Mei 2005 - Slippartij

Auteur Topic: Mei 2005 - Slippartij  (gelezen 42839 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Elles

• Gast
Reactie #100 Gepost op: 8 mei 2005, 22:59:13
De groentenman is ontzettend geschokt door het verschrikkelijke nieuws. Ik probeer zoveel mogelijk informatie uit hem te krijgen, maar dat valt niet mee.
 Ik vraag hem wat vrouw en kinderen normaal rond dit tijdstip doen. De man vertelt dat zijn kinderen op dit tijdstip altijd hun middagdutje doen. Zij moeten  dus boven in hun bedje liggen. Wat zijn vrouw normaal doet weet hij niet.

De man staat erop mee te gaan naar de plaats ongeval....

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #101 Gepost op: 9 mei 2005, 00:00:47
Citaat
De EHV-ers slagen er na behoorlijk wat inspanning en overredingskracht in om de fietser overeind te helpen. De arm waarop hij lag, lijkt gebroken en ook is het slachtoffer inmiddels aardig onderkoeld geraakt. Met dit bericht komt een van de EHV-ers bij de OvD-G en hij wil advies.

Ik zou willen voorstellen dat meneer met ondersteuning van een EHV'er ergens in een woning gaat zitten om in ieder geval weer op temperatuur te komen, ik geef de EHV'er een mitella mee, en vraag om bij verandering te waarschuwen, in principe is dit een T2 slachtoffer, die als een van de laatste vervoerd gaat worden, een andere optie is, indien de EHV'er dit wil en kan, om per auto naar de SEH te worden gebracht.

Citaat
Ik wil graag - op basis van de gegevens die de dame in de auto heeft verschaft - van het ambulancepersoneel horen of er gecontroleerd kan worden gaan bevrijd (alleen als er na stutten veilig werken mogelijk is) of dat hier haast is geboden.

In principe zijn de 3 overige slachtoffers allemaal T1 slachtoffers, ondanks de summiere informatie zou ik ze daar snel weg  willen hebben, alleen denk ik dat gezien de aard van beknelling en de ernst van de verwondingen dit niet snel zal gaan, ik wil in ieder geval, zoals ik al eerder schreef, zo min mogelijk onverwachte bewegingen van het vooertuig.  

Citaat
e tweede ambulance heeft de zorg voor de oude man op zich genomen. Zijn toestand is bijzonder zorgwekkend.
Het MMT kan de woning nog niet in, dus zeg het maar:  gaat het MMT naar de oude man of naar de bestuurder van de 2de auto?

MMT gaat naar de oude man, deze heeft het hardst nodig, onder sedatie en verslapping intubatie, eventueel een centrale lijn prikken (indien perifere infusen niet gelukt zijn) en snel transport naar, bij voorkeur, een traumacentrum.
Ik zou er voor kiezen om MMT arts en verpleegkundige niet mee te nemen naar het ziekenhuis maar ze ter plaatse te laten.  eventueel in overleg met MMT arts en OVD-G een 2de MMT team.

Citaat
Elles is inmiddels met het lood in haar schoenen richting de groenteboer gelopen (er is immers gezien dat er een slachtoffer voor de auto in de woning ligt) om te zien of ze daar veel wijzer kan worden.
De man had al wel de nodige sirenes gehoord, maar daar verder niet meer op gelet. Elles kiest haar woorden zorgvuldig en zegt hem wat er gebeurd is.
De man raakt hevig overstuur, want niet alleen zijn echtgenote zou zich in huis bevinden... ook hun twee jaar oude zoontje en dochtertje van 7 weken moeten bij haar zijn.

Dat is een erg vervelende ontwikkeling, ondanks dat de kinderen normaal in bed zouden liggen, denk ik dat we van het ergste uit moeten gaan.  Dat wil zeggen dat we drie slachtoffer mogelijk extra hebben.  Dus CPA ik zou graag nog 3 ambu's hebben.  (ik denk ondertussen dat zal wel even duren, want waar halen ze die vandaan)
Voor de brandweer zaak om het pand, indien mogelijk te doorzoeken.

Vraagje aan de brandweer mensen, hebben we mogelijkheden om de mensen in de auto te behoeden voor onderkoeling, schermen tegen de wind of iets dergelijks.

Nou voorlopig weer even genoeg

Ooh ja nog een vraag, de pupillen van de oude man, hoe reageren die (als ze dat nog doen :-\)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #102 Gepost op: 9 mei 2005, 00:08:20
Ik vraag hem wat vrouw en kinderen normaal rond dit tijdstip doen. De man verteld dat zijn kinderen op dit tijdstip altijd hun middagdutje doen

Gelijk Prio 1 een redvoertuig tp, deze evt. voor het afhijsen van de so van de bovengelegen verdiepingen.

Voor de Ambu boys;
Zal het gezien de langdurige redtijden en de weer situatie buiten niet verstandig zijn om een sigma team tp te laten komen met een tent voor de net bevrijde so warm en beschut onder te kunnen brengen??
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

Paul

• Forum gebruiker
    • ambupleeg
Reactie #103 Gepost op: 9 mei 2005, 00:18:30
ik denk dat indien we voldoende ambu's tp hebben, dit niet nodig is, immers een ambu kan ook heerlijk warm gestookt worden, blijkt echter dat we niet zoveel ambu tp kunnen krijgen dan is dit zeker een optie.  dus......

