Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214378 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #3740 Gepost op: 10 november 2015, 17:28:45
Heb begrepen dat je tegenwoordig als aspirant zelfs voor beide kan kiezen.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

PWB

• Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
Reactie #3741 Gepost op: 10 november 2015, 17:34:34
Citaat van: 0501 link=msg=1383381 date=1447172925
Heb begrepen dat je tegenwoordig als aspirant zelfs voor beide kan kiezen.
correct. Je krijgt twee paar mee. Je kan er dus voor kiezen om bijv 2x Haix mee te nemen of van allebei één paar.

Bpau

• Forum gebruiker
Reactie #3742 Gepost op: 10 november 2015, 17:40:48
Ja dat las ik ja, alleen staat er slechts 1 paar op mijn lijst....  :|
Sollicitatie Hoofdagent Den Haag Het is niet mijn intentie om iemand te

Bpau

• Forum gebruiker
Reactie #3743 Gepost op: 10 november 2015, 17:42:22
Toevoeging: er staat: 'operationele schoenen (keuze uit 2 merken) - 1
Schoenen laag leren zool - 1

Wordt dit hiermee bedoelt of is dit weer iets heel anders?
De opleiding is nog niet eens begonnen en ik vind het nu al moeilijk  998765

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #3744 Gepost op: 10 november 2015, 17:47:33
Citaat van: Bpau link=msg=1383393 date=1447173742

Daarmee bedoelen ze denk ik de schoenen voor onder het ceremonieel uniform.

Citroen

• Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • Better safe than sorry
Reactie #3745 Gepost op: 10 november 2015, 18:35:12
Citaat van: Bpau link=msg=1383393 date=1447173742
Toevoeging: er staat: 'operationele schoenen (keuze uit 2 merken) - 1

Wordt dit hiermee bedoelt of is dit weer iets heel anders?
De opleiding is nog niet eens begonnen en ik vind het nu al moeilijk  998765

Maak je geen zorgen, de lijst die jij hebt gekregen gebruiken ze in Apeldoorn niet. Er is een landelijk vastgestelde lijst voor aspiranten, waarop netjes 2 paar operationele schoenen staan enz. enz. Ook een muts en zo krijg je net zoals alle andere aspiranten allemaal :-)
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.

Bpau

• Forum gebruiker
Reactie #3746 Gepost op: 10 november 2015, 20:24:41
Aah oke. Duidelijke antwoorden  O0
De 19e mag ik t spul op gaan halen. Het veiligheidsvest komt later zeker?
En krijg je trouwens ook een badge? of zijn ze daar helemaal vanaf gestapt?
Ik meen me van mijn Burger in Blauw te herinneren dat iedere diender een ID bewijs in een leren mapje had, met een politie logo als dat ook op de jas zat. Zijn dat uitgaven mbv het puntenstelsel of krijg je die? omdat er ook op mijn lijst een 'naamplaatje' staat... geen idee wat dat is?

Nja... ik zie het allemaal wel. Ben gewoon heel nieuwschierig.

Wat ik overigens wel apart vind is dat het uniform, evenals de wapenstok en handboeien, lang voor de aanvang van de opleiding worden geleverd. Ondanks het gebrek aan training.
Ik kan me voorstellen wanneer je een collega treft die... laten we zeggen iets anders denkt, het risico is dat ie in al zn enthousiasme alvast de straat op gaat, om even bij zn vrienden en familie langs te gaan....  ;D :-\ :o

Ik ben het vergeten te vragen bij BB maar: zijn er nog speciale eisen aan het opbergen van het uniform? dat het in een kast moet met een slot erop bijvoorbeeld? of is het gewoon je gezonde verstand gebruiken?

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #3747 Gepost op: 10 november 2015, 20:28:13
Gezond verstand brengt je een heel eind. Ga je paraderen op straat en kom je in de probleem kan je vrij snel je ontslagbesluit ophalen.

Een legitimatie map zal je zelf moeten aanschaffen of verkrijgen via de vakbond. Oa Saperoshop.nl en Firstcarecompany.nl leveren ze tegen redelijke prijzen. Moet je alleen zelf nog een brevet veroveren.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Citroen

• Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • Better safe than sorry
Reactie #3748 Gepost op: 10 november 2015, 20:32:20
Citaat van: DiNozzo link=msg=1383427 date=1447183693
Gezond verstand brengt je een heel eind. Ga je paraderen op straat en kom je in de probleem kan je vrij snel je ontslagbesluit ophalen.

Een legitimatie map zal je zelf moeten aanschaffen of verkrijgen via de vakbond. Oa Saperoshop.nl en Firstcarecompany.nl leveren ze tegen redelijke prijzen. Moet je alleen zelf nog een brevet veroveren.

^Precies, men gaat er vanuit dat je met wat verantwoordelijkheid weet om te gaan, dus ook met het gebruik van je uniform en wapens/uitrustingsstukken.

Je krijgt bij je ceremoniële colbert 1 brevet, die zou je kunnen gebruiken voor je badge. Verder weet ik uit ervaring dat als je een bestelling doet bij Saperoshop, en je stuurt van te voren een mailtje met je dienstmail, dat je een brevet er gratis bij krijgt.

Er zijn eenheden die je een mapje geven bij de uitgifte van je legitimatiebewijs, anderen doen dit niet. Wacht dit even af zou ik zeggen, voordat je van alles gaat kopen :-)

Je naamplaatje is t.b.v. je ceremoniële colbert, gewoon een stukje metaal met je initialen en je achternaam er op ;)

En als laatste; je uniform kan je thuis en of op het bureau/academie opbergen. Zorg er thuis gewoon voor dat je het niet in het zicht hangt (ook met wassen e.d.)
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.

Bpau

• Forum gebruiker
Reactie #3749 Gepost op: 10 november 2015, 20:39:24
Ja je hebt gelijk... op een gegeven moment zullen ze je dat vertrouwen toch moeten geven, en als dat met een uniform al niet zou kunnen, hoe kun je dan ooit iemand met een vuurwapen vertrouwen....
In ieder geval, ik zie ook geen reden om voor februari die spullen weer uit de kast te trekken  :)

Goeie tip! Ik ga sowieso niets kopen. Ik ben ervan overtuigd dat in de praktijk straks moet blijken of ik wat moet toevoegen aan mijn uniform. Om nu al zelf dingen aan te schaffen is nog niet in me opgekomen, en lijkt me een beetje doelloos.

Bedankt voor die info! Dat is een stuk duidelijker nu allemaal  0098