Motoragenten beschoten met automatische wapens na liquidatie Bossestraat - Amsterdam 29-12-2012

Auteur Topic: Motoragenten beschoten met automatische wapens na liquidatie Bossestraat - Amsterdam 29-12-2012  (gelezen 108601 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Enerzijds ben ik het met je eens, anderzijds kan het ook op een legale manier verdient zijn (auto van pappie, gat in de markt gevonden). Kan je in ieder geval zeggen dat er regelmatig acties omtrend deze doelgroep zijn en daar komt helaas niet altijd uit wat je als burger graag ziet. Namelijk persoon in het chavot en de auto in de schredder, daar is geen wettelijke basis voor en die zal er waarschijnlijk ook niet komen. Je moet of net geluk hebben dat tijdens zo'n actie je ze op een andere grond kan pakken, of gewoon het ouderwedse recherche werk waarbij je dit soort dingen op voorhand probeert te voorkomen.

Klopt, het is denk ik ook een lastig verhaal... Je kunt in Nederland helaas niet zomaar iemand ergens op pakken, vermoedens zijn onvoldoende...
Ik vind het alleen zo vreemd. Als je naar Opsporing verzocht kijkt ook. Vaak worden er bij zware zaken(overvallen, schietpartijen e.d.) snelle dure en exclusieve auto's gebruikt. Vaak gestolen maar vaak wel een paar dagen van te voren. Dan denk ik, waar staat dat spul in de tussentijd en valt het niemand op als je buurjochie ineens in een dikke auto rijdt terwijl hij nooit aan het werk is??
De daders van dergelijke praktijken wonen meestal niet vrijstaand in het Gooi of op andere plaatsen waar die auto's gebruikelijk zijn.


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Dit soort gasten willen ook wel eens zo'n voertuig huren om niet te traceren te zijn.

Huren in de zin van jatten vaak, zowel de auto's als de nieuwe kentekenplaten. Dat de platen afkomstig zijn van een auto op Marktplaats is denk ik ook wel te verklaren.
Ik vermoed dat ze daar zoeken naar gelijkende auto's om zo passende platen te vinden. Naam en woonplaats staat er vaak bij.


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Huren in de zin van jatten vaak, zowel de auto's als de nieuwe kentekenplaten. Dat de platen afkomstig zijn van een auto op Marktplaats is denk ik ook wel te verklaren.
Ik vermoed dat ze daar zoeken naar gelijkende auto's om zo passende platen te vinden. Naam en woonplaats staat er vaak bij.

In frankrijk hadden die criminelen een platenpers bemachtigd. Op internet zocht hij dan zelfde type auto's waar ook de kleur overeen kwam. Dan kocht je een gestolen auto met 2 setjes nieuwe kentekens er bij. Het komt  uit die documentaire van de bende van Marseille, kan even linkje niet meer vinden, heeft hier wel ergens gestaan een keer :)...


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Hmm 21 en 28 en dan een Range Rover?? Dat verdien je dus niet als timmerman.
Het is toch ook niet zo lastig om de gasten eruit te halen die niet eerlijk aan de centjes komen.

En dan met zulke wild west agenten en andere burgers in gevaar brengen. Dat tuig moet veel harder aangepakt worden....

In Rotterdam-Rijnmond is regelmatig actie hierop wat beter bekent staat als de  Patseraanpak
Zie bijvoorbeeld: Patsercontrole in Rotterdam-Centrum of uit 2009 Patseraanpak levert auto's en geld op


Klik deze regel maar aan voor meer Google resultaten over Patseraanpak.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
In Rotterdam-Rijnmond is regelmatig actie hierop wat beter bekent staat als de  Patseraanpak
Zie bijvoorbeeld: Patsercontrole in Rotterdam-Centrum
of uit 2009 Patseraanpak levert auto's en geld op


Klik deze regel maar aan voor meer Google resultaten over Patseraanpak.

Deze patser aanpak heeft ook al geleid tot diverse aanklachten die geschikt zijn door het OM. Rijke ouders hebben namelijk goede advocaten die hier een zaak ongelijke behandeling in zien. Dit stond een paar weken geleden op NU.nl.
Het is ook discriminatie eigenlijk, omdat een jong iemand in een mooie auto rijdt  moet ie maar vaker staande gehouden worden om te zien of ie niet met illegale dingen zijn auto betaald. Het feit dat het OM deze zaken allemaal schikt wil toch ook wel wat zeggen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Niks nieuws die aanpak, ik had als 18-jarige al heel grote en dure auto's, simpelweg omdat ik via familie en vrienden in de autobranche er in kon rijden.Ventje van 18, nieuwe S-klasse of grote Amerikaanse bak, mijn record staat op 3 staande houdingen in een uur tijd, centrum Rotterdam.


Barn

  • Verpleegkundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
  • ALS / PALS / PHTLS
Als je niks te verbergen hebt is er niks aan de hand.  ;D
On topic) Ik vraag me af hoe de daders ontsnapt zijn. Ook dat zal misschien nooit beantwoord worden...
Healing is a matter of time, but it is sometimes also a matter of opportunity.


sylvester1986

  • Gast
Ik dacht direct aan de Scarface bende, omdat die ook niet terugdeinzen om op de politie en burgers te schieten. :-\


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Als je niks te verbergen hebt is er niks aan de hand.  ;D
On topic) Ik vraag me af hoe de daders ontsnapt zijn. Ook dat zal misschien nooit beantwoord worden...

Gewoon ene auto dumpen en weer in de andere stappen. En als niemand dat gezien heeft. Dan wordt het heel lastig zoeken. Ben redelijk goed bekend daar. Maar je kunt vanaf de Bok de Koverweg alle kanten op. BV de polder in... 98uiye En vanaf daar zo de A4/A5/A9 op.....


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Het lijkt wel als of we terug zijn in het jaar 2004... Toen schoten ze elkaar ook af.