Mei 2005 - Slippartij

Auteur Topic: Mei 2005 - Slippartij  (gelezen 42838 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #170 Gepost op: 25 mei 2005, 21:27:00
De bijrijder aan de voorkant, wordt met een noodbevrijding uit de auto gehaald met zoveel mogelijk aandacht voor de wervelkolom.  Daarna kunnen we de vrouw, die achter hem zit, met een snelle bevrijding eveneens bevrijden.

Paul, nog even om het helder te houden: de vrouw zit achter de bestuurder, niet achter de bijrijder. ;)

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #171 Gepost op: 25 mei 2005, 22:07:59

Opvang voor het aanwezige personeel is zeker een aandachtspunt.  Maar wat mij betreft nog iets te vroeg om daar aan te denken, ik heb even mijn handen vol......

Daar moet jij toch niet aan denken  >:( >:(
Misschien vind jij het wel te vroeg maar je moet er wel rekening mee houden dat het ten tijde Koud en winterweer is en dat iedereen op een punt komt dat ze wel eens willen bijkomen en ff iets warms willen eten of drinken.
Daar hebben we de groep "Verzorging" voor, die regelen opvang, eten, drinken en evt verdere zorg.

Dus daar hoef jij je totaal geen zorgen om te maken, daar hebben andere mensen "HUN HANDEN VOL AAN"
Iedereen zijn taak!! :)

Maargoed we gaan de personen volgens de eerste manier bevrijd, snel en gecontroleerd.
Mochten er verder nog dingen naar voor komen tijdens de bevrijding dan horen we die graag.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #172 Gepost op: 25 mei 2005, 22:14:31
Altijd heerlijke, en zeer welkome broodjes, hoor robbert
ennuh niet boos worden hé :P

Jorrin bedankt voor de info, was de indeling enigzins kwijt.
Wordt toch een probleem, de jongen met de nekklachten is stabiel, triage technisch gezien een T2, dus we concentreren ons eerst op de bestuurder en het daar achterzittende slachtoffer.  Rappid extircation is geen optie bij de bestuurder ivm die pin in zijn lichaam, mijn vraag is brandweer hoe gaan we dit oplossen, hebben we mogelijkheden om de vrouw te bevrijden.  Mogelijk is een dakomslag naar voren iets en dan hebben we misschien mogelijkheden met de stoel van de bestuurder.....
Jorrin, wat prikt er precies in de buik/borst van de bestuurder, is dat een pin die in de auto lag, in het huis aanwezig was (en dus los is) of is het een onderdeel van de auto en zit deze dus vast....?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #173 Gepost op: 25 mei 2005, 22:19:53
Het stuk metaal is onderdeel van het portier en zit dus vast.

Paul

• Forum gebruiker
    • ambupleeg
Reactie #174 Gepost op: 25 mei 2005, 22:25:05
oké stuk metaal op ruime afstand van de wond doorknippen, met uiteraard zo min mogelijke manipulatie van de patiënt en  hem met een rapid extircation uit de auto halen. indien mogelijk pas na de bevrijding een intubatie, is dan makkelijker en waarschijnlijk ook minder tijdrovend.  Vervolgens het slachtoffer achter de bestuurder bevrijden.

Tenslotte is, eveneens op eigen verzoek, de bijrijder aan de beurt.  Deze wordt zeer gecontroleerd bevrijd om eventuele schade te voorkomen.  Laten wij, hulpverleners, erop bedacht zijn dat we geen (belastende, vervelende) opmerkingen maken over de andere slachtoffers, ik wil hiermee zeggen dat we niet door onze uitlatingen de passagier zenuwachtiger/ongeruster moeten maken dan hij al is.....dit komt de rust niet ten goede

Daarna kan de brandweer het baby'tje redden.

en daarna........tijd voor een broodje bij de verzorging ;D ;D

oooh nee, de patiënt moet naar het ziekenhuis.....

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #175 Gepost op: 26 mei 2005, 00:20:09
en daarna........tijd voor een broodje bij de verzorging ;D ;D

oooh nee, de patiënt moet naar het ziekenhuis.....

Dat is toch wel zeker het belangrijkste  :D :P
En een goede evaluatie is ook wel belangrijk voor een nog beteren samenwerking tussen de verschillende hulpdiensten.

En wil je dat stuk metaal doorgeknipt of gezaagd???
Aan jou de keus Paul??
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

Paul

• Forum gebruiker
    • ambupleeg
Reactie #176 Gepost op: 26 mei 2005, 09:19:08
ik wil wat het minste manipulatie geeft en snel is, dus ik denk dat we op zagen uitkomen, als we gaan knippen zal er teveel beweging zijn aan het stuk metaal

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #177 Gepost op: 29 mei 2005, 10:57:09
Goed,met het zweet op onze voorhoofden hebben we het stuk ijzer doorgezaagt.Dus wat ons betreft kan dit slachtoffer er nu ook uit.

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #178 Gepost op: 29 mei 2005, 11:00:03
Goed,met het zweet op onze voorhoofden hebben we het stuk ijzer doorgezaagt.Dus wat ons betreft kan dit slachtoffer er nu ook uit.

Dat duurde even. Nou, met dat warme weer zal ik 't jullie maar niet kwalijk nemen.
Goed, slachtoffer is los, we kunnen verder. ;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #179 Gepost op: 29 mei 2005, 11:03:57
Dat duurde even. Nou, met dat warme weer zal ik 't jullie maar niet kwalijk nemen.
Goed, slachtoffer is los, we kunnen verder. ;)
daarom zei ik al"met het zweet op onze voorhoofden".Om nog maar te zwijgen over de rest  :-X

Lijkt mij dat we nu de bijrijder eruit kunnen peuteren,dat hoeft niet lang te duren.Dan de persoon die achterin zit,en dan hebben we de auto leeg.

Dan als een haas die baby van de bovenverdieping halen,het wrak van de auto halen we pas als allerlaatste uit de woning.Als we zeker zijn dat we alle slachtoffers uit de woning hebben.
En ik lust nu ook wel een broodje met een bakkie leut :P