zou ambulance komen

Auteur Topic: zou ambulance komen  (gelezen 5085 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

billy

• Gast
Gepost op: 28 maart 2005, 15:47:33
zou een ambuance komen als iemand uitgebreide verbandingen aan de handen heeft 2e graads? Snelverbandje er overheen kan ook niet echt.

Ridder Pim

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2005, 16:52:49
Als diegene of een omstander 112 belt wel.

Peter.

• Junior gebruiker
  • **
  • Verpleegkundig docent
Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2005, 22:48:34
Als diegene of een omstander 112 belt wel.

Dacht je?!?

Als ik geen reden zie voor een ambu, dan zal men op een andere wijze vervoer moeten regelen...
WeeT WaT Je ZeGT, MaaR ZeG NieT aLLeS WaT Je WeeT!!!

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #3 Gepost op: 29 maart 2005, 08:46:11
welke meldkamer werk je??? ik ken er zat die er een ambu voor sturen. persoonlijk zeg ik ga 20 minuten koelen en dan evt zelf naar HA of HAP. maar ja de mka stuurt je toch uit angst voor klachten en dan krijgt de klager toch altijd gelijk vooral als ze er de lokale media bij halen want dan hebben die ook eens een echte roddelrel

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 29 maart 2005, 09:29:29
Aan zijn profiel te zien in Zeeland. :)

In ieder geval zou je die ambu op een A2 daarheen kunnen sturen, zodat ze goed te tijd hebben om te koelen.  ;D

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 29 maart 2005, 09:53:17
zou een ambuance komen als iemand uitgebreide verbandingen aan de handen heeft 2e graads? Snelverbandje er overheen kan ook niet echt.

Denk ook even aan de regel van negen, dat zegt iets over de ernst.

Met behulp van de regel van negen kunt u bepalen hoe groot het oppervlak van de verbranding is. Bij een oppervlak van meer dan negen procent van het lichaamsoppervlak in de tweede of derde graad, kan het slachtoffer in Shock komen.
Aan Shock kunnen wij zelf niets doen maar het is wel van groot belang dat het slachtoffer naar een ziekenhuis gaat.
Bron: http://www.ehbo.zgratis.nl/verbrandingen.htm

Misschien interessant?

Christian

Miekje

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 29 maart 2005, 10:35:27
Ik hoopte toch eigenlijk dat ze bij de meldkamer het advies gaven een taxi te bellen. Met 2 verbrandde handen kan je zelf idd geen auto rijden maar een ambulance laten komen  ???

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 29 maart 2005, 11:23:50
Billy spreekt hier duidelijk over uitgebreide verbranding 2e graads,laat maar rijden die gele auto.Zoveel te eerder is er medische hulp terplaatse,die doeltreffend medische hulp kan verlenen

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #8 Gepost op: 29 maart 2005, 12:34:42
sorry peter maar ik ben het niet met je eens.

er zijn al veel minder gele dan rode auto's, natuurlijk mag dat geen smoes zijn als het echt nodig is maar dit moet kunnen.

laat ze eerst maar een tijdje rustig koelen en dan met iemand of een taxi naar hap of seh gaan. ze mankeren niets aan de voetjes.

Ridder Pim

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 29 maart 2005, 12:42:05
En dan kom je bij de huisarts en dan mag je in de wachtkamer gaan zitten... :P