Geld te weinig zeker......

Auteur Topic: Geld te weinig zeker......  (gelezen 19538 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Colin

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 6 april 2005, 16:28:37
Echt belachelijk. >:( Volgens mij komt dat doordat ze per jaar een bepaald aantal boetes uit moeten schrijven. Als ze dat niet lukt krijgen ze zelf een boete ofzo.
Groeten, Colin

7194

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 6 april 2005, 16:35:19
Laat ze hier in Wijk de fietsers eens aanpakken. Ik word sch**tziek van die twee wielers hier met hun arrogante gedrag.

Maar jah, als ze één persoon aanpakken laten ze dan alles aanpakken.

Politiewerk is in ons ogen half werk en dat zal wel zo blijven ook  :-X

mus

• Forum gebruiker
  • veiligheid boven alles
Reactie #12 Gepost op: 6 april 2005, 16:42:27
Het is wel heel erg gemakkelijk om af te geven op de politie. Als iedereen zich eens aan de regels hield hoeft de politie zich niet bezig te houden met die flauwekul. Ik kom niet uit een grote stad maar weet dat je bij een oversteekplaats normaal gesproken overhoop wordt gereden door zowel auto's als fietsers. Dus met die bekeuring heb ik geen problemen. Als wij nu eens het goede voorbeeld geven en zo'n jongen aanspreken op zijn gedrag scheelt dat voor de politie een hoop werk. Dan kunnen die zich bezig houden met andere zaken. Maar wij zijn heel erg goed in het leveren van commentaar maar zelf iets doen, ho maar. Nee dan is de politie of de gemeente de aangewezen instantie om de problemen op te lossen. Geef eerst een oordeel als je alle feiten kent, ook in dit geval. Het is in ieder geval niet slim om een verkeersovertreding te begaan als er een politieagent staat te kijken. Die is dan verplicht om te bekeuren. Hij had dit ook met een toespraak kunnen oplossen, maar heeft voor het verbaal gekozen. Vraag eens aan die agent waarom. Dan is dit verhaal niet meer zo eenzijdig.
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 6 april 2005, 16:49:02
1-Als wij nu eens het goede voorbeeld geven en zo'n jongen aanspreken op zijn gedrag scheelt dat voor de politie een hoop werk.

2-Dan kunnen die zich bezig houden met andere zaken.

3-Maar wij zijn heel erg goed in het leveren van commentaar maar zelf iets doen, ho maar. Nee dan is de politie of de gemeente de aangewezen instantie om de problemen op te lossen.

4-Geef eerst een oordeel als je alle feiten kent, ook in dit geval.

5-Die is dan verplicht om te bekeuren.
1-En dan een grote bek terug krijgen bedoel je  ???

2-Deden ze dat maar eens ;) Maar het valt me op dat het soms wel erg langzaam gaat bij de politie  ::) Gelukkig komen ze bij noodsituatie's wel snel tp.

3-Daar zijn ze voor en worden ze voor betaald he. Ondere andere door ons zelf.

4-In dit geval horen we alles uit tweede hand.

5-Is dat zo? Kom jij hier dan maar eens met de politie een praatje maken. Want die rijden blijkbaar met hun ogen dicht rond  ???

firemanr

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 6 april 2005, 17:30:52
Het is wel heel erg gemakkelijk om af te geven op de politie. Als iedereen zich eens aan de regels hield hoeft de politie zich niet bezig te houden met die flauwekul. Ik kom niet uit een grote stad maar weet dat je bij een oversteekplaats normaal gesproken overhoop wordt gereden door zowel auto's als fietsers. Dus met die bekeuring heb ik geen problemen. Als wij nu eens het goede voorbeeld geven en zo'n jongen aanspreken op zijn gedrag scheelt dat voor de politie een hoop werk. Dan kunnen die zich bezig houden met andere zaken. Maar wij zijn heel erg goed in het leveren van commentaar maar zelf iets doen, ho maar. Nee dan is de politie of de gemeente de aangewezen instantie om de problemen op te lossen. Geef eerst een oordeel als je alle feiten kent, ook in dit geval. Het is in ieder geval niet slim om een verkeersovertreding te begaan als er een politieagent staat te kijken. Die is dan verplicht om te bekeuren. Hij had dit ook met een toespraak kunnen oplossen, maar heeft voor het verbaal gekozen. Vraag eens aan die agent waarom. Dan is dit verhaal niet meer zo eenzijdig.

Lees het vorige verhaal eens goed:

Tis hier geen Amsterdam, Jeroen en de plaats wetend waar dit gebeurt is heb je tijd genoeg om over te steken. Wordt een beetje pissig van zulke praktijken.
Hoorde vanmorgen toevallig dat verhaal van die "culturele buren". Schandalig gewoon. Zoontjes of dochtertjes (dat weet ik effe niet meer) die afgerost worden en dan op zo'n manier dat de buren er wakker van liggen. En als ze dan de politie bellen: "mag je je er niet mee bemoeien, want dat is een andere cultuur!"

Ik vind het grofweg gezegt nogal erg schandalig. >:(

En als ze dan een mannetje op de fiets kunnen pakken die niet voor een voetgangersoversteekplaats stopt of zonder zijn hand uit te steken afslaat, dan zijn ze der als de kippen bij om zo iemand een bekeuring te geven.....Wel makkelijk: geen risico, gauw verdient.

Vroeger toen ik jong was (en dat is al even geleden ;D) keek ik nog wel eens op tegen de politie, maar tegenwoordig :-X..........Als je politie moet hebben vanwege een strafbaar feit wat je ziet gebeuren, is er niemand in de regio, en als je een ongeval met beknelling hebt rijden ze elkaar in de wielen om er te zijn. >:(

Vindt je het dan raar dat je pissig wordt als er dan zoiets gebeurt?

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #15 Gepost op: 6 april 2005, 19:29:16
hoe oud is "de jongste"

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #16 Gepost op: 6 april 2005, 19:29:22

2Gelukkig komen ze bij noodsituatie's wel snel tp.

5-. Want die rijden blijkbaar met hun ogen dicht rond  ???

2) wat is snel,hier duurt het een mooi ff  :-X :-X
5)ut moest verboden worden,bekeuren die handel  ;D ;D ;D

firemanr

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 6 april 2005, 19:50:25
hoe oud is "de jongste"

die is 15.....

firemanr

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 6 april 2005, 19:53:22
En ze maakten helemaal geen aanstalten om over te steken. (alhoewel ik ook weet dat, als ze nog maar met het puntje van hun neus ernaar wijzen) dat je moet stoppen. ;)

Het gaat mij meer over die tegenstellingen die je links en rechts zie. Als er maar geen risico aan verbonden is delen ze bekeuringen uit als waren het snoepjes, maar zo gauw ze bij een burenruzie opgetrommeld worden, is er nooit iemand in de buurt en moet je het zelf maar oplossen..... >:(

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #19 Gepost op: 6 april 2005, 19:54:49
En ze maakten helemaal geen aanstalten om over te steken. (alhoewel ik ook weet dat, als ze nog maar met het puntje van hun neus ernaar wijzen) dat je moet stoppen. ;)

Het gaat mij meer over die tegenstellingen die je links en rechts zie. Als er maar geen risico aan verbonden is delen ze bekeuringen uit als waren het snoepjes, maar zo gauw ze bij een burenruzie opgetrommeld worden, is er nooit iemand in de buurt en moet je het zelf maar oplossen..... >:(
of ze komen met 6 auto,s tegelijk  :-X