Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214062 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4100 Gepost op: 30 december 2016, 19:24:09
Citaat van: quattromontanes link=msg=1469851 date=1483105405
Te warm? In de zomer bij warme zonnige dagen zal geen enkel uniform lekker koel zijn, part of the job. Ik vond het eigenlijk wel meevallen dit jaar.
Spul van de baas is niet je-van-het nee.

De oude zomerbroek was koeler, het oude overhemd ook. Het oude vest was, in combi met de bijgeleverde zomershirtjes, volgens mij ook koeler.
Nu loop je in een drijfnatte polo  O0 :(
De hoge schoenen ventileren nauwelijks... dus ja te warm, er zijn betere oplossingen maar daar is gewoon niet aan gedacht.

En het is geen zeuren, maar het is het gewoon (weer) net niet....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #4101 Gepost op: 30 december 2016, 20:13:03
Citaat van: 7131 link=msg=1469786 date=1483098075
En wat is nu precies de toegevoegde waarde van deze bovenstaande opmerking ? Als je je er zo aan stoort stuur hem dan via Twitter een persoonlijk bericht over hoe "slecht" het wel niet is dat ie vanwege de kou een trui van het vorige uniform draagt, want dit gaat werkelijk nergens over.

Wat is de meerwaarde van een forum als je niet ergens over mag discussiëren? Ik stoor mij er aan dat er allerlei bedenkseltjes komen om te compenseren dat het uniform niet voldoet. Net zoals het eeuwige gezeur over de stropdas bij het oude uniform. Was ook niet praktisch maar een uniform is bedoeld om er overal hetzelfde uit te zien en de herkenbaarheid te vergroten.

De betreffende collega plaatst zichzelf zo herkenbaar op Twitter. Ik heb er over getwijfeld om de foto aan te passen door zijn gezicht te blurren en zijn twitternaam weg te halen. Maar het is zijn eigen keuze om zich zo te profileren op Twitter en zelf deze foto's te delen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4102 Gepost op: 30 december 2016, 20:26:51
Citaat van: DiNozzo link=msg=1469925 date=1483125183
Wat is de meerwaarde van een forum als je niet ergens over mag discussiëren? Ik stoor mij er aan dat er allerlei bedenkseltjes komen om te compenseren dat het uniform niet voldoet. Net zoals het eeuwige gezeur over de stropdas bij het oude uniform. Was ook niet praktisch maar een uniform is bedoeld om er overal hetzelfde uit te zien en de herkenbaarheid te vergroten.

De betreffende collega plaatst zichzelf zo herkenbaar op Twitter. Ik heb er over getwijfeld om de foto aan te passen door zijn gezicht te blurren en zijn twitternaam weg te halen. Maar het is zijn eigen keuze om zich zo te profileren op Twitter en zelf deze foto's te delen.

Als de collega een motorbroek aan had gehad, was het dan iets anders geweest?

DiNozzo

• Senior gebruiker
Reactie #4103 Gepost op: 30 december 2016, 20:53:56
Bedoel je daarmee als de collega in motordienst is, dus buiten een motorjas zal dragen over de coltrui, of wat als hij tijdens een dienst in een vierwielig voertuig een motorbroek draagt?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #4104 Gepost op: 30 december 2016, 21:06:24
Citaat van: 7131 link=msg=1469786 date=1483098075
En dat gezeur over dat in Amsterdam wel alles mag is inmiddels al geruime tijd over de houdbaarheids-datum heen.
Nou...? e050 Was het maar zo...

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #4105 Gepost op: 30 december 2016, 21:06:54
Citaat van: Daniel! link=msg=1469843 date=1483104752
Soms heb ik het idee dat ik de enige ben die geen klachten heeft over het nieuwe uniform ???
Nee hoor. Bij lange na niet!  O0

Bernt

• Senior gebruiker

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4107 Gepost op: 30 december 2016, 22:08:07
Citaat van: DiNozzo link=msg=1469931 date=1483127636
of wat als hij tijdens een dienst in een vierwielig voertuig een motorbroek draagt?

Zijn er collega's die dat, buiten de oude opnamen van Blik, doen dan?

DiNozzo

• Senior gebruiker
Reactie #4108 Gepost op: 31 december 2016, 16:18:59
Niet dat ik weet, maar je hebt ze misschien wel gezien...

Ik vind dat ook onder een motorpak gewoon een normaal uniform gedragen moet worden.  Of je moet permanent met je jas aan blijven als je in contact komt met het publiek of met een verdachte. Anders kan je net zo goed een burgertrui aan doen, die vaak veel warmer is als alles wat we van de dienst verstrekt gekregen hebben.

Een uniform is een stukje uitstraling maar ook een stukje herkenbaarheid en gelijkheid. Wij pikken toch ook niet van burgers dat ze bewust een voorschrift negeren? Waarom doen we dat zelf dan wel...

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker