traumaheli strand in Oud-Beijerland

Auteur Topic: traumaheli strand in Oud-Beijerland  (gelezen 4016 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 3 april 2005, 19:33:02
De piloot neemt vaak geen risico. Een paar jaar geleden is een ladderwagen van R'dam tegen een van de wieken aangereden van de toenmalig Life Line. Mooi dat er eerst een technicus uit duitsland moest komen om te beoordelen of hij weer mocht vliegen.
Volgens mij is de piloot na beoordeling van de wieken door een technicus alleen terug gevlogen en is daarna de wiek vervangen......  ;D

met de opendag vorig jaar in aalsmeer ging die ook al door het lint, er zat namelijk iemand aan de wieken waardoor ze evt in kunnen deuken (is niet gebeurt maar toch) en hij heeft gelijk, hij moet er mee de lucht in en is verantwoordelijk als der wat mocht gebeuren
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ambuman

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 3 april 2005, 21:32:42
Toch is het een inschattingsfout.
Dit mag natuurlijk niet gebeuren. En dan kan het een noodgeval zijn, dan nog geldt veiligheid als prioriteit 1.
En nu ontstaat de situatie dat het MMT zich noodgedwongen 1 dag met de Vito moet verplaatsen waardoor er een forse beperking van de actieradius ontstaat.
Tevens is het geen handige actie omdat de mogelijkheid erin zit dat de patient per heli vervoerd moet worden, maar dat dit hierdoor niet mogelijk was.

Toen ik de foto voor het eerst zag met die heli op die zandhoop, was mijn reactie al "vreemde plaats".
Pas later hoorde ik dat hij door deze landing een dag in Oud-Beijerland moest blijven.

Even het koppie erbij houden lijkt me wel gewenst in dit soort situaties.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 3 april 2005, 21:46:11
volgens mij zijn er ook zat plekken waar ide kan landen (hier wel tenminste)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Cor van Gent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 320
    • Brandweer Oud-Beijerland
Reactie #13 Gepost op: 3 april 2005, 22:14:11
dat klopt maar hij wou zo dicht mogelijk bij het ongeval landen
en ik weet niet precies waarom die nou kapot was.
kwam wel door het zand maar ik weet niet het technische van het verhaal
Regio Zuid-Holland-Zuid


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #14 Gepost op: 7 april 2005, 20:38:37
Ik zal jullie uit de droom helpen. Ik heb gisteren rond 18:00 uur met de piloot van de Lifeliner Two staan praten over dit voorval, ze waren bij ons op het eiland bij een ongeval met beknelling nabij Nieuwe Tonge(gemeente Middelharnis)

Dat in Oud Beijerland was puur een electronisch mankement en had dan ook niets te maken met zand in de rotor zodat er overal gesuggereerd wordt. Voorheen met de Oude Lifeline hadden ze nog wel wat mechanische onderdelen maar hier moest een laptop en een technische man aan te pas komen. En die hebben ze als standaarduitrusting dus niet bij zich.

Als het wel zo zou zijn dan zou de inzet op stranden ook in gevaar komen en dat zou niet werkbaar zijn.

gr,

Paul

Hieronder nog een paar foto's van dit ongeval.




Ik heb 2 foto's verwijdert, aangezien het SO er met het aangezicht op staat en de kentekenplaat is niet afgedekt. Dit alles in verband met de privacy en evt. klachten.

Global Ronald ;)
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


AS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Reactie #15 Gepost op: 8 april 2005, 15:50:14
Ja en dat ze ook regelmatig op strand bewijzen ook deze foto's maar weer....

Strand Bergen, 2 april 2005

http://www.reddingsbrigade-schoorl.nl/html/Laatste%20acties.htm

http://www.reddingsbrigade.info/pagina/03-nieuws-0009actie04-02.htm

En van zand geen last..