Assistentie ambulance bij reanimatie

Auteur Topic: Assistentie ambulance bij reanimatie  (gelezen 258255 keer)

0 gebruikers (en 58 gasten bekijken dit topic.

Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #640 Gepost op: 7 januari 2013, 19:21:22
en wat is dan het verschil met de burger??
of een prof er over praat of een burger
daar zit volgens mij geen verschil in
beide schenden de privacy van de patient
dus daarmee is deze hele discusie over privacy van de patient eigenlijk een wassen neus
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #641 Gepost op: 7 januari 2013, 19:22:36
het grote verschil in de net genoemde goed gedrag verklaring bij het zoeken van een nieuwe baan is simpel weg dat het bij jou/jullie gaat om je vaste baan waarbij je een hoop voorbehouden handelingen verricht. burgerhulpverleners zijn vrijwillgers (nog nooit een vrijwillig-brandweerman gehoord die een goed gedrag verklaring moet inleveren) en verrichten maar een handeling, het reanimeren


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #642 Gepost op: 7 januari 2013, 19:23:37
leg die vraag eens bij de wetgever
die heeft tenslotte ook bepaald dat wij als burgerhulpverleners op een melding af mogen gaan
en een huis binnen treden om een reanimatie te starten

dus loop niet elke keer een hulpverlener af te zeiken
maar ga eens lekker tegen de wetgever aanzeiken, die is verantwoordelijk lijkt mij

Ik heb het al eerder geschreven,
Ook als de deur al openstaat, bel ik aan.
Als ze mij niet binnen laat, dan ga ik weer
Als ze mij wel binnen laat, dan doe ik mijn werk
Ik ga, ongevraagd , de kortste weg naar het SO
Als de ambu terplaatse is, vraag of ik ergens mee kan helpen
zo niet, dan neem ik, als dat kan, afscheid en ga weg langs de kortste weg naar buiten.

Er heeft mij in 20 jaar, geen enkel SO gevraagd naar mijn  EHBO diploma


Saanniee

  • Gast
Reactie #643 Gepost op: 7 januari 2013, 19:28:08
het grote verschil in de net genoemde goed gedrag verklaring bij het zoeken van een nieuwe baan is simpel weg dat het bij jou/jullie gaat om je vaste baan waarbij je een hoop voorbehouden handelingen verricht. burgerhulpverleners zijn vrijwillgers (nog nooit een vrijwillig-brandweerman gehoord die een goed gedrag verklaring moet inleveren) en verrichten maar een handeling, het reanimeren

Verklaring van goed gedrag gaat niet over de voorbehouden handelingen. Daar heb je de big-registratie voor. De verklaring van goed gedrag was alleen nodig, omdat je bij andere mensen thuis komt. Zelfs mijn collega's die alleen maar huishoudelijk hulp verrichten moesten zo'n verklaring inleveren. Het is alleen maar een bewijs dat je van de afgelopen jaren niks op je kerfstok hebt.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #644 Gepost op: 7 januari 2013, 19:31:21
dus loop niet elke keer een hulpverlener af te zeiken
maar ga eens lekker tegen de wetgever aanzeiken, die is verantwoordelijk lijkt mij
als je aan simpele regels houdt, dan heb je niets te duchten


soetevent

  • BHV / Burgernet AED
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 318
  • 叁多
    • Bliksemdetectie.nl
Reactie #645 Gepost op: 7 januari 2013, 19:35:43
Volgens 024 is het alleen de burger die zich daaraan schuldig zou maken , want de profs hebben immers beroeps geheim

daar kan ik me wel in vinden , heb daar ook totaal geen probleem mee
En aanvullend, als ze van mij een ondertekende geheimhoudingsverklaring willen hebben, prima, zou ik ook doen.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #646 Gepost op: 7 januari 2013, 19:40:20
Verklaring van goed gedrag gaat niet over de voorbehouden handelingen. Daar heb je de big-registratie voor. De verklaring van goed gedrag was alleen nodig, omdat je bij andere mensen thuis komt. Zelfs mijn collega's die alleen maar huishoudelijk hulp verrichten moesten zo'n verklaring inleveren. Het is alleen maar een bewijs dat je van de afgelopen jaren niks op je kerfstok hebt.

Maak je niet al te druk, dat doe ik ook niet.

Hier op het forum zijn heel veel politiemensen, als ze straks klaar zijn met hun eigen discussies op het forum over de nieuwe knipperlampjes in de bumper van de Volvo zullen ze vast hier wel uitleggen wat het belang is van bijvoorbeeld een verklaring van goed gedrag. Politiemensen staan met beide benen in de maatschappij, weten wat er speelt, weten dat je niet maar zo een woning van een kwetsbare burger kan beschouwen tot een openbare gelegenheid.

Misschien gaat er ook nog wel een agent uitleggen dat het schenden van beroepsgeheim niet mag van de Wet, de mensen die zich daar schuldig aan maken kunnen op diverse manieren worden aangepakt, terwijl de burger hetzelfde kan komen te weten en vrijuit mag spreken zoveel hij wil omdat niemand hem er voor verantwoordelijk kan houden.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #647 Gepost op: 7 januari 2013, 19:41:04
Beroepsgeheim is sowieso een wassen neus, of dat nu geldt voor de arts of voor de burgerhulpverlener.
Ken ook artsen, broeders en vpk die details vertellen van patiënten welke ze hebben meegemaakt. Zolang ik geen naam en of adres weet vind ik het niet zo schokkend allemaal.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #648 Gepost op: 7 januari 2013, 19:41:42
En aanvullend, als ze van mij een ondertekende geheimhoudingsverklaring willen hebben, prima, zou ik ook doen.

daar ga ik ook in mee
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


Saanniee

  • Gast
Reactie #649 Gepost op: 7 januari 2013, 19:43:00
Maak je niet al te druk, dat doe ik ook niet.

Hier op het forum zijn heel veel politiemensen, als ze straks klaar zijn met hun eigen discussies op het forum over de nieuwe knipperlampjes in de bumper van de Volvo zullen ze vast hier wel uitleggen wat het belang is van bijvoorbeeld een verklaring van goed gedrag. Politiemensen staan met beide benen in de maatschappij, weten wat er speelt, weten dat je niet maar zo een woning van een kwetsbare burger kan beschouwen tot een openbare gelegenheid.

Misschien gaat er ook nog wel een agent uitleggen dat het schenden van beroepsgeheim niet mag van de Wet, de mensen die zich daar schuldig aan maken kunnen op diverse manieren worden aangepakt, terwijl de burger hetzelfde kan komen te weten en vrijuit mag spreken zoveel hij wil omdat niemand hem er voor verantwoordelijk kan houden.

Maak me zeker ook niet al te druk. En mooi gesproken trouwens ;)