Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214972 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #780 Gepost op: 12 november 2013, 16:15:20
Citaat van: Venture link=msg=1219410 date=1384255116
Zonder de bron te mogen quoten (sorry); de invoer is juist UITGESTELD tot NA de NSS (april) om te voorkomen dat de collega's half in het nieuw, half in het oud rondlopen.
Dus krijgen we waarschijnlijk de zelfde mengelmoes van uniformen oude jas/nieuwe jas/Biker jas/Kmar jas/ME jas/geen jas als in Amsterdam op 30 april. (en dan heb ik het alleen nog maar over de jassen >:D)
Goed argument! e050
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #781 Gepost op: 12 november 2013, 16:57:40
Op 30 April is er helemaal niets in Amsterdam  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

INRI

• Senior gebruiker
Reactie #782 Gepost op: 12 november 2013, 17:17:01
Citaat van: silque link=msg=1219478 date=1384271860
Op 30 April is er helemaal niets in Amsterdam  ;)
Ik denk dat CMKmaat hier op doelt: http://www.koninklijkhuis.nl/nieuws/troonswisseling/hoofdlijnen-programma-troonswisseling-30-april/  8)

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #783 Gepost op: 12 november 2013, 20:27:31
Dat was dit jaar, in 2014 valt 'koningsdag' niet meer op 30 april.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #784 Gepost op: 12 november 2013, 21:51:32
Citaat van: CMKmaat link=msg=1219469 date=1384269320
Dus krijgen we waarschijnlijk de zelfde mengelmoes van uniformen oude jas/nieuwe jas/Biker jas/Kmar jas/ME jas/geen jas als in Amsterdam op 30 april. (en dan heb ik het alleen nog maar over de jassen >:D)
Goed argument! e050

Maar dat is dan aan de collega's zelf te danken. De kledingvoorschriften waren erg duidelijk.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #785 Gepost op: 13 november 2013, 14:55:22
Citaat van: HAVP link=msg=1218300 date=1383918222
Heb ze gezien. Ik had gehoopt op iets sportievere schoenen. Of het zo is weet ik niet maar dit lijken mij toch nog behoorlijke klompen.

Ik ben het met iedereen eens dat het lastig is om van plaatjes te kiezen. Maar het gaat om een voor selectie om te kunnen bepalen hoeveel er bij de fabrikant besteld moet worden.

Schoenen ogen inderdaad lomp. Ik draag nu de Meindl's op proef om te bekijken of er nog wat kleine aanpassingen moeten. Ik vond ze aanvankelijk ook lomp en moest erg wennen aan de stugge schacht  maar.................. Ik ben er nu goed aangewend. Ik heb er een kwartier mee in zee gestaan in afwachting van de EOD. Voeten bleven droog. Geen witte uitslag na die tijd. Ik heb snel zweetvoeten, maar in deze schoenen geen last. Ik heb mijn mening dus moeten bijstellen: een goede en veilige werkschoen die goed past bij de rest van het OPU
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #786 Gepost op: 13 november 2013, 15:25:28
Citaat van: RS496 link=msg=1218265 date=1383907364
Maar nu dragen agenten een kogelwerend vest onder het uniform als het nodig is, zoals op dit plaatje:

Hoe gaat dat met het nieuwe vest? Moet de agent dan het 'normale' vest uittrekken en een zwaarder vest aantrekken? Of wordt het nieuwe vest al kogelwerend?

En beetje off-topic maar uit belangstelling: is het huidige veiligheidsvest dat onder het uniform wordt gedragen ook kogelwerend of alleen steekwerend?

Iedereen krijgt het nieuwe vest met 3 hoezen (wit om onder de kleding te dragen, een gele hoes met reflectie en e een blauwe hoes met de gele strepen in de stijl van het OPU) De vesten zijn zowel kogelwerend als steekwerend. Daarnaast komen er in de voertuigen, op bureau's en ander tactische plaatsen zogenaamde harnassen met extra bescherming. Deze harnassen zijn wat materiaal betreft een beetje vergelijkbaar met de vestje voor de verdekte draagwijze. Ze zijn dus licht en dun en daarin hangt extra beschermend materiaal. In deze vorm heb je delfde bescherming als de huidige tactische vesten, zoals die in de meeste gevallen achter in de auto's liggen. Ik bedoel dan wel de vesten met de traumaplaat.
Ik twijfel echt aan de professionele betrokkenheid van de lieden die de traumaplaat uit de tactische vesten haalt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #787 Gepost op: 13 november 2013, 15:38:12
Citaat van: TDMdR link=msg=1219566 date=1384289492
Maar dat is dan aan de collega's zelf te danken. De kledingvoorschriften waren erg duidelijk.

Je hebt gelijk. De voorschriften waren duidelijk. Maar we zijn als dienders net echte Nederlanders. We moeten ons toch al of niet bewust onze eigen zin een beetje doordrijven en krijg je allerlei afwijkende tenue's

Bij de NSS zullen we uit heel Nederland mogen opdraven. Toen eerste ligt de datum van de NSS voor de geplande datum van uitrol en ten tweede lukt het de fabrikanten niet om dergelijke voorraden in zo'n korte tijd te produceren. Kijk voor de lol even op de website van de Dienst Politie Uitrusting bij de blogs van de projectmanager en lees daar de aantallen die geproduceerd moeten worden.

Dit is wel even anders dan een product van een willekeurige modewinkel. Daar wordt de mode al twee of drie jaar van te voren bepaald. Wordt over het algemeen in zeer lage lonen geproduceerd en wordt het niet verkocht dan gaat het gewoon in de uitverkoop.
In geval van het nieuwe uniform gaat het om een product met een hoge kwaliteit, waarbij de klant dmv de winkelsessies een hoge mate van inspraak heeft gehad.

Dat er mensen een mening over hebben is goed. Maar ongenuanceerde kreten horen hier niet thuis. Die kan je kwijt op geen stijl.nl en dergelijke sites

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #788 Gepost op: 13 november 2013, 15:49:00
Martin, complimenten voor je reacties hier. :)

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #789 Gepost op: 13 november 2013, 16:41:04
Martin, bedankt voor de reacties! Kun jij misschien de eerder genoemde foto van het schuitje alsnog posten? Ben ergens toch nog wel benieuwd waarom jij zei dat je op basis van die foto niet voor het schuitje koos.

En misschien dat jij het type Meindl en Haix schoenen kunt noemen? Dan kunnen de geïnteresseerde collega's alvast een beetje op internet zoeken (naar specificaties) om zo te kijken waar hun eerste voorkeur naar uitgaat?!  ;)