"CPA kunt u mij aangeven wat de aankomst tijden ongeveer zijn van de aangevraagde ambu's"

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #104 Gepost op: 9 mei 2005, 10:09:22
Voor de Ambu boys;
Zal het gezien de langdurige redtijden en de weer situatie buiten niet verstandig zijn om een sigma team tp te laten komen met een tent voor de net bevrijde so warm en beschut onder te kunnen brengen??
Gezien het toch relatief geringe aantal so's lijkt het sigma niet nodig. Tegen de tijd dat de tent staat en opgewarmd is, staan er al lang voldoende opgewarmde ambu's klaar.

Verder ben ik het helemaal met Paul eens.
Hoe zou ik ook anders durven.  :-X

Is er een 2e MMT onderweg.

Als de 'kust veilig is' moet er wel zsm een ambupleeg de woning in voor triage van de so's.

Verder is het zaak dat de groenteboer plek van de slaapkamers aanduid. Mbv van een hoogwerker of via de balkons van de buren of hoe dan ook moet gekeken worden waar de so's zich bevinden en hoe ze er aan toe zijn.

Er is alle reden voor angstige voorgevoelens omdat er geen levenstekenen vernomen zijn.
Moeder zal als ze abc stabiel is geprobeerd hebben uit de woning te komen.
Kind(eren) zullen wakker geschrokken zijn en liggen huilen.
Maar van dat alles hebben we niets gehoord ....  :(

Paul

• Forum gebruiker
    • ambupleeg
Reactie #105 Gepost op: 9 mei 2005, 10:31:53
Citaat
Verder ben ik het helemaal met Paul eens.
Hoe zou ik ook anders durven.  Lips Sealed

Nou, nou, discussie is ook leuk hoor ;D ;D

Elles

• Gast
Reactie #106 Gepost op: 9 mei 2005, 15:39:38
De groenteman vind het fijn dat hij toch behulpzaam kan zijn. Ondanks dat hij zich ernstige zorgen maakt, weet hij zijn kalmte te bewaren en wijst hij de brandweer aan waar de kamer van de kinderen zich bevinden.

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #107 Gepost op: 10 mei 2005, 23:51:22
Nou, jullie hebben even moeten wachten. Ik was even druk, druk, druk. Maar hier is 'ie dan weer:

Hoewel de groenteman graag behulpzaam wil zijn  ;) en ons de nodige informatie verschaft, raakt hij toch behoorlijk gefrustreerd als hij eenmaal bij zijn huis aangekomen ziet dat niemand het pand ingaat om zijn vrouw en kinderen de zoeken. Er lopen immers brandweermensen binnen, waarom kunnen die niet tegelijkertijd zoeken?
Hij laat ons weten dat de slaapkamer van zijn zoontje aan de achterzijde van de woning is en dat de baby aan de voorzijde slaapt, precies boven het punt waar de auto naar binnen is gereden.
Juist als hij dat gemeld heeft, klinkt het huiltje van de baby als verlossend uit het kamertje recht boven hun.
De vraag is alleen nog: hoe gaan we de baby halen?
De frustratie van de vader neemt door het huilen van zijn pasgeboren dochtertje in feite alleen nog maar toe. Hij kan het niet verdragen dat niemand iets lijkt te doen. :-\

Het MMT is ingezet bij de oude man. Hij is inmiddels gesedeerd en geintubeerd, opgelijnd en gemonitord.
Zijn pupilreactie: linkerpupil weliswaar vervormd, maar reagerend op licht, rechts -.
Hoe wil je de man gaan vervoeren?

Het MMT heeft inmiddels aangegeven op de plaats ongeval te blijven, een tweede MMT is vooralsnog niet beschikbaar.

Ook de derde ambulance is inmiddels gearriveerd. Ik neem aan dat je deze inderdaad inzet bij de bestuurder van de tweede auto. Deze man is nog ABC-stabiel, maar heeft het inmiddels verschrikkelijk koud en hij wil iets tegen de pijn.

Er zijn nog 6 ambulances aanrijdend! Een megaklus voor de meldkamer, want er was de nodige inzet voor nodig. De eerste van die 6 zal er binnen een minuut of 7 kunnen zijn, de laatste heeft een ETA van minimaal 40 minuten.

Maar goed: we zijn er ook nog niet. Brandweer: hoe staat het met het stutten van de woning? Wil dit een beetje vlotten? ???

De fietser geeft aan graag naar het ziekenhuis te willen en niet te willen wachten op ambulancevervoer. Wie brengt hem weg?

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #108 Gepost op: 11 mei 2005, 00:33:02
Ik neem meneer de groenteman even mee, en ga in onze bus met hem zitten, hij heeft zijn bijdrage geleverd, en kan nu helaas voor hem alleen maar afwachten tot de brandweer het veilig genoeg vindt. Dit probeer ik de man natuurlijk ook duidelijk te maken, en dat

De fietser kan misschien door een van de politiecollega's met een auto naar de SEH gebracht worden., natuurlijk dan in overleg met ambupersoneel en Ip van dienst.

Ik neem aan dat de informatie van de groenteman ook aan de Ovd-B is doorgespeeld? zal iig even geverifieerd moeten worden door de politieleidinggevende.
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Uppie

• Gast
Reactie #109 Gepost op: 11 mei 2005, 07:40:14
De Ambumensen hebben zich ontfermd over de oude man, daar houdt mijn hulp nu op.

En aangezien ik lopend was ben ik bereid om met de fietser mee te gaan naar de SEH. Als we een lift kunnen krijgen van een politieauto...