Assistentie ambulance bij reanimatie

Auteur Topic: Assistentie ambulance bij reanimatie  (gelezen 257546 keer)

0 gebruikers (en 49 gasten bekijken dit topic.

Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #50 Gepost op: 30 december 2012, 20:27:22
Het zijn de ambulancediensten die dit doen, zij hebben het zo besloten.

Stoere taal, maar klinkklare onzin.


Barn

  • Verpleegkundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
  • ALS / PALS / PHTLS
Reactie #51 Gepost op: 30 december 2012, 20:29:27
Hoeveel geld heeft U daar dan voor over?
Ik heb daar best wel wat geld voor over. En volgens mij betaal ik aardig wat belasting om de overheidsuitgaven te sponsoren. Het geld voor het JSF project, wat een faillure is, kon beter in de Ambulancezorg gepompt worden of het optimaliseren van de acute zorg (SEH / Huisartsenposten).

Het is makkelijk (net als ik wat ik doe) om de oplossing bij de overheid te leggen daar waar de zorgverzekeringen qua geld er mee gemoeid zijn. Maar dan nog... de overheid heeft heel veel macht om veranderingen (hopelijk ook verbeteringen) door te voeren alleen al als je kijkt naar de wettelijke kaders. En alles is mogelijk in dit welvarende land.
Healing is a matter of time, but it is sometimes also a matter of opportunity.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #52 Gepost op: 30 december 2012, 20:30:33
Dan heb je tenminste nog enigszins kans dat je iemand weer "normaal" hartrime geeft. (Hoe iemand er later vaak uitkomt praten we maar niet over  98uiye )

Praat daar maar wel over. De hartstichting schrijft in haar rapport over percentage mensen die in het ziekenhuis worden opgenomen na AED inzet. Ik ben nieuwsgierig naar het percentage dat uit het ziekenhuis wordt ontslagen. Van die groep wil ik ook wel weten wat de quality of life is (neurologisch gezien).

Stoere taal, maar klinkklare onzin.

Niet klinkklare onzin roepen zonder onderbouwing. Vertel me dan wie het bedacht heeft en op deze manier heeft ingevoerd? Het parlement heeft hier nooit over gesproken, het is een uitwas van de marktwerking.

Het is overigens voor de hulpverleners niet-medisch een opsteker om ook eens een succesje mee te maken.

Misschien moet je dan ook je succesje een droge pamper aantrekken, de kwijl uit de mondhoek vegen en af en de rolstoel door het park drukken. Ga er maar rustig van uit dat wat jij je succesjes en opstekers noemt dat lang niet altijd zijn, zeker niet bij oudere mensen in thuissistuaties. Succesjes boeken kan je ook op het voetbalveld, daarvoor hoef je niet te gaan reanimeren.


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #53 Gepost op: 30 december 2012, 20:42:35
Zullen we dan eens beginnen met de politie officieren die met pijn en moeite accoord zijn gegaan met 1.9 ton salaris per jaar? Dat kan nog veel verder omlaag voor een commissaris van politie, daarna kijken we eens naar alle zorgbestuurders, daarna eens binnen de zorg of het echt nodig dat is dat elke afdeling een verpleegkundig manager en een bestuurlijk manager nodig heeft, dan kijken we eens of het normaal is dat een operatiekamercomplex 8 verschillende managers nodig heeft.

En als de politie-officieren nu bereid zouden zijn om dit werk voor de helft te doen, wat levert dat dan op?

Overigens ben ik van mening dat de meeste zorg-bestuurders en -managers volledig kunnen worden gemist. Misschien dat we voor dat geld een paar ambulances extra kunnen inzetten. Het terugbrengen van de aanrij-tijd naar de (gewenste) acht minuten kost jaarlijks enkele honderden miljoenen euro's extra en daarmee red je nog niet veel levens mee. Ik heb vijf jaar in Afrika gewerkt en met honderd miljoen euro had ik daar meer dan tien miljoen mensen blijvend van schoon drinkwater kunnen voorzien...
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #54 Gepost op: 30 december 2012, 20:46:07
Defensie heeft afgelopen al haar tanks moeten afstoten, misschien ook wel een leuke extra taak voor de brandweer om in het ontstane gat te springen. Er zal vast wel een bureaucraat een rapport willen schrijven om te stellen dat de verdediging van het land een stuk beter is geworden door de brandweerinzet.

