Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1223245 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Proost

• Politiekundige
  • Forum gebruiker
Reactie #4160 Gepost op: 8 januari 2017, 19:56:05
Citaat van: Daniel! link=msg=1472612 date=1483897743
Wat knap dat één kledingvoorschrift twee verschillende dingen zegt O0
Dat is wel bijzonder ja. Wellicht een citaat uit het kledingvoorschrift? Of zijn er daar twee van? ;)

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #4161 Gepost op: 8 januari 2017, 20:22:13
Wil je die eens benoemen dan? Want daar ben ik dus naar op zoek...en niemand die het me kan zeggen.
Nogmaals. Lees mijn reactie eens. Daar staat een prima uitleg.

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #4162 Gepost op: 8 januari 2017, 20:39:15
Citaat van: Proost link=msg=1472624 date=1483901765
Dat is wel bijzonder ja. Wellicht een citaat uit het kledingvoorschrift? Of zijn er daar twee van? ;)
Ik kan er op intranet weinig meer over terug vinden. Ik kan me echter herinneren dat in het boekje wat bij de uitrol geleverd werd stond dat het eigen keuze was. Als voorbeeld werd gegeven dat een wijkagent de broek eerder over de schoenen zou dragen, en een horeca-agent (o.i.d.) de broek eerder in de schoenen.

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #4163 Gepost op: 8 januari 2017, 21:59:11
Citaat van: CopVR3 link=msg=1472630 date=1483903333
Nogmaals. Lees mijn reactie eens. Daar staat een prima uitleg.

Als dat het enige is, dan ben ik niet overtuigd en vind ik het persoonlijk nog steeds een overbodige toevoeging aan het uniform. Maar ieder zijn mening. (Mening van de NP is overigens duidelijk; geen afwijkingen van het nieuwe uniform)

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #4164 Gepost op: 9 januari 2017, 03:33:03
Als dat het enige is, dan ben ik niet overtuigd en vind ik het persoonlijk nog steeds een overbodige toevoeging aan het uniform. Maar ieder zijn mening. (Mening van de NP is overigens duidelijk; geen afwijkingen van het nieuwe uniform)
Je zal niet de eerste collega zijn die per ongeluk gegrepen wordt door een diensthond.
Als een paar extra letters op het pak een beet kunnen voorkomen is dat al winst.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #4165 Gepost op: 9 januari 2017, 09:55:30
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1472536 date=1483880136
Waarom onderscheid maken? Was bij het vorige uniform toch ook niet? En OVD-P is toch herkenbaar als OVD zijnde aan het groene hesje met OVD(-P) erop als dat nodig is?

Zeker! Dat schaar ik dus ook onder afwijkingen op het uniform, dat hoeft niet persé gedrukt te staan op de jas. Immers.. de OvD komt ook wel eens buiten in een andere rol dan OvD.
We moeten alleen waken dat alle clubjes zoiets gaan doen, of dat nou met gedrukte tekst, een patch of hesje is.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #4166 Gepost op: 9 januari 2017, 09:56:21
Citaat van: CopVR3 link=msg=1472550 date=1483885598
Nou van deze 4 zie ik de meerwaarde niet om extra teksten te voeren. In tegenstelling tot hondengeleider zoals hierboven uitgelegd, FO, e.d.

Die haal ik ook aan als voorbeeld van clubjes die het willen, maar juist niet moeten doen.
Kortom, ook ik zie daar geen meerwaarde in!  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #4167 Gepost op: 9 januari 2017, 13:54:11
Citaat van: silque link=msg=1470744 date=1483355756
Enige keer dat ik afwijk van het officiele tenue is wanneer ik in een burgerauto rijd, ik draag dan vaak het oude zwarte bikers vestje over mn uniform heen.
In het gewone uniform ben je zo stuk en de baas heeft helaas nog geen alternatieven beschikbaar. Volledig in burger heeft mijn voorkeur, maar kan niet altijd. Op deze manier ben je niet snel te herkennen, maar wel snel herkenbaar als t moet.
Bij Wegmisbruikers, regio Midden Nederland, hebben ze hun uniform aan en zijn de gele reflectiestrepen op de borst zwart. Op de rug wel gewoon geel. Als je ze ziet rijden zijn ze zo niet als politie te herkennen.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #4168 Gepost op: 9 januari 2017, 19:09:36
Citaat van: CopVR3 link=msg=1472690 date=1483929183
Je zal niet de eerste collega zijn die per ongeluk gegrepen wordt door een diensthond.
Als een paar extra letters op het pak een beet kunnen voorkomen is dat al winst.

Dan heeft hij dus de hond bij zich en is hij daaraan herkenbaar...

Dus vandaar nogmaals de vraag wat de meerwaarde is. Ook jij hebt me met de beste bedoelingen nog niet overtuigd.

Eerst zeg je dat het voordelen heeft als hij geen hond bij zich heeft. Ik vraag je welke en dan geef je bovenstaande antwoord.  :-\

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4169 Gepost op: 9 januari 2017, 20:02:41
Citaat van: silque link=msg=1472705 date=1483952130
Zeker! Dat schaar ik dus ook onder afwijkingen op het uniform, dat hoeft niet persé gedrukt te staan op de jas. Immers.. de OvD komt ook wel eens buiten in een andere rol dan OvD.
We moeten alleen waken dat alle clubjes zoiets gaan doen, of dat nou met gedrukte tekst, een patch of hesje is.

Oja! Meten met twee maten? Of worden de ovdp kledingsstukken nu ook opeens verstrekt via de kledingwinkel?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !