Afzettingen op snelwegen: Agenten basisteams voldoende geschoold?

Auteur Topic: Afzettingen op snelwegen: Agenten basisteams voldoende geschoold?  (gelezen 40529 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Blusdebrand

• Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #60 Gepost op: 8 januari 2014, 15:51:32
Citaat van: silque link=msg=1235105 date=1389135243
Is dat echt onmogelijk, of gewoon onwenselijk? Zelfs bij de politie rijden er soms burgers mee.. niet alleen heftige, maar ook gevaarlijke meldingen kunnen dan voorbij komen. Wel worden die apart verzekerd.

Bij ons het iets anders dan rijd één auto op een bepaald gebied en niet zoals politie div voertuigen,en als ik alleen bent en ook nog iemand die in paniek raakt op een autosnelweg dan mot IK dat niet hebben.

Ik praat hier duidelijk uit eigen ervaring en praktijk,daarom zeg ik nee.

En gelukkig kunnen wij daarin zelf mee bepalen wie en wat en hoe.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 8 januari 2014, 16:07:20
Het is dus onwenselijk, helder. Ik snap je bezwaren, al zou het opzich wel leuk zijn.. ik denk dat heel weinig mensen echt besef hebben wat jullie precies doen.  Wat dat betreft wordt het zwaar ondergewaardeerd.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #62 Gepost op: 11 januari 2014, 02:25:07
Citaat van: silque link=msg=1235283 date=1389193640
Het is dus onwenselijk, helder. Ik snap je bezwaren, al zou het opzich wel leuk zijn.. ik denk dat heel weinig mensen echt besef hebben wat jullie precies doen.  Wat dat betreft wordt het zwaar ondergewaardeerd.

maar dat geld voor elk hulp verlenings vak. Ongeacht of het RWS, Politie, Brandweer, Ambulance, BVH-er, Rode Kruismedewerker of Verkeersregelaar is. Zodra je aan ander mans vrijheid komt is het "stront aan de knikker". Want dat hij of zij rechtdoor moet is toch veel belangrijker!?
En helaas werken de overheidsdiensten daar vrolijk aan mee in programma's als "Blik op de weg" en soort gelijke meuk. Het zou inderdaad eens tijd worden dat we laten zien wat er echt speelt achter de schermen. Maar ja dan moeten sommige lagen van de ambtenaren bevolking ook wat gaan doen en verantwoording af gaan leggen. En das niet zo leuk!
Dus dan maar censuur en wat amateur toneelspel op de tv brengen. Dan laat je het lekker aan de werkvloer om uit te leggen dat aanrij-tijden onmogelijk zijn om te behalen binnen de grenzen van de wet, HG zaken véél te veel tijd kostenen dat je uitleg moet geven als je zonder OGS door rood of 20 km/u te hard rijdt want een smeris moet het goede voorbeeld geven. En zo kan ik nog véé meer voorbeelden geven maar in het kader van "beperk je tot de kern" laat ik het hierbij.

Nee ik denk niet dat ze mij op tv zouden laten zien op het moment dat ik tegen iemand zeg: "als je nog 1x tegen mij zegt dat ik jou alleen een bon geef omdat je donker haar heb, dan hou ik je aan voor discriminatie". Ik geloof dat er dan pas écht ellende ontstaat in Den Haag.
Maar WTF? Ik begin niet over haar kleur! Ik zie alleen dat ene die band geen profiel meer heeft, en da mag nie ouwe! Kan mij het schelen of je groen geel of rood haar hebt, uit de pijp komt of van teksel. Pleur op gek! Dat bandje is gewoon op. En voor 8 tientjes heb je een nieuw bandje bij de KWIK FIT. Maar een nieuw leven heb je niet voor 8 tientjes! En ga mij dan niet opzadelen met de shit om een slecht nieuws gesprek te voeren omdat jij geen nieuw bandje wil kopen. Mafkees!

Je bent een rund als je met.... het leven van een ander stunt!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #63 Gepost op: 11 januari 2014, 09:34:18
Citaat van: moppersmurf link=msg=1235976 date=1389403507
Maar WTF? Ik begin niet over haar kleur! Ik zie alleen dat ene die band geen profiel meer heeft, en da mag nie ouwe! Kan mij het schelen of je groen geel of rood haar hebt, uit de pijp komt of van teksel. Pleur op gek! Dat bandje is gewoon op. En voor 8 tientjes heb je een nieuw bandje bij de KWIK FIT. Maar een nieuw leven heb je niet voor 8 tientjes! En ga mij dan niet opzadelen met de shit om een slecht nieuws gesprek te voeren omdat jij geen nieuw bandje wil kopen. Mafkees!

Ehm, zo ben ik in Groningen tijdens een grote controle bij Witte Molen een keer echt uitgevallen tegen een Surinamer. Moet ook wel zeggen dat ik nog iets grover was. Mijn collega ook een Surinamer die moest zijn lachen in houden en daar was de beste man nog bozer om. Tot mijn collega zei: "Zijn pete broer en beste vriend waar hij nog mee in de wieg heeft gelegen is een Surinamer, en die beschuldigde jij net van racisme. Foutje?"  0098
Achteraf heeft me dat een rc'tje gekost en een gigantiche lachbui van met pete broer. Deze laatste noemt zich tegenwoordig zelf liefkozent mijn  "Bedrijfsneger", zo kan het ook.  O0
Hij heeft ook nog een betere reden ook dan wie dan ook om in goede zichtbare kleding rond te lopen zegt ie altijd: "Ik ben al zwart, ik word zeer emotioneel als de mensen mij 's nachts niet zien lopen." Als ik dan zeg:" moet dat lopen niet werken zijn".  Dan is zijn antwoord steevast: "Heej niet schelden, ik blijf wel een neger ja!". 0098 Kijk zo kan het ook, een gezonde dosis zelfspot.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
Reactie #64 Gepost op: 16 januari 2014, 01:24:20
Citaat van: HIT link=msg=1236002 date=1389429258
Ehm, zo ben ik in Groningen tijdens een grote controle bij Witte Molen een keer echt uitgevallen tegen een Surinamer. Moet ook wel zeggen dat ik nog iets grover was. Mijn collega ook een Surinamer die moest zijn lachen in houden en daar was de beste man nog bozer om. Tot mijn collega zei: "Zijn pete broer en beste vriend waar hij nog mee in de wieg heeft gelegen is een Surinamer, en die beschuldigde jij net van racisme. Foutje?"  0098
Achteraf heeft me dat een rc'tje gekost en een gigantiche lachbui van met pete broer. Deze laatste noemt zich tegenwoordig zelf liefkozent mijn  "Bedrijfsneger", zo kan het ook.  O0
Hij heeft ook nog een betere reden ook dan wie dan ook om in goede zichtbare kleding rond te lopen zegt ie altijd: "Ik ben al zwart, ik word zeer emotioneel als de mensen mij 's nachts niet zien lopen." Als ik dan zeg:" moet dat lopen niet werken zijn".  Dan is zijn antwoord steevast: "Heej niet schelden, ik blijf wel een neger ja!". 0098 Kijk zo kan het ook, een gezonde dosis zelfspot.  O0

toffe gast! Krijgt van mij een "verlaat de gevangenis zonder te betalen" bonnetje  ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 28 januari 2014, 13:04:01
Het is dan wel geen snel of IM weg, maar kwam toevallig onderstaand voorbeeld tegen en ben benieuwd naar jullie mening. Wat gaat hier goed en wat kan volgens de richtlijn beter anders?

Foto's op: HVZeeland.nl

Bericht aangepast ivm copyright regels. Foto's zijn te zien bij de bron.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #66 Gepost op: 28 januari 2014, 13:13:55
Drie dingen die fout zijn:

-een auto in fend-off die gewoon of blokkerend of normaal in de rijrichting had moeten staan.
-een agent zonder fluohesje.
-een ambulance die zo gaat staan dat bij het achteruitstappen in het verkeer wordt gestapt. Ik weet ook niet welk voertuig er eerder was, de ambu of de personenauto maar aangenomen dat ze niet tegelijk aankomen had 1 van de twee beter de zijstraat als opstelling kunnen kiezen achter dat rode auto'je.

Zelf denk k dat ik heel snel gezien de lokatie de weg afgesloten ter hoogte van de politieauto en het verkeer verplicht rechts-en linksaf gestuurd als de wegsituatie het daar toelaat. Zo creer je meer werkruimte.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 28 januari 2014, 15:16:24
Er is sprake van 2-zijdig aanrijd gevaar, voor zover ik kon zien bleef het verkeer door rijden al dan niet geregeld door een agent. De wielen van de politieauto staan iig goed ingedraaid, maar de auto staat precies in de verkeerde fend off. Op deze manier is het alleen maar minder goed zichtbaar en dus zinloos.
Als ik me het goed kan herinneren is tweezijdig aanrijd gevaar helemaal geen fend off maar juist in lijn met de weg

Wat me verder nog opvalt:
- Blauwe zwaailichten bij meerdere voertuigen
- Afstand (snelheid is 50 km/u), slecht overzicht.
- Ambulance die heel raar geparkeerd staan, waarschijnlijk is die als laatst aan komen rijden?
- idd hesjes
- niemand draait wielen in naar de verkeersluwe kant

Er stond overigens nog een politieauto aan de andere zijde van het ongeval (niet op de foto), ook met blauw maar wel ingedraaid in de juiste fend-off. Helaas wielen ingedraaid naar de weg ipv verkeersluwe kant.

Ik zie het trouwens steeds vaker de laatste tijd, een soort omgekeerde fend off. Stuurt makkelijker en sneller, maar is natuurlijk niet veiliger.

sylvester1986

• Gast
Reactie #68 Gepost op: 28 januari 2014, 16:07:04
Citaat van: silque link=msg=1240469 date=1390918584
Als ik me het goed kan herinneren is tweezijdig aanrijd gevaar helemaal geen fend off maar juist in lijn met de weg
Klopt, met de wielen gedraaid richting de berm.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
Reactie #69 Gepost op: 28 januari 2014, 17:01:45
Volgens mij is het idd bibeko dus géén fend-off maar recht-toe recht-aan met ingedraaide wielen
  • Op de foto's staan iig 2 voertuigen met blauw aan
  • ambu staat een beetje lomp
  • ik zie maar zeer weinig pilonnen voor de 1e pitwagen, nog sterker ik zie er maar 1 en die staat naast de pitwagen
  • De spuitwagen staat de verkeerde kant op en véél te dicht op de eerste pitwagen, die weer véél te dicht op het plaats van ongeval staat doordat alle andere eenheden er tussen zijn gaan staan. Ik vraag mij ook af waarom iedereen op de doorgaande weg staat ipv de zijweg achter de rode Fiesta. Die zijweg lijkt een woonwijk in te gaan en is dus veel rustiger. Als alle andere eenheden daar gaan staan geeft dat een bufferruimte tussen de 1e pitwagen en de plaats van ongeval.