Sorry maar dit voorbeeld slaat natuurlijk nergens op en ik zie alleen maar een soort frustratie in jouw reacties. Brandweer is met de reeds bestaande apparatuur en kennis begonnen aan een proef om mee te gaan aanrijden naar meldingen van een reanimatie. Aangezien de brandweer veel meer posten heeft en overal veel sneller kan zijn. Deze proef is destijds uitgebreid onderzocht.(niet alleen achter een bureau vandaan) Ook in de praktijk zie ik dagelijks de meerwaarde om mee uit te rukken naar deze meldingen.


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #55 Gepost op: 30 december 2012, 20:50:19
Ik heb daar best wel wat geld voor over.

De meeste mensen helaas niet. Het land is te klein als er een paar procent koopkracht moet worden ingeleverd. De mensen gaan de straat niet op als de ambulance te laat komt. Overigens staat het je vrij om een donatie te doen aan een ambulancedienst. Zo is ooit het Rode Kruis ontstaan...
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #56 Gepost op: 30 december 2012, 20:51:35
Sorry maar dit voorbeeld slaat natuurlijk nergens op en ik zie alleen maar een soort frustratie in jouw reacties. Brandweer is met de reeds bestaande apparatuur en kennis begonnen aan een proef om mee te gaan aanrijden naar meldingen van een reanimatie. Aangezien de brandweer veel meer posten heeft en overal veel sneller kan zijn. Deze proef is destijds uitgebreid onderzocht.(niet alleen achter een bureau vandaan) Ook in de praktijk zie ik dagelijks de meerwaarde om mee uit te rukken naar deze meldingen.

Er zijn nog veel meer openbare scholen in Nederland, daar hebben ze allemaal brandblussers en mensen met BHV certificaat. Als de brandweerzorg faalt gaan we dan onderwijzers laten uitrukken, of noemen we dat pure armoede en afkaveling van de brandweerzorg?

De brandweer had de apparatuur niet, ze zijn voorzien van een AED en een cursus. Zelfverklaarde medische hulpverleners, niets professioneel of deskundig aan.

De meeste mensen helaas niet. Het land is te klein als er een paar procent koopkracht moet worden ingeleverd. De mensen gaan de straat niet op als de ambulance te laat komt. Overigens staat het je vrij om een donatie te doen aan een ambulancedienst. Zo is ooit het Rode Kruis ontstaan...

Die donatie doet de burger al, we noemen dat zorgverzekering.


Barn

  • Verpleegkundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
  • ALS / PALS / PHTLS
Reactie #57 Gepost op: 30 december 2012, 20:57:46
Overigens staat het je vrij om een donatie te doen aan een ambulancedienst. Zo is ooit het Rode Kruis ontstaan...
Maar uh, bedankt voor de tip!  >:D
- Wat betreft de outcome... volgens mij is daar een recente studie naar gedaan. Die scheen niet heel optimistisch te zijn.
Even databank afzoeken...
Healing is a matter of time, but it is sometimes also a matter of opportunity.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #58 Gepost op: 30 december 2012, 20:59:29
De brandweer had de apparatuur niet, ze zijn voorzien van een AED en een cursus. Zelfverklaarde medische hulpverleners, niets professioneel of deskundig aan.
D,r zal geen enkele brandweerman zich zelf medisch hulpverlener durven noemen. ::)


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #59 Gepost op: 30 december 2012, 21:01:36
Die donatie doet de burger al, we noemen dat zorgverzekering.

Kennelijk is de premie niet hoog genoeg om alle wensen te honoreren.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding