Reddingsbrigade Noord-Holland-Noord versus alarmering

Auteur Topic: Reddingsbrigade Noord-Holland-Noord versus alarmering  (gelezen 9177 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Delta00

• Forum gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 26 januari 2013, 19:42:06
Het gekke is dat ik via een ander kanaal, van leden van dit forum, wel antwoorden heb mogen krijgen.
Dus wat dat aangaat is dat geen probleem.
Ik was afgeknapt op het moment dat ik tekst en uitleg en een soort van verantwoording moet afleggen op een vraag, die volgens mij redelijk onschuldig is.
Blijkbaar zit er toch, in mijn ogen zijnde onschuldige vraag, toch iets van begin daar nu in godsnaam niet over want ?.....
Of het nu interessant doenerij is, of juist toch een beschermend iets zo van, kom niet aan de reddingsbrigades en of het KWC want dan......
Ahfijn, ik heb mijn op mijn vragen diverse reacties mogen ontvangen, waar ik en anderen blij mee zijn.
Kortom, wat mij betreft gooi er een slotje op en ik zal hier nooit meer een vraag stellen over de RB en het KWC want dat ligt blijkbaar gevoelig hier.

Delta00

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #21 Gepost op: 26 januari 2013, 19:51:36
Met alle respect, ik ben redelijk neutraal in deze (althans, voor zover ik weet), maar JIJ reageert vreemd, vaag en ontwijkend. Dat niet iedereen overal antwoord op wil en kan geven dat gebeurt in elke tak van sport. Dat jij daar dingen achter zoekt en kinderachtig doet (ik heb wat ik weten wil, maar jullie mogen niet weten wat) daar heb je in de toekomst alleen jezelf maar mee.

Delta00

• Forum gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 26 januari 2013, 19:56:50
Ik kan er mee leven, toch bedankt voor je reactie.

Delta00

guest8310

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 26 januari 2013, 20:08:59
Ik hoop dat je studie nog een paar jaar duurt Delta00, want volgens mij heb jij nog een hoop te leren...

Met alle respect hoor, ik heb eerst zitten denken om nog een inhoudelijke reactie te geven, maar als ik o.b.v. het vragen naar wat achtergrond wordt afgeschilderd als een of andere popi-jopi Mitch Buchanon die als beschermengel van een door jou opgeworpen samenzwering tussen Reddingsbrigades en KWC, dan ben ik er klaar mee.

Delta00

• Forum gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 26 januari 2013, 20:23:05
Dank voor je reactie en het respect.
Fijne avond.

Delta00

IfOnly

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #25 Gepost op: 26 januari 2013, 23:21:20
Toch wel nieuwsgierig nu naar de achtergrond van de vragen en het resultaat van het onderzoek. Het verzoek komt in ieder geval niet bij de VR NHN of een NHN RB vandaan. Ook is de VR noch een RB noch RN benaderd door andere instanties met het verzoek om informatie. Dan is het toch interessant te weten wat er nu achter steekt. Als je open kaart speelt krijg je vaak meer informatie van betere kwaliteit. De info die je nu zegt te hebben komt volgens mij niet uit eerste hand en is waarschijnlijk verre van compleet.

Doruz

• Senior gebruiker
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #26 Gepost op: 27 januari 2013, 10:58:55
Is er bij de meldkamer dan ook voldoende nautische kennis en of heb je dat ook echt nodig?
MvG
Delta00

Dit is dan wel weer een essentiele vraag:
op een enkele werknemer na is er op een meldkamer geen nautische kennis aanwezig.
Voor strandincidenten is dit geen probleem maar als het verder uit de kust is wel.
Wel handig als je weet dat een een motorjacht geen passagiersschip is welke in brand staat, als een jacht een geografische positie door geeft je de kennis en een zeekaart hebt, niet de OVD maar het KWC einde SAR bepaald etc. Personeel op het KWC is juist allemaal nautisch opgeleid en heeft vaak een varende achtergrond.
Zo maar een paar praktijk voorbeelden.
Andersom geld natuurlijk hetzelfde; het KWC heeft geen kennis over aanrijdingen,huizen branden etc.

Delta00

• Forum gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 27 januari 2013, 12:22:22
Dank voor deze nuttige bijdrage Doruz.

Delta00

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 27 januari 2013, 22:01:33
Delta je bent ons toch wel zeer dankbaar  :-\

guest11765

• Gast
Reactie #29 Gepost op: 29 januari 2013, 09:27:18
Dit topic is wel een mooi voorbeeld over hoe het hele oranje forum gedeelte in elkaar zit.....

Ok de vraagstelling van Delta is niet helemaal handig en misschien niet helemaal op een nette wijze.
Maar de meeste hier antwoorden precies op dezelfde wijze terug, en zijn dan verontwaardigd dat Delta niet meer zijn verhaal doet.

Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben als ik Delta was. Jullie geven hem toch ook geen kans.......
Meteen weer van die vijandige antwoorden etc etc, masaal met zijn alle er over heen.....
Echt kansloos.

Denken jullie nou echt met zulke antwoorden dat Delta nog zijn verhaal hier zou gaan neerzetten? Jullie hebben hem al veroordeelt voordat je uberhaubt hem de kans hebt gegeven.

Ik was eigenlijk ook wel benieuwd naar de antwoorden op zijn vragen, maar ik moet zeggen dat het mij verbaasd hoe geheimzinnig er over gedaan wordt. En dan met tegenargumenten komen: Ook ben ik van mening (zoals eerder gezegd) dat het niet direct de bedoeling is om allerlei plannen en procedures zomaar op het forum te mikken omdat iemand daar even om vraagt...

Hoezo niet? is het zo geheim? praten we hier over de veiligheid van de NL burgers die in gevaar komt? Ik vind het eigenlijk schandelijk dat wij in NL bij heel veel organisaties en bedrijven zo gesloten werken. Alles in NL is geheim, we moeten is leren transparant te zijn. Want wat is het ergste dat kan gebeuren? Dat een student zegt: joh ik heb er studie over gedaan, misschien moeten jullie er is met een andere invalshoek naar kijken, want zo en zo zou het misschien beter werken.
Maar misschien zijn we daar in NL te bang voor, dat 1 of andere dik betaalde directeur dan in zijn hempje staat wegens tijden een verkeerde koers varen.......

Dus advies aan Delta: misschien idd de volgende keer de vraagstelling anders neerzetten?
Advies aan de rechters hier: minder snel en hard (ver)oordelen?
Advies aan mezelf: ik had beloofd me hier niet druk over te maken.... helaas volgende keer meer me best doen.