Kleding en kleuren MMT kleding

Auteur Topic: Kleding en kleuren MMT kleding  (gelezen 15356 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #10 Gepost op: 22 december 2012, 06:30:41
Ach collega, ik vond het wel grappig. Ik heb de diender aangeboden om mijn vinger even in zijn aars te steken, om te bewijzen dat ik echt arts ben. Nadat ik verdere behandeling van het inmiddels overleden slachtoffer zinloos had geacht, wilde de desbetreffende agent graag mijn gegevens en functie noteren om op te nemen in het proces verbaal. Na vijf tevergeefse pogingen om het woord "anesthesioloog" correct te spellen, hem ik toen tegen hem gezegd; "joh.., schrijf dan maar gewoon "gasboer" op.

Waarom verbaast dit me toch weer helemaal niets van jou...?  ;D
Arts  www.alphalog.nl


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #11 Gepost op: 22 december 2012, 09:37:55
Bijna goed, uitsluitend intensivisten en de fellows ( intensivist i.o.)

Die Radboud meneer waar Tomyboy het over heeft is internist-intensivist.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #12 Gepost op: 22 december 2012, 14:37:09
Niet te vergeten; de reddingsbrigade loopt ook in het voormalige MMT pak: rood met geel.
Nu zul je die in het ziekenhuis minder snel tegenkomen, maar ik heb me laten vertellen dat dit bij MMT inzetten op het strand nog wel eens tot verwarring heeft geleid. Vandaar ook de probleemstelling van het MMT voor aanschaf van de nieuwe pakken:

Citaat
Het probleem
Steeds meer hulpinstanties liepen in kleding die leek op de kleding van de MMT-medewerkers. Dat zorgde voor verwarring. Daarnaast werd de kleding door de MMT's zelf ingekocht en gereinigd. Lange levertijden waren geen uitzondering en door het wisselende personeelsbestand ontstonden voorraden incourante kleding. Bovendien verloor de kleding door de eigen reiniging snel zijn voor signaalkleding specifieke eigenschappen. De veiligheid van de medewerkers liep gevaar.
bron: http://www.berendsen.nl/cases/mmt

Het zou denk ik geen kwaad kunnen als de overheid een brede richtlijn opstelt voor dergelijke kleding, om zo enige orde in de chaos te scheppen. Maar kennelijk is er geen partij binnen de overheid die dit als haar taak beschouwt. Zoals we zagen bij de richtlijn omtrent voertuigstriping (jaren geleden was deze nog niet verplicht), is men vaak wel bereid om navolging te geven aan een richtlijn, om zo de herkenbaarheid te vergroten.


Overigens: hebben alleen de H-MMT's die oranje pakken van Berendsen gekregen, of ook de (resterende) grondgebonden MMT's? Ik dacht het eerste, dus daar zou dan ook nog verschil in zitten.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #13 Gepost op: 22 december 2012, 15:00:37
Chapeau, het patent op het MMT stoeipak strekt niet verder dan het unieke reinigingsprocédé van de wasserette.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #14 Gepost op: 27 december 2012, 20:04:04
Chapeau, het patent op het MMT stoeipak strekt niet verder dan het unieke reinigingsprocédé van de wasserette.

Ik zou de kleurtjes de kleurtjes laten en daarvoor in de plaats duidelijke, beschermde, logo's te gebruiken


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #15 Gepost op: 8 januari 2013, 22:14:52
http://www.ginopress.nl/twee-gewonden-bij-zwaar-ongeval-in-beltrum/

Niet heel goed te zien, maar op foto 14 en 15 is het (grondgebonden) MMT van Enschede te zien. In de oude kleding van het MMT's. De inzet was op 18 november 2012.

(I.v.m. rechten alleen de link)
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #16 Gepost op: 8 januari 2013, 23:15:38
Dat zijn de pakjes die ik bedoelde in mijn eerste vraag. Ik vind het net zo mooi als een internationaal persbureau in Beltrum.


Bart S

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 9 januari 2013, 15:24:03
Bijzonder. Ik dacht dat die grondgebonden MMT's er helemaal uit waren voor dit soort inzetten.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #18 Gepost op: 9 januari 2013, 15:29:27
Bijzonder. Ik dacht dat die grondgebonden MMT's er helemaal uit waren voor dit soort inzetten.

Er is ook niemand die met zekerheid kan zeggen dat we op deze foto's een MMT in actie zien. We zien mensen aan het werk in oude MMT pakken. Iedereen mag deze kleding dragen. Wie weet is het een clubje autodidacten met een medische website waarvan men in de veronderstelling was dat het een MMT betrof.

Een deel van de echte MMT's draagt pakken waarvan de politie denkt dat het de bergers zijn, het hoeft niet vreemd te zijn als de politie denkt met het MMT van doen te hebben als je de rood/gele pakjes aantrekt toch.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #19 Gepost op: 9 januari 2013, 15:43:19
Er is ook niemand die met zekerheid kan zeggen dat we op deze foto's een MMT in actie zien. We zien mensen aan het werk in oude MMT pakken. Iedereen mag deze kleding dragen. Wie weet is het een clubje autodidacten met een medische website waarvan men in de veronderstelling was dat het een MMT betrof.

Oude MMT-pakken? Volgens mij gewoon de MMT-pakken van de grondgebonden MMT's en tevens de oude pakken van de heli-MMT's. Die hebben echter nu andere pakken....
Ben benieuwd waar je de informatie vandaan hebt ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding