Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1215160 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #430 Gepost op: 19 juni 2013, 17:08:09
Citaat van: Maxx link=msg=1175163 date=1371638142
Dat wordt dan toch een box bij Shurgard want het blijft volgens mij ceremonieel tenue...

Niet alleen ceremonieel, als je aangiftes opneemt, werkoverleg hebt, etc etc, verwacht men (..) dat je het 'oude' uniform draagt. Alleen voor 't werken op straat is het operationeel tenue bedoeld... Ben benieuwd hoe ze dat in een eventueel draagvoorschrift zullen verwerken.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #431 Gepost op: 19 juni 2013, 23:41:14
en wat dacht je van de situaties dat je naar buiten rolt omdat de situatie nou eenmaal zo is ;-)
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #432 Gepost op: 19 juni 2013, 23:42:58
Citaat van: kaasje link=msg=1175435 date=1371678074
en wat dacht je van de situaties dat je naar buiten rolt omdat de situatie nou eenmaal zo is ;-)

Als je met die onduidelijke zin bedoelt onvoorziene omstandigheden waarbij je bij een bepaalde dienst gevraagd wordt naar buiten te gaan: met je eens maar a) probeer de bobo's daar maar eens van de overtuigen en b) dat kan nu op zich ook prima met ons huidige tenue :)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #433 Gepost op: 20 juni 2013, 00:29:55
Citaat van: Venture link=msg=1175282 date=1371654489
Niet alleen ceremonieel, als je aangiftes opneemt, werkoverleg hebt, etc etc, verwacht men (..) dat je het 'oude' uniform draagt. Alleen voor 't werken op straat is het operationeel tenue bedoeld... Ben benieuwd hoe ze dat in een eventueel draagvoorschrift zullen verwerken.

Wel apart, ''men'' loopt wel te brullen dat alles uniform moet, maar gaat vervolgens toch weer onderscheid maken... Want is de wijkagent nou ''aan het werk op straat'' als hij surveillance rijdt in z'n wijk tussen de overlegjes door?  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Pully

• agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #434 Gepost op: 20 juni 2013, 01:56:59
Citaat van: Jerommeke link=msg=1175445 date=1371680995
Wel apart, ''men'' loopt wel te brullen dat alles uniform moet, maar gaat vervolgens toch weer onderscheid maken... Want is de wijkagent nou ''aan het werk op straat'' als hij surveillance rijdt in z'n wijk tussen de overlegjes door?  ::)

De wijkagent moet toch juist het huidige uniform blijven dragen? Dat is toch vriendelijker en netter naar de burger toe. Hij hoeft toch alleen maar buurtbezoekjes te doen?

Net als dat je als back-up op straat bent (in het nieuwe uniform) en je naar binnen wordt geroepen voor een aangifte. Dan moet je je eerst omkleden, want bureau dienst wordt in het huidige uniform gedaan....  98uiye
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #435 Gepost op: 20 juni 2013, 07:53:42
Even vanuit mij als 'burger'. Het maakt me écht geen tierelier uit in welk pak politie aankomt als ik ze nodig heb, áls ze maar komen! Ik weet op een gegeven moment ook wel dat de 'toeters en bellen' agenten in een donkerder pak lopen dan oom agent uit de wijk. Vind ik daar dan iets van? Nee, van agenten op een fiets vind ik ook niets anders dan die in jasje dasje. Sterker nog iedereen met zo'n logo en zo'n vlammetje verwacht ik van dat die agent is en me dus helpt/ uit de buurt moet blijven/ moet narren/ een buitengewoon origineel scheldwoord moet verzinnen dat precies op het randje zit van beledigen maar wat van Rechter wél gezegd mag worden. -sorry got carried away-
Vanuit het vak weten we dat dit zeker niet zo hoef te zijn de gemiddelde burger zal het worst wezen.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #436 Gepost op: 20 juni 2013, 07:55:14
Citaat van: Jerommeke link=msg=1175445 date=1371680995

Ik ben het daar helemaal mee eens. Uniform .. UNIFORM... Ik ben benieuwd hoe lang ons niet operationeel uniform nog niet operationeel blijft, of dat het snel zal overgaan op ceremonieel tenue.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #437 Gepost op: 20 juni 2013, 11:10:31
En als we in de nieuwe uniformen op bureau gaan zitten worden we net een aannemersbedrijf  e050
Hobby Bobby eenheid Den Haag

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #438 Gepost op: 20 juni 2013, 12:03:13
Citaat van: Venture link=msg=1175506 date=1371707714
Ik ben het daar helemaal mee eens. Uniform .. UNIFORM... Ik ben benieuwd hoe lang ons niet operationeel uniform nog niet operationeel blijft, of dat het snel zal overgaan op ceremonieel tenue.

kom op mannen, beetje logisch nadenken hier. Dit idee zie je ook al in veel andere landen (UK, US).

Leidinggevend personeel draagt daar ook vaak een ander uniform (vaak witte overhemden). Dus ik zie gewoon de wijkchefs en hovjs in het huidige uniform blijven. Daarnaast uiteraard ook kantoor personeel, tijdens voorlichtingen en service personeel. En ja, ook de wijkagent die tussen z'n overleggen door in de auto rijdt.

net zo zeer als nu de verkeerspolitie in het geel is, en de gewone noodhulper in het blauw loopt. Het verschil zal er blijven.

knarf1990

• Team Verkeer
  • Forum gebruiker
Reactie #439 Gepost op: 20 juni 2013, 13:18:28
Leidinggevend personeel, baliepersoneel tot daar snap ik het allemaal wel.
Maar een wijkagent is toch ook op straat jongens, en als er een melding komt reageert deze er toch ook op?

Ik denk als beide uniformen tot het operationele uniform blijven behoren, dat het dan een zootje wordt.
--Niets is wat het lijkt--