv heen geprikt, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het een stuk mooier vind. Ik vind het toch bij de politie horen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

tazbrw

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #3671 Gepost op: 31 augustus 2015, 16:11:30
Citaat van: Cabo link=msg=1369165 date=1440722849
je weet dat die kledinglijsten in 99% van de gevallen wordt verstrekt voor iemand ook maar een geheimhoudingsverklaring heeft ondertekend?

Kreeg er laatst een onder ogen en het viel me op dat nieuwe aspiranten meer verstrekt krijgen. Waaronder 2 paar kisten en thermo kleding (blauw). En nog een aantal goederen krijgen ze meer van dan in het verleden verstrekt werd.

Met het oude uniform kreeg ik wel 2 paar schoenen. Verder eigenlijk vrij weinig andere extra kleren. Zelfs een muts moest ik via het korps regelen toen der tijd(lees: 3,5 jaar geleden)

Citaat van: MartinJ link=msg=1369626 date=1440941626
Ik noem maar als voorbeeld dat in de eenheid Den Haag emblemen van hondengeleiders en de voetbaleenheid aan het nieuwe uniform zijn toegevoegd, terwijl dat uitdrukkelijk niet de bedoeling is. Of ze staan in de duisternis midden op doorgaande wegen zonder enige zichtbaarheidskleding te dragen. En als laatste voorbeeld: het gebruik van metalen rangonderscheidingen op het OPU

Ik snap dat de collega's(niet alleen Haaglanden) hun embleem van de eenheid binnen de eenheid graag willen dragen. Ik heb er niks op tegen. Zeker niet tijdens voetbalwedstrijden(droegen ze altijd hun hesje met het embleem) nu het zichtbaarheidsvest. Je herkent ze sneller. Het zal, denk ik, ook een stukje trots zijn.

Dat ze geen verkeershesje aan doen is hun eigen keuze. Terwijl de cursus IM heel duidelijk is... Mijn chef hoeft het ook niet te zien dat ik zonder hesje bij een ongeval sta.

Liever dat de collega's die metalen dingen dragen dan helemaal niets!

@MartijnJ weet jij toevallig dan ook hoe het zit met je VHV? Ik heb nu een lelijke geplakte band die extreem vies is en dof is. Terwijl andere collega's een gestickte versie hebben, die niet vies en dof wordt. Kan ik deze dan ook inruilen net zoals de polo's? Want een nieuwe kost me al mijn kledingpunten en ze zijn niet op voorraad.

Citaat van: CopVR3 link=msg=1368956 date=1440614594
Klopt dit? Zijn die lelijke gescheurde polos zo in te wisselen voor nieuwe bij de politiewinkel?

Ja gewoon in sturen via je kledingcontactpersoon. Wel per 2 dacht ik. Dan beslissen zij of het terecht is dat jij nieuwe krijgt.(Althans zo was het nog 1 week geleden)
Groeten,  Tazbrw

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #3672 Gepost op: 1 september 2015, 16:12:28
Citaat van: Daniel! link=msg=1369662 date=1440961637
Dus omdat toen de kledingvoorschriften werden genergeerd mag dat nu ook? ???

Zo lees ik het zelf niet.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3673 Gepost op: 3 september 2015, 23:58:20
Meedoen draagproef polo?

woensdag, 2 september, 2015 - 14:32
Over weinig kledingstukken is zoveel geklaagd als over de polo die deel uitmaakt van het nieuwe operationeel tenue. Te warm, ruikt snel naar zweet, de strepen laten los, te strak onder de oksels en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Gelukkig zijn deze geluiden ook bij de werkgever doorgedrongen, want het is tijd voor verbetering.De werkgever start per begin oktober een draagproef om tot verbetering van de operationele polo te komen. De NPB mag vier deelnemers afvaardigen, liefst twee dames en twee heren. Stoor je je ook mateloos aan de polo, dan is dit het moment om inspraak te hebben

Aldus de NPB
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #3674 Gepost op: 4 september 2015, 12:54:47
 :-X

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #3675 Gepost op: 5 september 2015, 09:23:08
Citaat van: Jerommeke link=msg=1370361 date=1441317500
Meedoen draagproef polo?

woensdag, 2 september, 2015 - 14:32
Over weinig kledingstukken is zoveel geklaagd als over de polo die deel uitmaakt van het nieuwe operationeel tenue. Te warm, ruikt snel naar zweet, de strepen laten los, te strak onder de oksels en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Gelukkig zijn deze geluiden ook bij de werkgever doorgedrongen, want het is tijd voor verbetering.De werkgever start per begin oktober een draagproef om tot verbetering van de operationele polo te komen. De NPB mag vier deelnemers afvaardigen, liefst twee dames en twee heren. Stoor je je ook mateloos aan de polo, dan is dit het moment om inspraak te hebben

Aldus de NPB

Beter. Broek is ook niet waterdicht. Zeker niet bij wat er gisterenavond uit de hemel kwam.... En ik hoop dat ze ook nog gaan aanpassen voor de bikers.
"Waakzaam & Dienstbaar"

quattromontanes

• Forum gebruiker
Reactie #3676 Gepost op: 5 september 2015, 12:43:22
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1370570 date=1441437788
Beter. Broek is ook niet waterdicht. Zeker niet bij wat er gisterenavond uit de hemel kwam.... En ik hoop dat ze ook nog gaan aanpassen voor de bikers.
Echt waterdicht gaat lastig worden natuurlijk.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3677 Gepost op: 5 september 2015, 17:37:56
Echt waterdicht gaat lastig worden natuurlijk.
Haha ja met al die gaten bedoel je. ;D;D

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3678 Gepost op: 7 september 2015, 21:23:16
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1370570 date=1441437788

Terwijl hij zomers bloedheet is....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #3679 Gepost op: 8 september 2015, 00:06:27
Citaat van: Jerommeke link=msg=1371035 date=1441653796
Terwijl hij zomers bloedheet is....

Die zomerbroek had dunner gemogen en die winterbroek wat dikker. Ik vind ze nu voor allebei net niet.
Maarja..