Grote brand (leegstaand pand) Burgemeester Colijnstraat - Boskoop 21-01-2013

Auteur Topic: Grote brand (leegstaand pand) Burgemeester Colijnstraat - Boskoop 21-01-2013  (gelezen 6764 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Robert van den Ende @rdvdende
Coördinator Team Brandonderzoek ~ Bevelvoerder ~ Medewerker Risicobeheersing Veiligheidsregio Haaglanden / Vakgroep brandonderzoek Brandweer Nederland
Westland

TBO #VRH onderweg voor brandonderzoek grote brand in Boskoop
1:34pm · 21 Jan 13


hansversluijs

  • Journalist
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
    • www.112Krimpenerwaard.nl
Sinds kort zie ik in Hollands-Midden de term "operationele bevelvoerder", weet iemand wat ik mij daarbij moet voorstellen? Kunnen er soms ook niet-operationele bevelvoerders gepiept worden?  :o

p2kflex
12:37:00 21-01-13GROUP-1Prio 1 BURGEMEESTER COLIJNSTRAAT] 83 BKP Gebouwbrand (Grote brand) 66883
GB1503046BRW Hollands Midden (Alphen a/d Rijn) (Operationele Bevelvoerder)

Operationeel Bevelvoerder is de nieuwe term voor de KC (Korpscoördinator)


EricSeugling

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52


PiaggioApe.NL @Apekoning

#boskoop blusvaartuig is gearriveerd , dat gaat zeker helpen pic.twitter.com/3X4BycB3
1:10pm · 21 Jan 13
Blusvaartuig beschikt over een waterpomp en kan de aanvalsploegen dus voorzien van voldoende water.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Wijkagent John Smits @WijkagSmits

Kent u iemand die op de fiets vanuit Alphen naar Boskoop moet komen, laat hem/haar weten niet via de BC straat te gaan.Het is lang omrijden!
1:43pm · 21 Jan 13


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Of; de 2e TS niet op tijd kunnen bemannen. Als er te weinig opkomst is dan kun je blijven wachten tot je een ons weegt, of een alternatieve (3e) TS laten alarmeren. Als de 2e TS dan alsnog compleet is EN (na overleg) uitrukt, dan is het plaatje weer compleet. Ik blijf erbij dat het met de opkomst te maken heeft, het blijft voor veel korpsen een kritiek tijdstip om 12 man op te hoesten.

Wel bijzonder om zo, zonder enige bron, al te kunnen stellen dat het om opkomstproblemen bij een TS ging. Ik heb in Haaglanden verschillende keren een derde TS opgeroepen zien worden bij een middelbrand; moet ik me dan ook indenken dat één van de (beroeps) TS'en een opkomstprobleem heeft? ::)

Dat het een mogelijke oorzaak is, daar ben ik het mee eens. Om nu al te stellen dat het dé oorzaak is, is pertinent onjuist. Wie weet is de derde TS alleen voor ondersteuning ontruiming geweest. Of voor het afleggen op open water. Of om alvast een derde TS achter de hand te hebben omdat de brand zich uit zou kunnen breiden. Of om...........en ga zo maar door.

Wij hebben recentelijk ook een middelbrand gehad met 3 ingezette TS'en, om maar even een voorbeeld te noemen.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Pino112

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,581
p2kflex
14:31:37 21-01-13-ALPHA-A1 BURGEMEESTER COLIJNSTRAAT 83 BKP Gebouwbrand woning (Grote brand) 16124 Ritnr: 3925
GB1523124Ambu 16-124 (Leiden en Omstreken)


Pino112

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,581
p2kflex
15:08:17 21-01-13GROUP-2Prio 2 BURGEMEESTER COLIJNSTRAAT 83 BKP Gebouwbrand woning 16541 aflossen grote brand
GB1503681BRW Hollands Midden (Waddinxveen) (Korpsalarm)
GB1503684BRW Hollands Midden (Waddinxveen) (Operationele Bevelvoerder)
GB1503689BRW Hollands Midden (Waddinxveen) (Kazernealarm)
GB1503900BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Monitorcode)
GB1504393BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Monitorcode Boskoop - Waddinxveen - Bodegraven-Reeuwijk)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Hollands Midden @BRW_HM

#brand #boskoop sein brandmeester zojuist gegeven
3:12pm · 21 Jan 13


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
p2kflex
15:48:43 21-01-13GROUP-1Prio 2 BURGEMEESTER COLIJNSTRAAT 83 BKP Gebouwbrand woning 66849 aflossen grote brand
GB1503540BRW Hollands Midden (Benthuizen) (Korpscoördinator)
GB1503543BRW Hollands Midden (Benthuizen) (Korpsalarm)
GB1503900BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Monitorcode)
GB1504397BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Monitorcode Rijnwoude - Alphen a/d Rijn)
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Hollands Midden ‏@BRW_HM

Kazernes Benthuizen en Waddinxveen gealarmeerd voor aflossing van de ingezette eenheden bij #brand #boskoop
21 januari 13 om 15:55
Samen sterk in de hulpverlening!