Motoragenten beschoten met automatische wapens na liquidatie Bossestraat - Amsterdam 29-12-2012

Auteur Topic: Motoragenten beschoten met automatische wapens na liquidatie Bossestraat - Amsterdam 29-12-2012  (gelezen 108597 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
AT5 ‏@AT5

Bewoners Staatsliedenbuurt dachten aan vuurwerk. Het bleken schoten uit geautomatiseerde wapens http://at5.nl/s/ogi

Tevens de link naar een filmpje op AT5


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Het klopt wel wat die ene man zegt in de reportage van AT5.
Ze hadden geen beter moment als deze periode kunnen uitkiezen omdat heel veel mensen het verschil niet zullen
herkennen tussen daadwerkelijk schieten en vuurwerk zeker met het tegenwoordig zwaardere vuurwerk.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Die gasten die dit op hun geweten hebben zijn het licht in de ogen niet waard. Ze hebben een extreem groot risico genomen op het raken van eventuele burgers op straat of in de woningen langs de route. Je zal maar TV zitten kijken en er vliegt een kogel door je raam naar binnen, of je wordt geraakt dan...

Wat ik betreur, maar de politie niet verwijt, is dat ze klaarblijkelijk geen daders hebben kunnen aanhouden. Dit betekend dat er nog een totaalmalloot rondloopt met een automatisch wapen en die dus ook bereid is om er mee in de rondte te schieten. Erg griezelig dit.

EDIT: overigens enorm veel sterkte voor de betrokken dienders. Het zal je maar gebeuren in spervuur te komen liggen van een totaalmalloot...


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Tweede dode door schietpartij in Amsterdam
AMSTERDAM - De schietpartij zaterdagavond in de Staatsliedenbuurt in Amsterdam heeft een tweede leven geëist.



Een man die zwaargewond was geraakt na te zijn beschoten, is in het ziekenhuis aan zijn verwondingen overleden. Een andere man stierf ter plaatse.

Dat heeft de politie zondag gemeld. De slachtoffers zaten in een auto met Frans kenteken die rond 22.30 uur veelvuldig werd beschoten met automatische vuurwapens.

Ook in de directe omgeving van de auto is geschoten. De identiteit van de mannen is volgens de politie nog niet vastgesteld.

Agenten beschoten

De schutters, die in een zilvergrijze Audi A4 zaten, hebben op hun vlucht op de Haarlemmerweg op politieagenten geschoten.

Die raakten niet gewond. De vluchtauto is leeg aangetroffen in de Bok de Korverweg in Amsterdam.

http://www.nu.nl/binnenland/2993272/tweede-dode-schietpartij-in-amsterdam.html


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
AT5 ‏@AT5

Bewoners Staatsliedenbuurt dachten aan vuurwerk. Het bleken schoten uit geautomatiseerde wapens http://at5.nl/s/ogi

Tevens de link naar een filmpje op AT5
Wapens met Windows 8?  ;D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill




Mark B

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
  • Iedereen moet een leven lang leren.
Idd waar gaat het naar toe en als ze wat minder bezuinigen en zorgen voor nog meer Blauw op straat halen dergelijke crimi's zulke actie wel uit hoofd. Hoop ik... ::)

Mensen die dit soort dingen doen kijken echt niet uit voor een agentje. Dat blijkt hieruit wel lijkt me. Ik vind het wel zorgelijk, waren altijd meer Amerikaanse tafrelen.
medewerker opleiden en oefenen bevelvoerder oud-preventist instructeur / oefenleider


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Mensen die dit soort dingen doen kijken echt niet uit voor een agentje. Dat blijkt hieruit wel lijkt me. Ik vind het wel zorgelijk, waren altijd meer Amerikaanse tafrelen.
Nu wil ik niet de situatie bagatelliseren, maar als ik als professioneel crimineel zo'n actie zou uitvoeren dan zou ik me wel twee keer bedenken om daadwerkelijk gericht op een agent te schieten. D.w.z. gericht om uit te schakelen. Een paar schoten "in de richting" is in het donker, waarbij de achtervolger het mondingsvuur zeer duidelijk kan zien, waarschijnlijk al meer dan genoeg om de achtervolger te laten schrikken en de achtervolging te laten staken. Een treffer betekent ook dat de achtervolging zal worden gestaakt, maar dat levert onmiddellijk een tegenreactie op. De drive vanuit de politie om de daders te pakken wordt dan ineens dubbel zo hoog. Dat risico zou ik als crimineel niet willen nemen...  >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Voorlichting delegeert vrij weinig zaken (zo rond de 0,0%) als het gaat om informatieverspreiding bij dit soort incidenten.


Regio Noord (Frl, GN en Dr) hebben een aantal politiemensen die ook woordvoering en persvoorlichting kunnen doen. Dit omdat deze regio geografisch zo groot is met de invoering van de Landelijke politie, dat voorlichters lang niet overal tijdig kunnen zijn. Zo zijn er voor de hele regio voor de piketuren twee voorlichters beschikbaar. Die kunnen dus in Delfzijl zitten maar ook in Meppel.

Misschien dat dit in AA niet speelt, maar voorlichting delegeert dus wel degelijk in de regio van de MKNN!
De betrokken politiemensen hebben wel een training gehad, en bij grotere incidenten zal voorlichting het ook overnemen van deze dienders.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch

Regio Noord (Frl, GN en Dr) hebben een aantal politiemensen die ook woordvoering en persvoorlichting kunnen doen. Dit omdat deze regio geografisch zo groot is met de invoering van de Landelijke politie, dat voorlichters lang niet overal tijdig kunnen zijn. Zo zijn er voor de hele regio voor de piketuren twee voorlichters beschikbaar. Die kunnen dus in Delfzijl zitten maar ook in Meppel.

Misschien dat dit in AA niet speelt, maar voorlichting delegeert dus wel degelijk in de regio van de MKNN!
De betrokken politiemensen hebben wel een training gehad, en bij grotere incidenten zal voorlichting het ook overnemen van deze dienders.
Dan wordt het dus niet gedelegeerd naar een agent die toevallig aan het incident gekoppeld is (of meeluistert) zonder hiervoor enige vorm van contact of toestemming gehad te hebben van voorlichting, ik=k doelde uiteraard op (zelf-)"delegatie" naar (van) een niet-geinstrueerde agent.