Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214925 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #920 Gepost op: 11 december 2013, 20:42:09
Blij dat ik toch drie paar schoenen heb van merk X

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #921 Gepost op: 11 december 2013, 20:45:46
Citaat van: silque link=msg=1227619 date=1386763720
Martin,
Wederom bedankt voor je antwoorden, ervaar ik als zeer positief  O0

Ik heb nog twee vragen:
- Wordt de mogelijkheid geboden om oude kleding in te leveren? Ik weet dat dit 'standaard' al kan, maar dat is niet toegerust op grote hoeveelheden. Ik hoef geen 20 overhemden meer te hebben namelijk en dat zal ook voor andere BPZ collega's gelden. Ook het huidige veiligheidsvest moet ingeleverd worden neem ik aan?

- Er zit in het nieuwe pakket geen 'coltrui' of überhaupt een trui. Komt deze helemaal niet en is het de bedoeling dat we de huidige trui bewaren? (met het vest eroverheen) Of is de nieuwe kleding dermate warm dat het helemaal niet nodig is.......  Ik denk dan aan een alcoholcontrole terwijl het behoorlijk vriest.

Overbodige kleding wordt ingenomen, zoals dat nu ook al hoort te gebeuren. En inderdaad het VHV wordt ook ingenomen. Zij die het nu door omstandigheden(rugklachten en/of warmtestuwing) niet dragen mogen het al inlverene, dan kan het na reiniging nog tijdelijk ingezet worden voor studenten of eenheden die een nog oudere versie en afgkeurde exemplaren hebben.

Er komt geen trui in het pakket. Daarvoor het softshell jack. Bij kou trekke men aan: thermo-ondergoed, polo lange mouw, softshell, vhv en all weatherjack met voering. En toch goed kunnen bewegen. Kou bestrijden we door opbouw in laagjes
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #922 Gepost op: 11 december 2013, 20:48:23
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1227611 date=1386760920
Martin,

Ik heb het niet terug kunnen vinden zo snel, maar komt er ook een vervanging voor de gele jekker en parka. Zoja, gaat deze dan eindelijk voldoen aan de RWS norm voor het werken op oa de auto(snel)weg.

Lange,

Ik heb dit via werkmail al bij VTSPN neergelegd, onder andere na de eerste plaatjes van de gele hoes voor het veiligheidsvest. Heb ook wat documenten meegestuurd over de EN- normering voor zichtbaarheidskleding. Ze zouden het meenemen in het ontwerp, als het nog mogelijk was...  :-\

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #923 Gepost op: 11 december 2013, 20:50:51
Al bekend wanneer t uitleveringsschema wordt gepubliceerd per eenheid?

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #924 Gepost op: 11 december 2013, 20:55:27
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1227611 date=1386760920
Martin,

Ik heb het niet terug kunnen vinden zo snel, maar komt er ook een vervanging voor de gele jekker en parka. Zoja, gaat deze dan eindelijk voldoen aan de RWS norm voor het werken op oa de auto(snel)weg.

ER is een werkgroepje bezig om uit te dokteren hoe het nu precies zit met allerlei normen. De RWS norm die je noemt is waarschijnlijk hetgeen wordt beschreven in Europese arboregelgeving voor het werken op het spoor, autosnelwegen en havens. Maar er schijnt meer aan regelgeving te zijn. Na de uitrol van het OPU blijft de huidige gele kleding nog even voor de speciale werkplekken in gebruik. En als men er uit is aan welke eisen de kleding moet voldoen wordt er iets in gang gezet voor de vervanging van de gele kleding.

In ieder geval moet de oppervlakte geel en reflectie aan een bepaalde maat voldoen. Dat is dan ook de reden dat de DPU alleen vanaf een bepaalde maat leverde. Kleine damesmaten voldeden daardoor niet aan de NEN-norm. Wonderlijk genoeg kochten sommige korpsen daarom maar weer in eigen beheer in. M.i. zonder over mogelijke consequenties na te denken.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #925 Gepost op: 11 december 2013, 20:57:37
Citaat van: PatrickSP link=msg=1227727 date=1386791451
Al bekend wanneer t uitleveringsschema wordt gepubliceerd per eenheid?

Hou het BLOG van de projectmanager op de webwinkel in de gaten.

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #926 Gepost op: 11 december 2013, 21:02:42
Citaat van: r1200gs link=msg=1227719 date=1386790929
Blij dat ik toch drie paar schoenen heb van merk X

Ja dan kan je daar mooi aan verdienen via marktplaats als het je eigen schoenen zijn, want anders moet je ze inleveren.

Zonder dollen. Ik bespeur kritiek. Wacht nou eerst eens af. Ik moet eerlijk bekennen ik was ook sceptisch, met name vanwege het logge uiterlijk. Draag sinds eind december één van de proefmodellen en heb even moeten wennen. Ik heb stevige werkschoenen die tegen een stootje kunnen, echte (zee)water dicht zijn.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #927 Gepost op: 11 december 2013, 21:04:09
Citaat van: TDMdR link=msg=1227726 date=1386791303
Lange,

Ik heb dit via werkmail al bij VTSPN neergelegd, onder andere na de eerste plaatjes van de gele hoes voor het veiligheidsvest. Heb ook wat documenten meegestuurd over de EN- normering voor zichtbaarheidskleding. Ze zouden het meenemen in het ontwerp, als het nog mogelijk was...  :-\

Citaat van: MartinJ link=msg=1227730 date=1386791727
ER is een werkgroepje bezig om uit te dokteren hoe het nu precies zit met allerlei normen. De RWS norm die je noemt is waarschijnlijk hetgeen wordt beschreven in Europese arboregelgeving voor het werken op het spoor, autosnelwegen en havens. Maar er schijnt meer aan regelgeving te zijn. Na de uitrol van het OPU blijft de huidige gele kleding nog even voor de speciale werkplekken in gebruik. En als men er uit is aan welke eisen de kleding moet voldoen wordt er iets in gang gezet voor de vervanging van de gele kleding.

In ieder geval moet de oppervlakte geel en reflectie aan een bepaalde maat voldoen. Dat is dan ook de reden dat de DPU alleen vanaf een bepaalde maat leverde. Kleine damesmaten voldeden daardoor niet aan de NEN-norm. Wonderlijk genoeg kochten sommige korpsen daarom maar weer in eigen beheer in. M.i. zonder over mogelijke consequenties na te denken.

We gaan het beleven. Ik hoop van ganze harte dat men er wat mee gaat doen, anders blijf je als je het officieel doet, nog steeds met dat hesje over je gele jas  lopen.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #928 Gepost op: 11 december 2013, 21:08:51
Citaat van: MartinJ link=msg=1227723 date=1386791146
Overbodige kleding wordt ingenomen, zoals dat nu ook al hoort te gebeuren.  

mogen ze wel een vrachtwaggel meenemen. Heb in totaal 24 overhemden, 25 polo's, 7 coltruien, 3 gewone truien, 2 blauwe jekkers, 1 blauwe parka(met de kaartjes er nog aan, 7 broeken, 2x Stadler motorpakken(met de blauwe broek dus) en 1,5 leren zomerpak, 1 gele jekker en 2 gele parka's en 3 windstoppers.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #929 Gepost op: 11 december 2013, 21:26:38
Zal ik mijn adres PB'en? Kort ik ze zelf wel in met mijn 20cm minder dan jij  O0 0098